PDA

View Full Version : guns 'n roses - sweet child of mine cover



pannekoek
7 mei 2008, 14:40
beste gitaarnetters,

ik heb een filmpje gemaakt van een sweet child of mine cover performed by ...pannekoek... :hippie:

beetje slechte geluidskwaliteit maar daar kan ik ook verder weinig aan doen :)

ik gelood dat ik wel een beetje een slash sound heb gekregen uit mijn amp, nu moet het nog uit mijn vingers komen.

ik hoop dat jullie het een beetje leuk vinden:

*bridge en laatste solo zijn geimproviseerd*

http://www.youtube.com/watch?v=AiLj2RJ2c38

gr, stephan!

R.J
7 mei 2008, 18:48
Klinkt niet slecht, waar blijven de poedersuiker en stroop? :P
aka, de slash signature wah en slash sig lp custom? :seriousf:

Gaar, slash speelt met alnico jankelementen en ik krijg het zelfde geluid uit mijn keramische scheeurboei :chicken: Maarja :P

Denk alleen dat je af ent oe je iets meer moet concentreren op alternate picken, speelt ietsjes makkelijker is mijn ervaring.

pannekoek
7 mei 2008, 18:55
Klinkt niet slecht, waar blijven de poedersuiker en stroop? :P
aka, de slash signature wah en slash sig lp custom? :seriousf:

Gaar, slash speelt met alnico jankelementen en ik krijg het zelfde geluid uit mijn keramische scheeurboei :chicken: Maarja :P

Denk alleen dat je af ent oe je iets meer moet concentreren op alternate picken, speelt ietsjes makkelijker is mijn ervaring.
ja ik moet inderdaad iets strakker spelen, ik heb nog heel veel te leren, maar ik hoop dat t binnen een paar jaar allemaal een stuk strakker is :).

R.J
7 mei 2008, 18:56
Moet zeggen dat je het beter speelt dan ik :seriousf:

Maar nu oefen ik de laatste maand niet echt vaak meer.... ookal heb ik net een nieuwe versterker neer gezet :sneaky:

RoelTM
7 mei 2008, 19:11
thank you man!, now i know the song for about a month stil need some work but im lazy to studie the tabs :P
jah, met zo'n instellig kom je ook nergens hè :hippie:

2:17... beetje niet helemaal lekker moet ik zeggen :eek: :satisfie:

pannekoek
7 mei 2008, 21:56
jah, met zo'n instellig kom je ook nergens hè :hippie:

2:17... beetje niet helemaal lekker moet ik zeggen

je bedoeld 3:17? daar verneukte ik het helemaal haha!

niet dat 2:17 lekker liep.... :satisfie:

en over die instelling , tja :satisfie: no further comment :noob:

Renin
8 mei 2008, 18:45
Geen benul hoe oud je bent en hoe lang je al speelt, maar alle lof om toch met je b@Ll3n op het blok te gaan voor dit pittige kritische publiek :)

Tips:

1 - gebruik je pinkie, daar heb je hem ten slotte voor :)
2 - op en neer aanslaan (zoals al boven vermeld) helpt om sneller en strakker te spelen

Je geluid is volgens mij helemaal g'n'r voor zover ik dat kan beoordelen :B

pannekoek
9 mei 2008, 16:31
Geen benul hoe oud je bent en hoe lang je al speelt, maar alle lof om toch met je b@Ll3n op het blok te gaan voor dit pittige kritische publiek :)

Tips:

1 - gebruik je pinkie, daar heb je hem ten slotte voor :)
2 - op en neer aanslaan (zoals al boven vermeld) helpt om sneller en strakker te spelen

Je geluid is volgens mij helemaal g'n'r voor zover ik dat kan beoordelen :B
`

thnx! ik ben 17 en speel sinds vorig jaar januari, iets meer dan 1 jaar dus, en over me pinkie... hehehehh ik gebruik hem neit zoveel nee, niet bij dit nummer want daar hoeft t ook niet echt :) (slash gebruikt zijn pinkie ook bijna nooit)

bedankt voor je tips!

Daan_B
9 mei 2008, 17:54
(slash gebruikt zijn pinkie ook bijna nooit)

Ik heb 1 April wel iets anders gezien :satisfie: .

pannekoek
9 mei 2008, 17:55
Ik heb 1 April wel iets anders gezien :satisfie: .

grapje zeker :chicken:

hehe :P slash staat er toch wel een beetje bekend om dat ie vooral z'n eerste 3 vingers gebruikt, helemaal bij sweet child of mine, intro, en solo (behalve het hele snelle stuk) gebruikt ie meestal maar 3 vingers :hippie:

JvD.
11 mei 2008, 00:50
dat van die pink is een goede tip, mijn gitaarleraar heeft mij vroeger altijd onmiddelijk onderbroken als tijdens het spelen mijn pink weg dook, zoals bij jou.

houw hem ten allertijden boven je fretboard!

ik vind verder dat je die cover mooi speelt. voor al mooi; je pakt de noten echt heel netjes en je bend behoorlijk zuiver.

VanBiLL.com
11 mei 2008, 10:58
No too bad at all waarde Koek! Het lijkt me misschien qua sound dat het wel á la Slash is maar echter iets te schel. Het kan idd ook komen door de 'bijzondere' You Compress kwaliteit dit moeilijk te beoordelen.

Verder net als de anderen, denk om je pink, die is vaak erg handig - hoewel ik wel meer mensen 'lief kind van mijn' met drie vingers zie spelen en dat klonk ook wel prima. 'T is maar een beetje wat je ligt...

Maar voor iemand die pas 1 - 2 jaar gitaar speelt...ga zo door en het wordt nog wat.

Nog wat anderes: tijdens de solo, gebruikte je die RMC-2 wah? 'K kon het moeilijk horen (youcompressed), maar die hoort op een bepaald gedeelte toch met wah hé?

The Mess
11 mei 2008, 16:49
`
(slash gebruikt zijn pinkie ook bijna nooit)


En als Slash in de sloot springt, doe jij het dan ook? :satisfie:
Het valt toch echt wel aan te raden het mét pink te leren, ander leer je jezelf alleen maar een handicap aan.

pannekoek
11 mei 2008, 23:28
En als Slash in de sloot springt, doe jij het dan ook? :satisfie:
Het valt toch echt wel aan te raden het mét pink te leren, ander leer je jezelf alleen maar een handicap aan.

ik speel vaak met m'n pink hoor! alleen bij dit nummer niet

Riky
12 mei 2008, 10:25
Kan hier en daar iets strakker, maar ik vind het rete vet:)
Je hebt de sounds van slash helemaal te pakken en je speelt het nummer gewoon lekker relaxt.

Vind alleen die bend bij 4.20min super irritant en vals klinken:)

Verder gewoon tof:)

Erg leuk nummer trouwens om ff lekker op los te gaan!
En tsja... het pinkie verhaal... Ik gebruik hem ook amper bij soleren en ook niet bij sweet child o mine. Heb het gewoon nooit aangeleerd en het gaat prima zonder.

Squier4ever
12 mei 2008, 11:59
je gitaar is vals en je speelt regelmatig valse noten, vooral rond 2:17 duidelijk te horen. eerst stemmen voor je opneemt.

pannekoek
13 mei 2008, 17:31
je gitaar is vals en je speelt regelmatig valse noten, vooral rond 2:17 duidelijk te horen. eerst stemmen voor je opneemt.

mijn gitaar is niet vals hoor, ik maak af en toe wat screw-ups, bends verkeerd of een noot net misgepakt.

MichaelSS
13 mei 2008, 18:36
Waarom heeft iedereen het over de Slash sound? ik vind het verre van dat .. of het ligt aan de kwaliteit van het filmpje.

Overigens vind ik dat de slag/tokkel partij veel strakker kan/moet.

ponq
15 mei 2008, 09:38
respect gozer. Mooi om te zien dat je flinke progressie boekt. 1e versie was uhm, tenenkrommend omdat je er soms/vaak net naast zat. Deze versie vind ik echt al een stuk beter.

pannekoek
15 mei 2008, 12:48
respect gozer. Mooi om te zien dat je flinke progressie boekt. 1e versie was uhm, tenenkrommend omdat je er soms/vaak net naast zat. Deze versie vind ik echt al een stuk beter.


ja dankjewel, de 1ste versie is in mijn oren niet om aan te horen, ik kende dat nummer helemaal niet en ik speelde die hele solo vooral als improv waarbij ik sommige noten echt vern**kte hehe :P

zal ik de 1ste versie van youtube afhalen trouwens?

The Miracle
15 mei 2008, 13:08
Het is nog niet perfect, maar dat heb je zelf ook wel door en dat is het belangrijkste.

ik zou je 1e versie gewoon laten staan. Op die manier kunnen ook andere mensen goed zien hoe je weer verder gevorderd ben.

Swan
15 mei 2008, 13:13
waarom oefen je hem niet gewoon wat langer totdat je hem goed kan spelen voordat je het op youtube knalt?

pannekoek
15 mei 2008, 18:48
waarom oefen je hem niet gewoon wat langer totdat je hem goed kan spelen voordat je het op youtube knalt?

ik had een wedstrijdje een tijd geleden met een goede vriend van me, wie als eerst sweet child of mine op youtube had gezet en vervolgens meer dan 1000 views kreeg. ik had gewonnen en kreeg dus mijn verdiende 5 euro :D :rockon:

Riky
15 mei 2008, 19:05
waarom oefen je hem niet gewoon wat langer totdat je hem goed kan spelen voordat je het op youtube knalt?

omdat je soms ook feedback wil hebben. Soms hoor je je eigen fouten niet en andere mensen hebben ook andere ideeen en tips voor je misschien...

Swan
15 mei 2008, 20:11
ja dat kan maar pannekoek was duidelijk van zijn fouten bewust...
maargoed, weddenschap kan altijd ;)