PDA

View Full Version : Suggesties nieuwe versterker



Martinsteal
7 mei 2008, 19:14
ik ben aan het zoeken voor een nieuwe combo buizenversterker, heeft iemand suggesties?
Ik speel voornamelijk oude RHCP nrs, Jimi Hendrix en britpop en ik moet er natuurlijk wel mee kunnen optreden. Ik speel nu op een Marshall MG dfx 100

M'n budget gaat tot ongeveer €2000

Ik zat zelf eigenlijk te denken aan een Marshall JVM 410 combo.. iemand ervaring met deze combo?

Alvast bedankt

almarvk
7 mei 2008, 19:22
Met dat budget moet je gewoon gaan spelen. Die Marshall zou prima zijn, maar is wel een 'moderne' versterker.

Je zou ook kunnen kijken naar een oude Fender, Vox of Hiwatt.

classicrooock
7 mei 2008, 19:26
geweldige combo's maar echt über zwaar,als je een jvm wilt zou ik tog lekker een head+2x12cab met v30's ofzo nemen. ik heb hier een jvm 410 head met mesa roadking cab (v30's) nieuwprijs was 2600 voor alles. maar het is wel een dure cab,er zijn ook cab's van harley benton of fame met v30's van uitstekende kwaliteit (zie thomann,musicstore). voor de rest de jvm is echt de max hij heeft een goede clean zeer bruikbaar,het 2dekanaal op orangje is gewoon een kanon,od1 doet me denken een de jcm800 echte lekker crunch en als laatste od2 voor het heverige werk meer voor moderne metal rock ..blablabla
---------------rock on ------------------ :hippie:

Martinsteal
7 mei 2008, 22:52
Zou ik dan niet beter kunnen gaan voor een ENGL 2x12 cabinet? de prijs daarvan ligt net tussen die cab die jij hebt en die van Fame

pannekoek
8 mei 2008, 09:08
ik ben aan het zoeken voor een nieuwe combo buizenversterker, heeft iemand suggesties?
Ik speel voornamelijk oude RHCP nrs, Jimi Hendrix en britpop en ik moet er natuurlijk wel mee kunnen optreden. Ik speel nu op een Marshall MG dfx 100

M'n budget gaat tot ongeveer €2000

Ik zat zelf eigenlijk te denken aan een Marshall JVM 410 combo.. iemand ervaring met deze combo?

Alvast bedankt

hey, ik heb zelf een marshall 410 (head dan wel ) en het is een geweldige versterker, maar ik denk niet dat je de high gain kanalen van de jvm410 gaat gebruiken aangezien ik je stijl speel, die zijn toch echt op het zware hardrock/metal ingesteld.

als ik jouw stijl zo zie zou ik een marshall dsl50 nemen met een cabinet met v30 speakers.

paulusdeBKB
8 mei 2008, 09:44
Voor 2000 euro is zoveel moois te krijgen dat je jezelf echt tekort doet als je niet een paar middagen lekker gaat testen.

Marc Oblivian
8 mei 2008, 11:03
Een mooie Vintage Modern head van Marshall met een leuk cabinetje met V30 of Greenbacks erin en je bent klaar volgens mij...

MarkV
8 mei 2008, 11:31
Een mooie Vintage Modern head van Marshall met een leuk cabinetje met V30 of Greenbacks erin en je bent klaar volgens mij...

De VM cabinets, met de Celestion's G12C die ontwikkeld waren voor de Hendrix stack, schijnen wat lekkerder te klinken voor een Vintage Modern head (van horen zeggen). Alleen jammer dat er geen 2x12 cabs van zijn.

Ik zou dan voor een setje Greenbacks gaan (G12M) in 2*12 opstelling.

Martinsteal
8 mei 2008, 12:50
Voor 2000 euro is zoveel moois te krijgen dat je jezelf echt tekort doet als je niet een paar middagen lekker gaat testen.

ben ik helemaal met je eens, ik ga morgen in Amsterdam een paar winkels bezoeken

Puerco
8 mei 2008, 13:00
Met zo een budget en speelstijl vind ik het vreemd dat nog niemand CMW of Vernet genoemd heeft.

Jimwoud
8 mei 2008, 13:59
ben ik helemaal met je eens, ik ga morgen in Amsterdam een paar winkels bezoeken
Over het algemeen is A'dam niet lekker om versterkers te testen. Dijkman heeft wel wat leuke dingen staan, maar het is daar zo'n tering zooi en alles staat achterelkaar gestapeld echt zonde.