PDA

View Full Version : 3-way toggle switch ombouwen naar killswitch



Rude Perception
6 mei 2008, 22:53
Ik wil het tussenstandje van mijn PRS SE zo ombouwen dat het tussenstandje stil is ipv een combinatie van de 2 elementen. Is dit mogelijk/hoe moet ik dit solderen?

hugo123
6 mei 2008, 23:12
De tussenstand nmaar de aarde solderen! Succes!

Rude Perception
6 mei 2008, 23:35
Zo ver was ik. Ik weet alleen niet hoe zo'n switch werkt en de snoertjes kan ik niet allemaal benoemen.

Het zijn 5 schijfjes. Zeg maar 1, 2, 3, 4 en 5.
Schijf 1: gesoldeerd aan een snoertje uit de pickup, het witte dunne draadje.
Schijf 2: Zit vast aan schijf 4 en met een wit snoertje, wat daarna in een zwart snoertje gaat naar de volume potmeter. Daar zit-ie aan het middelste soldeerpunt.
Schijf 3: middelste, dikkere schijf zit aan een 3 snoertjes. 2 uit de verschillende pickups en eentje is dacht ik de aarde. (als ik het goed zie)
Schijf 4: Zit dus aan schijf 2 vast
Schijf 5: Zit aan een wit snoertje van de andere pickup.

Kan iemand mij nu zeggen wat los en wat daarna weer vast moet? Ik ga hier sowieso maar wat foto's van maken.

hugo123
7 mei 2008, 10:59
Ik denk dat foto's idd wel zullen helpen!

Rude Perception
7 mei 2008, 14:02
http://www.seymourduncan.com/pdfs/support/schematics/2h_1v_1t_3w.pdf

In principe is het gewoon dit schema. De kleurtjes zijn iets anders, maar kunnen jullie me zeggen wat ik moet veranderen aan dit schema om de tussenstand stil te hebben?
Dan kom ik er wel uit hoe ik dat precies moet doen bij m'n PRS.

orreltak
7 mei 2008, 17:50
ik durf er niet mijn handen voor in het vuur te steken maar denk dat het niet mogelijk is.
die middelste gaat via je pot naar de output.
en die buitenste 2 zitten op je elementen.
die buitenstaander is idd je aarde.

Rude Perception
7 mei 2008, 18:16
ik durf er niet mijn handen voor in het vuur te steken maar denk dat het niet mogelijk is.
die middelste gaat via je pot naar de output.
en die buitenste 2 zitten op je elementen.
die buitenstaander is idd je aarde.

ok, ik denk dat ik snap hoe het zit. Dan kies je met die schakelaar gewoon de ene, de andere, of allebei. Moet ik toch een andere oplossing zoeken. Ik wil niets onherstelbaars doen aan de gitaar.
Ik kan me herinneren dat ik ooit iets las over een potmeter die je in kon drukken om het signaal te verbreken?