PDA

View Full Version : speelervaring fender hotrod 62 stratocaster



fenderhotrod
7 mei 2008, 12:40
Ik ben van plan een niewe gitaar te kopen en mijn oog is gevallen op de fender hotrod series. Ik heb laatst de kans gekregen de '57 versie te proberen en deze beviel me erg goed afgezien van het dimarzio brugelement.
De '62er heeft gewoon 3 fender single coil pickups en aangezien die sound me het meest aanstaat lijkt dit mij een goede keus. Ik ben eens wat rond aan het kijken maar geen enkele muziekzaak bij mij in de buurt heeft de 62er. Heeft iemand ervaring met deze gitaar, waar moet ik op letten als ik hem zou aanschaffen? Heeft hij negatieve punten?

Alvast bedankt

wrc_46
7 mei 2008, 13:01
Hou er wel rekening mee dat de hals van de 62 hotrod een pak voller is dan die van de 57 hotrod strat. Ik heb ze beide in Duitsland (musicstore) uitgetest en voor mij was de keuze heel snel gemaakt. Als die dimarzio het enigste is wat je tegenzit kan je er altijd gwn een "standaard" single coil ingooien.

De 57 hotrod klonk in het geheel iets dikker dan de 62 hotrod strat. Maar dit is misschien een subjectieve uitspraak.

Djankie
7 mei 2008, 23:05
geen ervaring, maar ik vind de vintage serie wel wat lekkerder klinken. Maarja wie ben ik.

Rubster
8 mei 2008, 11:48
Ik heb laatst ook op een '62 hotrod gespeeld. Ik moet zeggen dat hij me behoorlijk tegenviel, met name de hals vind ik een drama. Echt superstroef. Ongelakt, dus niet met de mooie vintage gloss die op de vintage serie te vinden is. Ook de rosewood toets was naar mijn idee van mindere kwaliteit dan dat je mag verwachten voor die prijs. Anyway, dit zijn slechts mijn ervaringen. Ik zou hem als ik jou was toch even uitchecken, misschien bevalt hij jou juist wel.

Succes!

fenderhotrod
8 mei 2008, 12:22
harstikke bedankt voor jullie reacties tot dusver. Ik ga dan zeker ook effe die vintage series bekijken. Volgens jullie is de hals dus te stroef (of te dik?, in dat geval geen probleem want daar was ik juist naar op zoek) Ik houd echter wel van een gitaar die een beetje tegenwerkt. Niet te veel natuurlijk. Die vintage serie is dus beter volgens jullie?

Eko
8 mei 2008, 16:55
De American Vintage is trouw aan het origineel. Alle specificaties zijn zoals de oude gitaren waren. Dit houdt wel in dat er dus vintage fretdraad op de hals zit en geen (medium) jumbo. De lak is ,zoals in de vroegere jaren , nitro.
Ik vind het qua kwaliteit de beste verhouding met de prijs. Ik heb de tele ( zoals je onderaan ziet) en die is absoluut top.

wrc_46
10 mei 2008, 21:21
Qua bespeelbaarheid en klank vond ik de hotrod 57 veel aangenamer/beter dan de vintage 57 voor de 62 strats echter omgekeerd. De hals voelde idd stroef aan , niet omwille van de dikte maar hij schoof gwn niet echt lekker vond ik.