PDA

View Full Version : Rammstein



telecastermaster
19 februari 2003, 10:36
Nog wat Rammstein fans hier? Ik ben geen super fan maar vind ze wel heel leuk. Weer eens wat anders dan al die amerikaanse metalbands.

Pickslide
19 februari 2003, 10:47
Het enige goede dat uit duitslang gekomen is toch?? :grin:

Nee ik ben niet echt fan, ken zelfs niet zoveel nr's maar kan er wel naar luisteren..............lekker bot.

moretel
19 februari 2003, 12:50
Al ik aan het koken of schoonmaken ben dan luister ik er graag naar, mijn vrouw vind het ook erg leuk, maar de kindertjes niet en schamen zich een beetje als het loeihard staat en we brullen lekker mee.
"iedereen kan het horen " ... nou en !

BLOK182
19 februari 2003, 17:29
ik vind ze behoorlijk vet, mun nicht daarentegen is er helemaal fan van, en ze is 35, cool dat ook de wat "oudere" mensen ernaar luisteren.

Noctiis
19 februari 2003, 17:30
ik vind de synthesizers altijd erg goed klinken, en ook de live show kan ik zeker waarderen... toch niet helemaal mijn muziek, alhoewel ik er goed naar kan luisteren

savecracker85
19 februari 2003, 18:12
van die lekkere simpele rag-muziek...waar ik niet te vaak naar moet luisteren.. want anders gaat t me vervelen... maar op zn tijd best leuk :grin:

alhambra
19 februari 2003, 19:53
Op 2003-02-19 17:29, schreef BLOK182:
ik vind ze behoorlijk vet, mun nicht daarentegen is er helemaal fan van, en ze is 35, cool dat ook de wat "oudere" mensen ernaar luisteren.

35 is NIET oud, want dan is 36 bejaard f*ck :sad: .

Theije
19 februari 2003, 20:33
Op 2003-02-19 10:47, schreef Pickslide:
Het enige goede dat uit duitslang gekomen is toch?? :grin:


Think again, luister eens naar Crematory of Inextremo vink toch een heel stuk vetter dan Rammstein.

FNaRK
19 februari 2003, 21:29
snif...
Crematory............geniale duitse band, helaas ter ziele :sad:

Jesus_etc.
19 februari 2003, 22:59
Nee, ik vind Rammstein niet leuk.

Fatal Fairytale
19 februari 2003, 23:09
Rammstein is best aardig, alleen gaat het na een paar nummers vervelen. Toch is het goeie muziek om een beetje in te spelen. Als ik het dan toch luister is het in de kroeg, of met video erbij, geeft toch iets meer dan alleen de muziek.

SiNiSTRaL
20 februari 2003, 11:02
Oomph!! ook een leuke band

Neals
20 februari 2003, 13:58
Rammstein:
Typisch geval van Niet te veel, Niet te vaak maar wel LEKKER HARD

BLOK182
20 februari 2003, 14:11
Op 2003-02-19 19:53, schreef alhambra:


Op 2003-02-19 17:29, schreef BLOK182:
ik vind ze behoorlijk vet, mun nicht daarentegen is er helemaal fan van, en ze is 35, cool dat ook de wat "oudere" mensen ernaar luisteren.

35 is NIET oud, want dan is 36 bejaard f*ck :sad: .

Enigste wat ik ermee bedoel is dat niet alleen de 12-jarig-ik-weet-niet-wat-ik-wil-avril-lavigne-rules-mensen erna luisteren.

Julien
21 februari 2003, 15:48
Ik vind ze komisch, en ze spelen retestrak. Dat zijn twee elementen die maar weinig bands combineren. En ze zijn lekker hard en politiek incorrect. Dat is altijd meegenomen.

skanky
21 februari 2003, 17:13
Politiek incorrect? hmmmmmm hoe kom je erbij? Ze zijn politiek linksgeorienteerd hoor, niks neo-nazi. Tenminste ik neem aan dat je dat bedoeld :smile:

Julien
22 februari 2003, 23:03
Nee, ik bedoelde het niet politiek. Ik bedoelde het meer seks-gerelateerd.

Theije
23 februari 2003, 02:23
Idd Roadkill het is echt zonde dat ze ermee opgehouden zijn, ik vond het echt brute muziek.

Big Samedi
23 maart 2003, 12:16
Ik vind Rammstein echt vet cool ze hebben ook vette stunts!!!

TheCurtainJesse
25 maart 2003, 18:09
ze zijn wel vet.. lekker stampen.. en het schijnt ook best wel lastig te zijn om het te spelen.. hoewel het supersymplistisch klinkt!!!.. en ik vind Du Hast echt meester! en ze zijn best politiek incorrect hoor, je bent niet meteen rechts(of links) als je politiek incorerect bent, kijk maar naar het nederlandse magazine PIM...

Jesse//

soup
10 januari 2011, 17:05
zo lekker genaaid dan maar


Rammstein win lawsuit in Apocalyptica case



German industrial metallers Rammstein have won a lawsuit for copyright infringement against Apocalyptica's record company, Sony Music Entertainment GmbH.

The case, which was heard at the Regional Court Of Berlin last month, was brought against Sony Music's after the label's now defunct subsidiary, Gun Records, claimed in marketing literature that Apocalyptica's 2007 album, Worlds Collide, featured Rammstein when it in fact it just featured Rammstein frontman Till Lindemann.
Sony Music were ordered to pay Rammstein €45,000 (approximately £37,000) in damages. That's a lot of cash for a typo!


The verdict comes as a double blow for the Finnish instrumentalists who have been forced to re-record their new single Not Strong Enough, which featured Shinedown frontman Brent Smith, after Smith's record company refused to give Apocalyptica clearance to use his vocals. Hoobastank frontman Doug Robb will instead take his place.




http://www.kerrang.com/blog/2011/01/rammstein_win_lawsuit_against.html


Ik kan me niet voorstellen dat Till Lindemann hier zelf achter stond om een rechtzaak te beginnen, dus waarschijnlijk eerder het management van Rammstein?

Wiellem
10 januari 2011, 19:52
Beetje een vreemd verhaal, en raar dat hier zoveel vergoeding voor betaald moet worden..

Plant
10 januari 2011, 21:50
Zo? Weer een stokoud topic gebumpt? En dan nog met informatie waarvan ik denk: "wie interesseert dit nou, behalve de mensen die hieraan verdienen".

Aan de andere kant is deze bump een mooie gelegenheid om eens te zien hoe er nu over de band gedacht word. De band is inmiddels toch wel wat veranderd.

Allereerst is de muziek, zoals ze het zelf formuleren, 'organischer' geworden. Waren de eerste albums nog 'Tanzmetal', vanaf Mutter kwamen er echte strijkers in nummers voor, begon Til meer echt te zingen i.p.v. monotoon te praten en vanaf Reise, Reise kwamen er zelfs 'actualiteiten' in de songteksten voor.
Niet meer eigen zieke denkbeelden als onderwerpen, maar gewoon berichten uit de krant: de Duitse kanibaal (Mein Teil) en die Oostenrijker met zijn knusse keldertje waar hij zijn dochter jarenlang gevangen hield en er ook nog kinderen bij verwekte (Wiener Blut). Dat is bijna nog het gruwelijkste aan de teksten, ze zijn niet verzonnen maar op ware gebeurtenissen gebaseerd.

Zelf ben ik fan vanaf bijna het eerste uur. Sehnsucht was mijn eerste CD. Ik heb ze t/m Rosenrot allemaal en vond ze steeds beter / interessanter worden, maar met Reise Reise als hoogtepunt. Ik heb ze toen ook live gezien in Ahoy Rotterdam.
Rosenrot is m.i. toch een album met leftovers van Reise, Reise plus wat nieuwe minder sterke nummers. LIFAD heb ik al niet eens meer gekocht. Zo lang gewacht op een nieuw album en dan zulk matig materiaal? Het half Engelse hitje "Pussy", nee bedankt!

Gewaagd zijn de experimenten met een akoestsisch "Los", dat net zo dreigend klinkt als alle bulderende elektrische songs. En het duetje "Sterb nicht vor mir" met de zangeres van Texas. Hoe hebben die elkaar gevonden?

Wat ik wel altijd heel knap vind is de spijkerharde muur van geluid, zo hard (zwaar gecomprimeerd) als het op CD staat en dan toch die fijnzinnige teksten er zo goed verstaanbaar ingemixed. Knap staaltje produceerwerk.

TimoSomers
10 januari 2011, 21:57
Ik vind ze ook het best vanaf mutter.
Vind Mutter, Reise reise en Rosenrot echt geniaal.
Inderdaad waanzinnige productie, ongelooflijk strak en hele goede songwriting.
Te gekke band!!

soup
10 januari 2011, 22:00
plant rot anders even op met je achterlijke reactie

ShredTallicA
10 januari 2011, 22:03
plant rot anders even op met je achterlijke reactie

Als je meer leest dan de eerste zin is het niet zo'n achterlijk bericht verder hoor.. :chicken:

Verder: Rammstein, toffe band :ok: Liebe ist für alle da draai ik op zijn tijd nog, misschien zo nog maar eens.

caliban
11 januari 2011, 00:01
Als je meer leest dan de eerste zin is het niet zo'n achterlijk bericht verder hoor.. :chicken:

Verder: Rammstein, toffe band :ok: Liebe ist für alle da draai ik op zijn tijd nog, misschien zo nog maar eens.

Inderdaad :sssh:
Qua heavy geluid van de beste dingen die ik ooit gehoord heb. Vraag me af hoe ze dat juist doen. Dat geluid zit bij mijn weten niet zomaar in een Boogie rectum'fire' (aangezien Rammstein erop speelt) of een ENGL powerball

allochthomas
11 januari 2011, 00:05
Geweld van die recto's helpen wel:D

1 van de bruutste live acts die ik heb mogen mee maken toen ik ze voor het eerst op pinkpop zag. Mijn vriendin is een groot fan en mij boeide het niet zo veel, toch maar met haar mee naar voren lopen douwen en toen stonden we aan het begin opeens helemaal vooraan. Wat een muzikaal geweld was dat zeg:ok:. Enigste wat niet aan stond waren de andere fans, hing een naargeestige en agressief sfeertje maar dat kan ook aan mij liggen

TimoSomers
11 januari 2011, 10:11
Iig dikke recto's en ik denk dat ze via een aparte DI nog een digitaal signaal of iets dergelijks meedraaien.

(ze nemen ook op met een Rectifier + SansAmp (digitaal))

pupanus1
11 januari 2011, 10:35
LIFAD vind ik juist één van hun beste albums nog beter dan Mutter.

Reise reise staat bij mij op 1 maar LIFAD zeker op twee. Op LIFAD hoor je de enorme groei van de band en dan met name de drummer. Ik vind LIFAD het perfecte huwelijk van hun eerdere werk en hun latere werk.

En Pussy is geen laf Engels singeltje het is een cynisch stuk over hoe de rest van de wereld (met name Amerikanen) denkt over Europa/Duitsland. Dat we hier allemaal losbollig elke dag rond neuken en elke Europese vrouw verschrikkelijk makkelijk in bed te krijgen is.

Ik ben fan van Rammstein vanaf Herzeleid en het enige album dat ik wat minder vind is Rosenrot hoewel daar toch ook pareltjes op staan (met name spring).

Het mooie aan Rammstein vind ik het simplisme in het spelen maar het complexe in het totaal geluid. Alles klopt aan hun nummers en inderdaad Rammstein live zien is een hele vette ervaring.

Herman
11 januari 2011, 10:36
Inderdaad :sssh:
Qua heavy geluid van de beste dingen die ik ooit gehoord heb. Vraag me af hoe ze dat juist doen. Dat geluid zit bij mijn weten niet zomaar in een Boogie rectum'fire' (aangezien Rammstein erop speelt) of een ENGL powerball

Ik heb in de Gitarist gelezen dat de gitarist voor het (ik geloof) Mutter album gitaarpartijen tot 24x gedubbeld had. Dat verklaart misschien het een en ander van de wall of sound. :D

Rinze
11 januari 2011, 10:43
Ik heb in de Gitarist gelezen dat de gitarist voor het (ik geloof) Mutter album gitaarpartijen tot 24x gedubbeld had. Dat verklaart misschien het een en ander van de wall of sound. :D
Ik denk dat dat tegenvalt, zo veel dubbelen is niet zo simpel. Je moet het dan al heel erg goed doen, anders gaan de verschillende partijen elkaar juist in de weg zitten en worden er door kleine faseverschillen fequenties weggedrukt.

Ik trek Rammstein wel tot en met Mutter, daarna vind ik het eigenlijk niks meer. De tweede plaat was echt een openbaring toen ie uit kwam, op de eerste staan een paar sterke nummers en Mutter is ook redelijk ok maar daar gaan ze wat mij betreft al teveel op de schlager/pop-toer.

TimoSomers
11 januari 2011, 10:45
Dat dubbelen ging ook per toon zegmaar.
Dus van een powerchord alle noten los, dan dat dubbelen en dan heel de partijen in hun totaal nog dubbelen. Dan kom je een heel eind.
Maar dan moet het wel heel strak indd.
En live hebben ze ook een wall of sound, dus dat is denk ik recto + een zwaar half gemasterd digitale sound.

Rinze
11 januari 2011, 11:07
Dat dubbelen ging ook per toon zegmaar.
Dus van een powerchord alle noten los, dan dat dubbelen en dan heel de partijen in hun totaal nog dubbelen. Dan kom je een heel eind.
Maar dan moet het wel heel strak indd.
En live hebben ze ook een wall of sound, dus dat is denk ik recto + een zwaar half gemasterd digitale sound.
Een aantal jaren terug de Sansamp PSA erbij in ieder geval, dus niet digitaal. Dat ding schijnt sowieso veel gebruikt te worden in metalland om een beheersbaar, moddervet en knetterstrak geluid te krijgen.

HaroldA
11 januari 2011, 11:15
LIFAD heb ik al niet eens meer gekocht. Zo lang gewacht op een nieuw album en dan zulk matig materiaal? Het half Engelse hitje "Pussy", nee bedankt!

Beste CD in jaren! :ok:

onrust nv
11 januari 2011, 12:02
Oomph!! ook een leuke band

De sperm CD van Oomph is 1 jaar voor de eerste Rammstein. Dus Rammstein is door Oomph die muziek gaan maken waar ze ook in verschillende interviews geen geheim van maken. maar juist dat simplistiese stamp ritmiek in de drum en gitaren is ook de kracht in deze muziek. Je zou voor de grap eens op youtube Sielwolf-Verstärker zerstört moeten checken dat vind ik een van de beste duitse bands in deze stijl.

caliban
12 januari 2011, 18:27
Dat dubbelen ging ook per toon zegmaar.
Dus van een powerchord alle noten los, dan dat dubbelen en dan heel de partijen in hun totaal nog dubbelen. Dan kom je een heel eind.


Nooit over gedacht om zoiets te doen eigenlijk..

Liquid_Metal
12 januari 2011, 20:57
Beste CD in jaren! :ok:

Ik vind 'm ook tamelijk oninteressant. Inderdaad is Mutter fantastisch, maar eigenlijk is vooral het oudere werk (Sehnsucht e.d.) voor mij het gaafst.


De sperm CD van Oomph is 1 jaar voor de eerste Rammstein. Dus Rammstein is door Oomph die muziek gaan maken waar ze ook in verschillende interviews geen geheim van maken. maar juist dat simplistiese stamp ritmiek in de drum en gitaren is ook de kracht in deze muziek. Je zou voor de grap eens op youtube Sielwolf-Verstärker zerstört moeten checken dat vind ik een van de beste duitse bands in deze stijl.

Maar wat dacht je van Laibach? Da's waarschijnlijk nog zelfs een invloed van Oomph!!

Plant
12 januari 2011, 21:54
Maar wat dacht je van Laibach? Da's waarschijnlijk nog zelfs een invloed van Oomph!!

Reken maar dat het Sloveense Laibach dichter bij de invloeden komt. Moet je wel even de bulderende gitaren en de pyro-show wegdenken.

Zeker de monotone (zware) praatzang in Engels en Duits, die Laibach op haar beurt van D.A.F. (Deutsch Amerikanische Freundschaft) heeft overgenomen. Daar hebben ze overigens nog "Alle gegen Alle" van gecovered.

Op het album WATT lijkt Laibach zelfs een graantje van het Rammstein succes te willen meepikken met stampende Duitstalige nummers met klinkende titels "Achtung!", "Eins Zwei Drei Vier" en "Tanz mit Laibach".

wireman
17 januari 2011, 05:41
Laibach verdient meer credits dan Rammstein.. Die gasten zaten in de 80's al in de underground new wave techno doom gothic scene. Watt is een cool album die je ook bij mij in de kast terug vindt! Die Duitsers hebben zowieso een paar toffe metalbands met electronische invloeden. Zowieso Duitse dance is ook te gek.. Metal en industrial metal uit Duitsland is vet! Er zijn er al een paar voorbij gekomen... Oomph, Das Ich, Crematory (fokking strakke band)
Atrocity, Blind Guardian, wel wat meer metal, maar wat denk je van Die krupps (megavet!) Kreator, Primal Fear, Vandenplas.. allemaal duitsers.. Rammstein is sweeet! Retestrak en een gave show. Ik heb ze drie keer gezien (en gevoeld) je voelt de hitte van het vuur bij die gasten.. een van de vettere concerten.. Steken gewoon de toetsenist in de hens.. en blazen m daarna op.. hoe gaaf is dat dan?!

Sanderproductions
13 februari 2011, 17:08
om toch nog ff hier te posten, ik had een laagje cola van 3 mm in mijn beker staan, einde van de show >> verdampt hahaha

caliban
13 februari 2011, 18:52
om toch nog ff hier te posten, ik had een laagje cola van 3 mm in mijn beker staan, einde van de show >> verdampt hahaha

Vééét :p

wireman
21 februari 2011, 14:13
Dat bedoel ik... Dat is toch gaaf?!

Theroses
21 februari 2011, 19:09
Nog wat Rammstein fans hier? Ik ben geen super fan maar vind ze wel heel leuk. Weer eens wat anders dan al die amerikaanse metalbands.

we hebben zelfs een coverband : onze zanger heet bram dus t is geworden :
BRAMM-STEIN , meer wat aankloten eigenlijk.:soinnocent: