PDA

View Full Version : Blackstar Distortion X



Liquid_Metal
7 mei 2008, 17:34
Iemand ervaring met deze keiharde buizendist? (12AX7 buis, uiteraard)

Ik heb laatst op de Blackstar Distortion gespeeld (zonder X) en die vond ik érg lekker klinken. Alleen zocht ik iets dat nóg een tikje harder kon. Ik wil wel graag een buizensound uit een stompbox voor onder de 200 euro.
Mijn muziekwinkel heeft de X voor me besteld en die komt binnenkort binnen dus dan kan ik m zelf testen.
Heeft iemand hier enige ervaring met de BS DX?

schizo910
7 mei 2008, 18:26
toevallig van de week getest, klinkt wel ok, maar ik vond 't pedaal zonder de X beter... De X leek wat neuziger. Ik wil die Dual nog testen maar die hadden ze niet op voorraad omdat ze als warme broodjes over de toonbank schijnen te gaan...

Liquid_Metal
7 mei 2008, 18:28
de dual heb ik getest en die ging een tikje harder dan de gewone. kheb alleen geen booster nodig en haal liever een pedaal dat me helemaal ligt met 1 kanaal. de booster haal ik uit mn Boss GT8
neuzig is als beide elementen tegelijk worden gebruikt toch? dat doe ik meestal en klinkt ok. moet wel goed zitten dan...

Spitfire
7 mei 2008, 18:55
Ik heb toevallig net een oude Guitarist naast me liggen met reviews van de Blackstar pedaaltjes erin. Er staat 'The wonders of the ISF control are never better illustrated than here' en 'Not so versatile, but it does what it does very well'. En dat laatste is eigenlijk hun enige kritiek erop.

Daemon
8 mei 2008, 18:28
Ik heb de gewone en de x allebei uitgeprobeerd. Allebei natuurlijk erg leuke pedaaltjes, maar de x heeft net dat beetje meer power dat ontbreekt bij de gewone. Ik heb al een goede distortion uit m'n amp, ik probeerde ze uit nieuwschierigheid uit, maar als ik 1 van de 2 zou kopen zou het zonder 1 seconde twijfel de x zijn. Nog geen ervaringen met de dual echter, die was net uitverkocht :(

JKO
8 mei 2008, 19:39
Ik heb de X gekocht voor bij mijn Tiny Terror. Voor thuis gebruik is die kleine amp nog verdomd luid wanneer je de gain flink open gooit. Daarnaast heeft de TT niet de metal scheur die ik wil hebben. Voor dit doel is de X top. Bij hoog volume heb ik hem weinig kunnen testen, maar ook dat klonk lekker.

In de winkel heb ik de dual en distortion zonder x getest.
De Dual was niet mijn ding. Een goede crunch haal ik uit mijn amp en de overdrive was mij niet heavy genoeg. Ik vond de distortion zonder x wel goed maar mocht ook wel iets ruiger.

Rude Perception
8 mei 2008, 20:13
Ik heb de X gekocht voor bij mijn Tiny Terror. Voor thuis gebruik is die kleine amp nog verdomd luid wanneer je de gain flink open gooit. Daarnaast heeft de TT niet de metal scheur die ik wil hebben. Voor dit doel is de X top. Bij hoog volume heb ik hem weinig kunnen testen, maar ook dat klonk lekker.

In de winkel heb ik de dual en distortion zonder x getest.
De Dual was niet mijn ding. Een goede crunch haal ik uit mijn amp en de overdrive was mij niet heavy genoeg. Ik vond de distortion zonder x wel goed maar mocht ook wel iets ruiger.

Als je doorversterkt speelt redt je het ook live net met die Tiny terror zonder extra monitor hoor. Zeker een lekkere combinatie, ik heb er vrijdag in een kroegje mee gespeeld. De andere gitarist had ook een Dual (ik dus ook), en was ook heel tevreden over de combinatie en het pedaal.
Is een hit aan het worden, en terecht!