PDA

View Full Version : Waar 490R Alnico humbucker te bestellen..??



TIMBER
7 mei 2008, 15:42
Weet iemand waar ik die (of de II) online kan bestellen..???
Voxhumana heeft ze volgens mij niet meer.

TIMBER
7 mei 2008, 15:51
Zie ze bij Tonefactory nog te krijgen zijn mar daar staat "bridge" bij. Zijn die hetzelfde als voor de "neck" want daar gaat het mij om..??

MattellicA
7 mei 2008, 15:52
Klikkie! (www.musicstore.de)

+ wat tekens

TIMBER
7 mei 2008, 19:01
Ja die ken ik wel mar wel een eind weg niet voor zo'n relatief klein onderdeel. Wat ik niet begrijp is wat er op deze link staat..!!

http://www.tonefactory.nl/shop2/product_info.php?products_id=3867

De Gibson 490R Alnico 2 is namelkijk voor de "neck" en niet voor de "bridge" zoals ze erbij hebben vermeld. Daar is namelijk de Gibson 490T voor.

bass blom
7 mei 2008, 19:28
alsof vlaardingen? niet een end van leeuwarden is :D

MattellicA
7 mei 2008, 21:29
Laat musicstore het gewoon opsturen... Kost nix... iig minder dan een autoreis...

TIMBER
8 mei 2008, 07:30
alsof vlaardingen? niet een end van leeuwarden is :D
Touché..;)


Laat musicstore het gewoon opsturen... Kost nix... iig minder dan een autoreis...
Ok mar ze hebben alleen mar de P-490 en P-498 te koop. Is dat vergelijkbaar want zoek wel om het echte P490R geluid..!!

.

TIMBER
9 mei 2008, 23:29
Niemand..??

Is de P-490 of P-498 vergelijkbaar met de echte P490R..!!

MattellicA
10 mei 2008, 00:18
Ze hebben geen P-490 R?? Oei das erger... dan zul je je zoektocht moeten staken en stoppen met gitaarspelen :satisfie:




























Ajah, voor het geval je het nog niet doorhebt is de P-490R gelijk aan P-490 Rhythm... :stop: De P490R is voor de neck en de T is voor de brug... ze zijn hetzelfde alleen de spacing tss de pole pieces verschilt... volgens de Gibson website... :satisfie:

TIMBER
10 mei 2008, 10:41
Ajah, voor het geval je het nog niet doorhebt is de P-490R gelijk aan P-490 Rhythm... :stop:

Uh dat was de vraag volgens mij..!!



De P490R is voor de neck en de T is voor de brug...

Ja dat schreef ik hierboven al..!!



ze zijn hetzelfde alleen de spacing tss de pole pieces verschilt... volgens de Gibson website... :satisfie:
Ok toch bedankt ondanks het ondertoontje.

Heb Tonefactory gemaild over de fout op hun site en het blijkt dat ze gewoon beiden verkopen. Dus ondertussen eentje besteld.

Squier4ever
10 mei 2008, 12:29
hmm jammer, want Gibson pups zijn IMO echt overpriced, zou zelf voor dat geld altijd een setje Duncans nemen, klinken IMO veeeeel lekkerder.

TIMBER
10 mei 2008, 20:00
Persoonlijk hoor ik weinig verschil maar je hebt gelijk SD's zijn idd 10 tot soms wel 20 euro goedkoper. Maar ik speel al 15 jaar Gibson en heb de tik om indien ik dingen aanpas cq vervang op 1 van mijn LP's om dit dan met originele onderdelen te doen.

guitartub
11 mei 2008, 11:52
Misschien dat Max Guitar er nog heeft. Die versturen ze ook naar je.

TIMBER
11 mei 2008, 19:36
Misschien dat Max Guitar er nog heeft. Die versturen ze ook naar je.

He bedankt voor de tip.. en is nog goedkoper ook dan de Tonefactory..!!
Was toch een beetje van moi apropo.. bedoel koop ze al een 20 jaar bij Voxhumana.. eerst altijd op de motor naar dat winkeltje vanuit Leeuwarden... en de laatste jaren via de website. Was toch wat verast dat ik ineens de pick-ups daar niet meer kon krijgen.

Thanks van een ouwe vastgeroeste rot met een Gibson tik..;)

guitartub
11 mei 2008, 22:12
Graag gedaan door een verstokte gitaargek!

Op de site zag ik ze staan dus waag er eens een belletje aan.
Grt,
Bert.