PDA

View Full Version : Line 6 DL4, Ervaringen?



no code
7 mei 2008, 11:44
Ik zit er over te denken een Line 6 DL 4 aan te schaffen. Deze is nu flink in prijs gedaald en wordt daarom een stuk interessanter voor mij.

Wat zijn jullie ervaringen met dit apparaat? Waarvoor is hij ideaal te gebruiken. Is hij compleet digitaal, of zijn er ook wat analoge delays uit te persen?

Laat horen die reviews :)

B_2_the_a
7 mei 2008, 11:55
voordelen: klinkt lekker en veel sounds
nadelen: zwakke schakelaars en tap tempo is niet aan presets te koppelen

Eezz
7 mei 2008, 12:25
nadelen: zwakke schakelaars en tap tempo is niet aan presets te koppelen

Hoe bedoel je dit? Bedoel dat wanneer je een preset gebruikt de tap tempo functie komt te vervallen?

B_2_the_a
7 mei 2008, 14:15
nee
speed/tap tempo is appart van je preset

dus je kan met de presets niet schakelen tussen 200 en 300 ms

Wicked Willy
7 mei 2008, 18:00
Tap tempo is wel! gekoppeld aan een preset. Kan zijn dat het bij de oudere DL4's niet was. Maar ik heb toch echt drie perfect afgestelde delay's. En wij werken in onze band met sampler zodat ik gebonden ben aan zeer strakke delays....dussssssss.

B_2_the_a
7 mei 2008, 18:02
zucht...

weer een reden om een dl4 te kopen!

Sj03rd
7 mei 2008, 21:14
SPAM! :D

heb er nog een werkeloos hier thuis liggen....met adapter...

B_2_the_a
7 mei 2008, 21:24
schaamteloos spam antwoord:
quenta costa?

mail/msn me ff bob@kissofdawn.com

Nils47
8 mei 2008, 07:31
Geweldig apparaat!

Hell's Engl
8 mei 2008, 19:18
De DL4 is wel 'n te gek apparaat, maar had te veel invloed op mijn sound, vandaar terug naar de good ol' Boss...

Joost

Sj03rd
9 mei 2008, 04:10
Joost,

probeer de T-rex replica ook een keer!
mooi apparaat....

Hell's Engl
9 mei 2008, 07:21
Hey Sjoerd,

Heb de replica op 'n Fender Twin geprobeerd... zeker wel te gek!
Maar hou 't voorlopig bij m'n DD3.. er zal waarschijnlijk wel 'n keer Lexicon of G-Force voor in de plaats komen...

Joost

rijco.nl
9 mei 2008, 14:17
beter dan de echo park dus, hoeveel volt is de voedings U precies, en hoeveel A,

Sinner
9 mei 2008, 14:46
Ik heb zelf sinds kort een Nova Delay: mooi geluid, 9 presets (waarvan je kunt bepalen of je wel of niet een delaytijd voorprogrammeerd of dat je het laat afhangen van het algemene taptempo), een display waarop je ziet wat je hebt ingetapt (inMs of Bpm) en de mogelijkheid het taptempo te laten bepalen door je snaren aan te slaan. Neem daarbij dattie kleiner en goedkoper is dan de DL4 en je hebt een winner.

Had ik al gezegd dat je na het bepalen van je tempo nog kunt instellen op kwartnoten, dotted eighth, triolen, of een combinatie van bovengenoemde?
Ter referentie, ik heb ook een DD2, DM2/3 en een line6 Echopark (ook heel goed trouwens.

Nova Delay all the way! :hippie: