PDA

View Full Version : Basgitaartje erbij>Peavey??



}{Metalmaster}{
7 mei 2008, 02:25
Heuj mensies,

Ik heb al een tijd in mn hoofd om naast de gitaren, ook nog eens een keer een basgitaartje aan te schaffen. Ik speel wel eens op de basgitaar van iemand anders, en tja, als je redelijk gitaar kan spelen, is bassen peace of cake.. tenminste, vind ikzelf tenminste wel :)

Nu denk ik gewoon aan een simpel, maar toch knap dingetje, voor een aangenaam prijsje.

Nu was ik wat bij Musicstore.de aan het kijken, en kwam ik hierbij uit:

De Peavey Millenium BXP4 TBK

http://i146.photobucket.com/albums/r252/brclem/mybass.jpg


Hij ziet er erg leuk uit vind ik zelf. Ook is hij betaalbaar (bij Musicstore.de is hij 199,-), maar speelt en klinkt hij wel goedgenoeg om affentoe eens eventjes leuk te bassen?


Ik hoor het wel, zelf ben ik redelijk positief over dit basje, tot nu toe tenminste;)




Greetz
Wieger

vincent136
7 mei 2008, 13:18
Ik speel wel eens op de basgitaar van iemand anders, en tja, als je redelijk gitaar kan spelen, is bassen peace of cake.. tenminste, vind ikzelf tenminste wel :)

Als dat zo was waren alle gitaristen ook bassist. Helaas gaat dat niet op. Je verkijkt je behoorlijk hoor. Er zit een kern van waarheid in, en dat is dat je opstapje naar basgitaar makkelijker is dan wanneer je geen gitaar speelde. Verder niet.

Bassen is geen 'peace of cake'

Bassen van peavey ken ik niet. Ik heb wel een hele goede versterker van ze, maar met hun instrumenten heb ik geen ervaring. Overigens wel 'n erg lelijk ding, maargoed, daar ga ik niet over.

Megadeth_
7 mei 2008, 19:44
Bas spelen is heel wat meer dan gewoon strak de gitaren volgen. Je moet maar eens proberen een meerwaarde aan een liedje te bieden, accenten leggen e.d. Toen ik eerst begon te bassen, was ik er ook heilig van overtuigd, dat het best simpel is, maar na een paar jaar keer je daar op terug.

}{Metalmaster}{
9 mei 2008, 00:01
mm,

Ok. Ik trek me terug ;) het zal niet niks zijn, dat geloof ik ook niet, want een instrument bespelen opzich zelf is nog een kunst. Wel hangt het er ook vanaf hoe muzikaal de persoon is (vind ik dan zelf..).

Maar ach, ik vind het wel leuk om hier en daar wat erbij te bassen, ook leuk voor bij de collectie he :p


Maareh, raden jullie deze bas aan? Uit reviews gelezen stond hij een 9 ofzo qua reputatie. Lijkt me dus best netjes. En achja, lelijk, zelf vind ik hem eigenlijk wel tof, maar dat is kwestie van smaak.


Greetz Wieger


Hieronder de score van de review:



Features 8.4 (7 responses)
Sound 9.1 (7 responses)
Action, Fit, & Finish 7.7 (7 responses)
Reliability/Durability 8.7 (6 responses)
Customer Support 6.0 (2 responses)
Overall Rating 9.3 (6 responses)

http://reviews.harmony-central.com/reviews/Electric+Bass/product/Peavey/Millennium+4+BXP/10/1

Megadeth_
9 mei 2008, 12:15
Ga vooral NIET voort op de ratings van Harmony Central. Hier zul je overigens meer nuttige info kunnen krijgen: http://www.basgitaarforum.nl/, is het niet specifiek over die bas, dan over het merk.

Jim Haagmans
9 mei 2008, 19:40
Ik las in gitarist laatst een stukje over een Farida bas, zou voor de prijs ook een behoorlijk ding moeten zijn. Volgens mij ben je voor 250 klaar dan.

Maar beste kijk je inderdaad zoals de heer boven mij aangaf op het basgitaarforum, ik heb zo'n vermoeden dat men daar meer van basgitaren weet dan hier :satisfie:

Valentijn
9 mei 2008, 23:05
omdat het er meer zijn weten ze er meteen meer van af?

Megadeth_
9 mei 2008, 23:33
omdat het er meer zijn weten ze er meteen meer van af?

Daar gaat het niet om. Dat forum is specifiek en de kans dat iemand ervaring heeft met Peavey of die bas in kwestie lijkt imo toch iets groter op het basgitaarforum.

Jim Haagmans
10 mei 2008, 13:34
Daar gaat het niet om. Dat forum is specifiek en de kans dat iemand ervaring heeft met Peavey of die bas in kwestie lijkt imo toch iets groter op het basgitaarforum.

precies, meer mensen, meer ervaringen.

vincent136
13 mei 2008, 13:24
Ik weet wel dat Peavey een goed merk is en over het algemeen geen rommel maakt. Je kunt ook gewoon naar een wat grotere muziekwinkel gaan en veel uit proberen en je laten adviseren daar.