PDA

View Full Version : ruis op Memory Man Deluxe



jero
6 mei 2008, 19:55
Ik heb sinds kort een EHX Memory Man Deluxe. Fantastisch pedaal, alleen een grote maar: er zit een ONGELOFELIJKE bak ruis op het delay signaal. Ik heb nooit andere MMD's gehoord, behalve op internet, dus mijn enige referentiekader zijn mijn andere delays, een Maxon AD-80 en een Analogman delay. Deze hebben wel wat ruis, maar bij lange na niet zoveel als de EHX.

Ik kan de blend knop nog geen kwart opendraaien want dan is de ruis al ondraaglijk. De stand van de overige knoppen hebben geen invloed op de ruis.

Is dit een bekend euvel, iemand ook last van gehad, en nog belangrijker, te verhelpen?

thanks alvast,

Tristan
6 mei 2008, 21:00
Ja, die dingen ruisen...
Ik heb hetzelfde probleem, die Ibanez dingen hebben er minder moeite mee omdat de delay doffer is dus je de ruis minder merkt...

vidar
6 mei 2008, 21:19
Is die ruis over je clean kanaal ook duidelijk merkbaar? Want een DMM geeft wel wat ruis maar een "ongelooflijke bak" lijkt me toch niet normaal. Ik speel geregeld over de nieuwe versie en heb het iig nooit zo ervaren, eigenlijk is de ruis me sowieso niet opgevallen.

jero
6 mei 2008, 21:37
ja, gewoon met cleane sound :(

elw
6 mei 2008, 22:02
Gebruik je hem met batterijen of een adapter? Batterijen is vaak een stuk stiller. Ik had hetzelfde probleem met de RE20, die had veel ruis op een adapter en is op batterijen doodstil.

jero
6 mei 2008, 22:20
voor zover ik kan overzien kan de memory man niet op batterijen draaien.

daarnaast is mijn ervaring dat batterijgebruik wel brom kan reduceren, maar geen ruis.

:(

Mitch
6 mei 2008, 23:28
Een DMM op batterijen :seriousf:
Hij kan wel ruisen in de delays, maar niet met Blend op een kwart open, da's te gek. Heb je 'm geprobeerd met andere pedalen in de setup? Adapter in een ander blok geprobeerd? Staat er nog een digitale delay of een wah in de buurt?

Wilco
6 mei 2008, 23:48
Hoort inderdaad niet zo extreem te ruisen. In mijn ervaring wel hoorbare ruis, maar zeker niet meer dan andere delays en al helemaal niet zoveel dat het erg opvalt in live-situaties.
Mijn favoriete delay van het moment en ik heb echt altijd delay aanstaan.

jero
7 mei 2008, 09:29
Een DMM op batterijen :seriousf:
Hij kan wel ruisen in de delays, maar niet met Blend op een kwart open, da's te gek. Heb je 'm geprobeerd met andere pedalen in de setup? Adapter in een ander blok geprobeerd? Staat er nog een digitale delay of een wah in de buurt?

geprobeerd zonder andere pedalen in setup, verchillende kabels, gitaren, versterkers (alhoewel het me stug lijkt dat dat van invloed kan zijn, maar je weet het maar nooit), ander stopcontact... geen resultaat :(

Nils47
7 mei 2008, 09:30
Ik heb het zelfde probleem met de Memory Man Hazarai. En het komt juist naar voren als je meer pedalen op dezelfde adapter hebt. Wanneer de Memory Man een dedicated adapter heeft, hoor ik geen ruis.

Harry
7 mei 2008, 10:26
ik heb ook geen ruis (nou ja, weinig) met de MMD en gebruik de bijbehorende adapter

-Heineken-
8 mei 2008, 01:53
Ik heb ook niet zoveel last van ruis met mijn DMM. 't is wel dat die "level"
nogal gevoelig is. Als je die net een mmtje te ver opendraait gaat echt alles oversturen en kraken. Ik snap ook niet dat ze die juist als "input" level hebben geplaatst. Als je 'm opendraait gaat ie alleen maar klinken of je een of andere goeiekope Behringer distortion ervoor hebt geplaatst, met alle scheten en kraken vandien. Als ze hem nou als laatste in het circuit hadden geplaatst "output level" zegmaar oftewel "clean-boost" had ie een stuk veelzijdiger geweest. Zeker in de FX-loop. Van mij hadden ze dat ook helemaal weg mogen laten. Afgezien van dat mijn favoriete analoge delays de modulatie alleen al.

ewout
9 mei 2008, 15:42
De mijne geeft ook ruis, zeker met de blend en level en delay time knoppen omhoog. Vooral wanneer de delay knop boven de 60% staat hoor je echt een fgggggggggg achter het delaysignaal. Mijn gitaar heeft kinmans (dus geen hum), ik gebruik een burkey flatliner als voeding (absoluut geen storing) en mijn koch classictone is ook muisstil en kraakhelder. Dan hoor je die ruis wel ja... nog geen delay tegengekomen die zoveel ruis geeft.

Ik stoor me er trouwens totaal niet aan en live valt het compleet weg. Totaal niets van te horen. Ik hoor het ook niet terug op opnamen. Ik hoor het eerlijk gezegd ook alleen maar wanneer je een zachte noot speelt en die laat uitklinken terwijl het echt muisstil is in de kamer. Mijn andere strat met singlecoils geeft rustig het driedubbele aan storing.

http://www.youtube.com/watch?v=MhRjD6pgobo
zoals hij hier wordt gedemo'd hoor je er inderdaad dus helemaal niets van, wat klopt met hoe die van mij klinkt als ik zo speel.

Mijn DMM is er trouwens eentje uit 2007.

jero
11 mei 2008, 20:29
problem solved:

de kans gehad hem te testen met een andere EHX adapter, ruis weg! Inmiddels een nieuwe EHX adapter aangeschaft --> happy camper :hippie:

bedankt voor de suggesties, en wat een ongelofelijk inspirerend pedaal zeg!!

Mitch
11 mei 2008, 20:38
Waaruit maar weer eens blijkt dat niet alleen brom maar ook ruis met adapters te maken kan hebben. Fijn dat het is opgelost!

Tristan
11 mei 2008, 21:43
Ah, dat is mooi...
Wat zijn trouwens die Greer Sonic Boom en die Everman Octave X voor dingen?

jero
12 mei 2008, 09:45
Tristan,

de Octave-X is een octavia, de Sonic Boom een boostertje.

Tristan
12 mei 2008, 11:59
Ah, dus echt zo'n octave-up fuzzpedaal, niet alleen octave-up zonder fuzz?

jero
12 mei 2008, 20:29
klopt, octave-up fuzz, geen cleane octaver

Bolder
11 juli 2008, 13:59
Ik heb sinds kort een EHX Memory Man Deluxe. Fantastisch pedaal, alleen een grote maar: er zit een ONGELOFELIJKE bak ruis op het delay signaal. Ik heb nooit andere MMD's gehoord, behalve op internet, dus mijn enige referentiekader zijn mijn andere delays, een Maxon AD-80 en een Analogman delay. Deze hebben wel wat ruis, maar bij lange na niet zoveel als de EHX.

Ik kan de blend knop nog geen kwart opendraaien want dan is de ruis al ondraaglijk. De stand van de overige knoppen hebben geen invloed op de ruis.

Is dit een bekend euvel, iemand ook last van gehad, en nog belangrijker, te verhelpen?

thanks alvast,

Het kan ook liggen aan wat voor gitaar je gebruikt. Met mijn strat heb ik geen ruis en met mijn Les Paul wel..

Joey Handsome
11 juli 2008, 14:36
Het kan ook liggen aan wat voor gitaar je gebruikt. Met mijn strat heb ik geen ruis en met mijn Les Paul wel..

Dat is echt raar. Er van uitgaande dat je sc's in je strat hebt en hb's in je lp...

Mitch
11 juli 2008, 18:57
Meer output van de gitaar, dus meer ruis als het na een trip door een DMM je versterker uit komt ;)

Joey Handsome
11 juli 2008, 19:13
Hmm... niet bij stil gestaan. Heb een tijdje terug met een lp custom over een MMDLX gespeeld. Jammer dat hij zo ging oversturen van die hete elementen. Is vast te modden.

Bolder
12 juli 2008, 16:07
Dat is echt raar. Er van uitgaande dat je sc's in je strat hebt en hb's in je lp...

Ja dat heb ik ja. Wat Mitch ook al zei, gewoon meer gain in de output.