PDA

View Full Version : Advies voor een nieuwe versterker.



xSophie
7 mei 2008, 20:03
Ik zoek een nieuwe versterker omdat de versterker die ik nu heb niet veel mogelijkheden heeft (kreeg hem bij m'n gitaar :P) . Ik heb een paar voorwaarden voor een nieuwe versterker:

- Niet te groot, want hij moet op een kastje kunnen staan naast m'n tv en radio (het liefst 15 of 20 watt)
- Niet te duur, max 150-200 euro (moet alles wel zelf betalen he ;) )
- Moeten wat effecten op zitten
- Makkelijk in de omgang, want als ik sommige foto's zie van versterkers denk ik echt van: ?
- Moet mooi klinken in clean maar ook in overdrive (eventueel)
- Het liefst zo veelzijdig mogelijk, ik speel voornamelijk rock/metal (Guns n' roses, Iron maiden metallica) maar ik wil ook nog wel eens een uitstapje maken naar indie rock ( a la the zutons en babyshambles)
- Koptelefoon ingang (heel belangrijk, anders worden me ouders helemaal gek :P)

Dit is een beetje wat ik wil, ik weet ook dat een versterker die niet te duur mag zijn ook niet alles heeft wat ik wil, maar het liefst natuurlijk wel zoveel mogelijk. Zelf heb ik al de Marshall MG15CD gezien voor 99 euro bij rockpalce en de Roland Micro cube(109 euro bij rockpalace) Zijn deze wat, want ik heb geen ervaring met deze versterkers... Als jullie nog suggesties hebben voor leuke versterkers waar ik zeker eens moet naar kijken, al het advies is welkom :D

almarvk
7 mei 2008, 20:16
Een Roland Cube 30x is dan wat voor je. Of een simpele Vox.

artnaz
7 mei 2008, 20:20
Als je per se effecten wilt:

- Vox AD15VT
- Line 6 Spider
- Roland Cube

Realeigo
7 mei 2008, 20:39
Marshall mg15 is troep..

sugarfish
7 mei 2008, 21:12
Ik zeg Roland Micro Cube!! Echt superapparaatje voor thuis. Ik heb hem zelf ook en ben dik tevreden voor de thuissituatie. Eenvoudig in gebruik.

xSophie
7 mei 2008, 21:28
Ik vind de Roland Cube 30x wel wat, maar weet iemand hoe groot deze is, want als hij namelijk te groot is wil ik wel de 20 watt versie, ik weet niet hoe duur hij is, dus weet iemand dat ?

MattellicA
7 mei 2008, 21:31
Hier staat er alles over... Klikkie!! (http://www.rolandus.com/products/productdetails.aspx?ObjectId=822&ParentId=57)

Edit: liever de X :satisfie:

Jellyfish00
7 mei 2008, 21:32
Ik vind de Roland Cube 30x wel wat, maar weet iemand hoe groot deze is, want als hij namelijk te groot is wil ik wel de 20 watt versie, ik weet niet hoe duur hij is, dus weet iemand dat ?
€ 155,00 (http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=GIT0009039-000&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList)

De Cube 30x heeft trouwens ook een 10" speaker in plaats van een 8" bij de 15 en de 20, de 10" speaker geeft een wat volwassener, voller geluid dan de 8".

Nico2
7 mei 2008, 21:36
Ik zeg Roland Micro Cube!! Echt superapparaatje voor thuis. Ik heb hem zelf ook en ben dik tevreden voor de thuissituatie. Eenvoudig in gebruik.

Ik vind die mirco cube echt troep de grotere cubes klinken echt vele malen beter tewijl je er niet eens zoveel meer voor betaald.

pannekoek
7 mei 2008, 22:03
Ik vind die mirco cube echt troep de grotere cubes klinken echt vele malen beter tewijl je er niet eens zoveel meer voor betaald.
microcubes zijn best goed hoor! enne, draagbaar! batterij erin en je kan hem zo aan je riem zetten! ideaal toch? tuurlijk is de cube 30x beter, groter, veelzijdiger, maar die is ook niet draagbaar! microcube is handig voor op straat, vakantie, midden in de klas! (microcube in de schooltas en dan spelen op je gitaar, leraren verwarrend om hun heen kijken waar het geluid uit komt! haha!

roland cube 30x is de perfecte versterker om mee te beginnen, de vox is vooral goed met crunch terwijl ik de high gain/metal/hardrock kanalen van de cube beter vind. clean is zo ongeveer hetzelfde.

gr, stephan

Realeigo
7 mei 2008, 22:18
microcube is handig voor op straat, vakantie, midden in de klas! (microcube in de schooltas en dan spelen op je gitaar, leraren verwarrend om hun heen kijken waar het geluid uit komt! haha!

En die gitaar in je handen valt niet op ofzo?

http://www.antonpieckschool.nl/foto's/2006-2007/Petra%20Lidewij/restaurant/pannekoek3.JPG

Spitfire
8 mei 2008, 10:41
microcubes zijn best goed hoor! enne, draagbaar! batterij erin en je kan hem zo aan je riem zetten! ideaal toch? tuurlijk is de cube 30x beter, groter, veelzijdiger, maar die is ook niet draagbaar! microcube is handig voor op straat, vakantie, midden in de klas! (microcube in de schooltas en dan spelen op je gitaar, leraren verwarrend om hun heen kijken waar het geluid uit komt! haha!

Juist, dat zijn nou echt dingen waarvoor je een versterker koopt...







Jammer dat m'n Laney niet in m'n schooltas past

pannekoek
8 mei 2008, 10:44
Juist, dat zijn nou echt dingen waarvoor je een versterker koopt...







Jammer dat m'n Laney niet in m'n schooltas past


ik neem mijn gitaar wel ns mee naar school(ik moet op donderdag vlak na mijn laatste les haasten voor mijn gitaar les) en dan leen ik een microcube uit het muziekhok (die mag ik dan ff die dag meenemen) en aangezien ik op donderdag onzin lessen heb mentortijd uren, en nog mee ruren waar je geen les krijgt maar verplicht aanwezig moet zijn. speel ik wel ns gitaar, is echt grappig want ze leraren zaten helemaal verbaasd te kijken dat zoiets bestond haha!

Jellyfish00
8 mei 2008, 10:44
En die gitaar in je handen valt niet op ofzo?
Nee joh..

http://ipods.techfresh.net/wp-content/uploads/2007/10/u-rock-mp3-player2.jpg

xSophie
9 mei 2008, 10:34
Ik hoef niet iets wat ik kan dragen want hij is gewoon voor thuis, dus het liefst als hij eventueel op een batterij moet ook nog een mogelijkheid dat hij op de gewone stroom kan :)

Wiellem
9 mei 2008, 11:04
Alleen de Microcube heeft de mogelijkheid om op batterijen en stroom te kunnen.

Maareh persoonlijk zou ik eerder gaan voor een wat grotere (20x, 30x) alleen al vanwege de lage tonen die veel beter klinken

Kim Wilson
9 mei 2008, 11:10
De Vox DA5 kan ook op batterijen. Maar ik ben het idd met je eens dat die batterij-aangedreven dingen niet echt veel soeps zijn. Dan liever een 15 tot 30 watt Roland (Cube) of Vox (AD15-VT of AD30VT). Dat klinkt net effe een stuk beter.

xSophie
9 mei 2008, 12:07
Ik heb de keuze uit de Roland cube 20x en de 15x want die vind ik allebei wel wat, natuurlijk is de 15x goedkoper, en minder groot (komt ongeveer wel overeen met wat ik nu heb) maar de 20x heeft meer leuke dingen erop.

Wiellem
9 mei 2008, 12:50
Ik heb de keuze uit de Roland cube 20x en de 15x want die vind ik allebei wel wat, natuurlijk is de 15x goedkoper, en minder groot (komt ongeveer wel overeen met wat ik nu heb) maar de 20x heeft meer leuke dingen erop.

20x dus lijkt me he :)

En de Vox DA5 heb ik zelf als extra versterkertje op mun kamer om ff snel dingen in te studeren ook heerlijk geluid alleen geen tot nauwelijks bas jammer genoeg.

Nielsje
9 mei 2008, 12:51
Handrem!!!

Geen advies mbt de versterker, maar zet hem niet op je kastje naast je teevee!

De magneet van een speaker kan erg sterk zijn en derhalve je teevee compleet verneuken!

Zo, succes met zoeken :)

xSophie
9 mei 2008, 14:43
Handrem!!!

Geen advies mbt de versterker, maar zet hem niet op je kastje naast je teevee!

De magneet van een speaker kan erg sterk zijn en derhalve je teevee compleet verneuken!

Zo, succes met zoeken :)

Gehehe :p Ja dat weet ik, maar het is de enige plek waar stroom is, anders word het naast de wasmachine op de gang of achter me bed (wat me moeder al voorstelde) maar dat laatste zie ik niet zitten anders moet ik me in rare bochten wringen om me versterker aan te kunnen zetten.

Realeigo
9 mei 2008, 14:52
Op de grond?

Kim Wilson
9 mei 2008, 15:00
Weleens van een verlengsnoer gehoord?

xSophie
9 mei 2008, 15:34
Weleens van een verlengsnoer gehoord?
Ja, maar het is bij me computer in de buurt, en daar is het al een wirwar van draden, dus ik denk dat dat ook niet zo best is

almarvk
9 mei 2008, 15:41
Heb je maar 2 stopcontacten thuis ofzo?!

xSophie
9 mei 2008, 15:48
Heb je maar 2 stopcontacten thuis ofzo?!
In mijn kamer heb ik echt niet veel, op die plek bij me tv en 1 bij me computer, en daar zitten nog van die stekkerdozen aan vast.

Nielsje
10 mei 2008, 13:27
In mijn kamer heb ik echt niet veel, op die plek bij me tv en 1 bij me computer, en daar zitten nog van die stekkerdozen aan vast.

Je moet je telefoonladers er maar gewoon uittrekken ;)

Maar als jij liever je tv verneukt, dan een extra snoertje erbij in je kamer, dan mag je dat helemaal zelf weten :)

Lenweë Míriel
15 mei 2008, 16:30
En onder hand al een nieuwe versterker gekocht of hoe zit het?
Maar zo als Nielsje zegt leg gewoon even nog een verlengsnoer er bij of trap gewoon de tv de kamer uit.
Heb je toch niet nodig wanneer je aan het spelen bent en tv kijken kan je vaak genoeg ook gewoon in de huiskamer doen.
Verder gewoon even bij een grote muziekwinkel verschillende versterkers uit testen zoals vox, roland, line 6 en weet ik allemaal niet wat er allemaal nog meer is. en gewoon flink een dagje knoppen draaien.
Vervolgens je aankoop meenemen fotograveren, posten en dan pas er weer op gaan spelen.