PDA

View Full Version : 2e versterker/speaker voor systeem met preamp



Liquid_Metal
7 mei 2008, 16:42
Ik maak gebruik van de preamp van mn Boss GT8 en speel op dit moment via een Marshall Valvestate 8080. Een erg lekker ampje
Ik zou graag stereo willen spelen door een tweede amp in de Right-Output van mn GT8 te prikken. Omdat ik de preamp van mn amp niet gebruik maar die uit de GT8 haal (mn Marshall staat in de FX return) vind ik het eigenlijk zonde om een hele amp daarvoor te halen. Tweedehands begint de 8080 bij zo'n 250 euro.
Ik vroeg me af of ik als Right-Output een PA-speaker kan gebruiken. Deze zijn niet duur, zeker passief niet. Is dit een goede optie?

Sarco
7 mei 2008, 18:53
Dat kan, maar dan zal je nog een vorm van speaker-simulatie nodig hebben om het een beetje te laten klinken.

bass blom
7 mei 2008, 18:55
een passieve PA speaker moet je toch een amp bij hebben dan weer :chicken:
of bedoelde je een actieve? dat kan wel :satisfie:

Rude Perception
7 mei 2008, 18:58
Bovendien moet je dan op 1 van je twee kanalen speaker sim gebruiken. Lijkt mij niet mogelijk?

Liquid_Metal
7 mei 2008, 22:14
de Boss GT8 beschikt over een behoorlijk goede speaker simulatie. Deze werkt op beide kanalen. Wat ik wel kan doen is een Dual Left en Right maken. Dan gebruik ik preamp A over de linkerspeaker en preamp B over de rechterspeaker. Rechts zou in dit geval de losse speaker zijn, links mn amp.
Moet het per sé een actieve speaker zijn? en waarom?

Rude Perception
7 mei 2008, 22:21
de Boss GT8 beschikt over een behoorlijk goede speaker simulatie. Deze werkt op beide kanalen. Wat ik wel kan doen is een Dual Left en Right maken. Dan gebruik ik preamp A over de linkerspeaker en preamp B over de rechterspeaker. Rechts zou in dit geval de losse speaker zijn, links mn amp.
Moet het per sé een actieve speaker zijn? en waarom?

Actieve speaker is eindtrap en speaker in 1. Je moet wel een eindversterker hebben natuurlijk. Je kan dus ook een passieve speaker gebruiken, maar dan heb je weer een losse eindversterker nodig.

Liquid_Metal
7 mei 2008, 22:40
Actieve speaker is eindtrap en speaker in 1. Je moet wel een eindversterker hebben natuurlijk. Je kan dus ook een passieve speaker gebruiken, maar dan heb je weer een losse eindversterker nodig.

duidelijk. Dan ga ik op zoek naar een niet al te dure actieve speaker voor in de oefenruimte (en eventueel on stage, maar dat doen we nog niet zo veel)
als ze echter niet veel onder de 200 euro uitkomen kan ik misschien alsnog beter een 8080 erbij halen. Dat klinkt wss beter (omdat het ervoor bedoeld is)