PDA

View Full Version : Nieuwe HOOK site en C20 amp ?



alfred
6 mei 2008, 19:38
Mischien door een aantal al gezien, maar er is een nieuwe HOOK site.
Zie tevens een nieuw model staan, bij AMPS, de C20, coming soon.

Een kleinere Top of een Combo ?, 20 watt mischien ?

skabouter
6 mei 2008, 20:14
altijd ff de link erbij plaatsen he : http://www.hookamps.com/

mooi nieuwe site! al vond ik de bewegende knopjes op de vorige leuker. deze is echter overzichterlijker. jammer dat er nog geen info over die C20 opstaat alleen.... :( vraag me ook af wat "Special" is...?

stratestic
6 mei 2008, 20:34
Niemand toevallig wat inside information... over die nieuwe modellen?

future2future
6 mei 2008, 23:50
C 20 is een 20 watt combo, en de special is een meer dumble gevoicde amp

morroow
7 mei 2008, 09:28
Interessant! Ik hoopte op een meer betaalbare serie ofzo :P

Wat me wel opvalt is dat er best vaak hooks op marktplaats worden aangeboden (gezien de zeldzaamheid/exclusiviteit van de versterker)

is er dan toch iets aan de versterker wat na een tijdje gaat vervelen?
misschien is ie zo goed dat ie saai wordt en dan wil je toch weer een versterker die wat avontuurlijker is? :chicken:

weten de huidige hook eigenaren wat er misschien op den duur tegen kan vallen? of zijn er mensen die hem al verkocht hebben en kunnen vertellen waarom?

future2future
7 mei 2008, 09:30
Combo wordt ong. 2000

the sure thing
7 mei 2008, 09:34
Ik denk dat er ongeveer 100 mensen in NL zijn die (goed) kunnen gitaarspelen en ook een goed gevulde portemonnee hebben. Die gaan op hypes af en kopen dan het nieuwste van het nieuwste. Een deel is dan na 2 maanden uitgekeken op het speeltje en verkoopt het weer door.

Ik heb geen HOOK, maar ongeveer 2 maanden geleden een HOOK wel zeer uitgebreid aan de tand gevoeld. Het is een geweldige versterker, veelzijdig en ziet er ook apetijtelijk (?) uit. Het is ook een versterker die veel op je dynamisch spel reageert. Er zijn ook "beperkingen": echt zware metal-beuk-scheur (triple rectifier) zit er niet in. Ik vind persoonlijk de overdrives die er inzitten ERRUG goed, maar ik kan mij voorstellen dat je 100% hi-gain liefhebber toch op zoek gaat naar bijvoorbeeld een Bogner Ubershall of zo.

Samenvatting: ik denk dat er niets mis is met de versterkers en als ik EUR 3.000 zou hebben, schaf ik morgen een HOOK top aan!

future2future
7 mei 2008, 09:37
Ik denk dat er ongeveer 100 mensen in NL zijn die (goed) kunnen gitaarspelen en ook een goed gevulde portemonnee hebben. Die gaan op hypes af en kopen dan het nieuwste van het nieuwste. Een deel is dan na 2 maanden uitgekeken op het speeltje en verkoopt het weer door.

Ik heb geen HOOK, maar ongeveer 2 maanden geleden een HOOK wel zeer uitgebreid aan de tand gevoeld. Het is een geweldige versterker, veelzijdig en ziet er ook apetijtelijk (?) uit. Het is ook een versterker die veel op je dynamisch spel reageert. Er zijn ook "beperkingen": echt zware metal-beuk-scheur (triple rectifier) zit er niet in. Ik vind persoonlijk de overdrives die er inzitten ERRUG goed, maar ik kan mij voorstellen dat je 100% hi-gain liefhebber toch op zoek gaat naar bijvoorbeeld een Bogner Ubershall of zo.

Samenvatting: ik denk dat er niets mis is met de versterkers en als ik EUR 3.000 zou hebben, schaf ik morgen een HOOK top aan!

Ik denk niet dat de mensen die goed kunnen spelen de mensen zijn die achter een hype aan gaan, die hebben vaak wel een idee over wat voor sound ze willen. Hoe het volgens mij zit: Mensen die redelijk/matig gitaar spelen, bv iemand uit het bedrijfsleven voor wie het echt een hobby is, die gewoon heel veel geld verdient, zo'n ding koopt en er dan of op uitgekeken raakt of er niet mee uit de voeten kan

the sure thing
7 mei 2008, 09:38
Tsja, mijn "goed" staat daarom ook tussen haakjes :)

Harm
7 mei 2008, 10:44
Zelf denk ik dat de mensen die een Hook kopen en er vooral thuis mee spelen, niet de volle potentie van de Hook raken! Het is een klasse AB bak en gaat gruwelijk hard met zijn 80 Watt, pas op podium (en dan moet je wel een podium hebben) gooi ik de hook open en dat klinkt lekker! Lekker strak, mooie directe sound.
Als ik thuis speel met de hook dan moet ik de volumes over een soort van drempel draaien, op een bepaald moment gaat het wat voller klinken, is ook meteen wat harder... en als je dan geen vriendelijk buren of een wat geisoleerde kamer hebt dan gaat het al hard (lees, mischien 15-20% open in volume)!
Tot nu toe de Hook live op 30% open gehad op od1 en 40% op od2 en dat gaat echt hard! Wel lekker :)
Het is een lekkere amp, van mij mag er wel een 40 of een 50 watter van komen, misschien scheelt dat een heel klein beetje... :)

Harm

editje: foutje erin geslopen!

Nielsje
7 mei 2008, 11:05
Het is een klasse A bak..Harm

Ja? Ik dacht dat het een klasse AB was, kan ook niet echt vinden waar moet staan dat het een klasse A versterker is..

morroow
7 mei 2008, 11:21
Volgens mij is het ook een klasse AB versterker... klasse A versterker komen vaak niet boven de 30 watt uit maar dat gat dan ook al ontzettend hard.

Maar je hebt wel gelijk. Er zullen waarschijnlijk een aantal mensen zijn die hem niet kunnen gebruiken op de manier dat het bedoelt is. Maar een hook is zo'n ontzettende investering dan probeer je hem toch eerst uit dacht ik zo...

Ik heb hem zelf ook uitgebreid mogen horen bij v/d haar, maar het is mijn ding niet. Misschien over 10 jaar als mijn techniek wat beter is maar nu vind ik hem te eerlijk en te netjes klinken. Hij kan ook wel vrij smerig klinken maar dan nog klinkt het me te netjes. Ik hou veel van wat smerigheid in mijn geluid en dat heb ik in een andere goede versterker gevonden. Maar die hooks klinken wel als een klok, en vind het dus raar dat er waarschijnlijk toch na een tijdje op uitgekeken wordt. Zou er eigenlijk een versterker bestaan waar je niet op uitgekeken raakt? :chicken:

Bernd Veenema
7 mei 2008, 11:23
Waarschijnlijk bedoeld hij dat het een eersteklas versterker is. Highend zeg maar.

future2future
7 mei 2008, 13:38
Zelf denk ik dat de mensen die een Hook kopen en er vooral thuis mee spelen, niet de volle potentie van de Hook raken! Het is een klasse A bak en gaat gruwelijk hard met zijn 80 Watt, pas op podium (en dan moet je wel een podium hebben) gooi ik de hook open en dat klinkt lekker! Lekker strak, mooie directe sound.
Als ik thuis speel met de hook dan moet ik de volumes over een soort van drempel draaien, op een bepaald moment gaat het wat voller klinken, is ook meteen wat harder... en als je dan geen vriendelijk buren of een wat geisoleerde kamer hebt dan gaat het al hard (lees, mischien 15-20% open in volume)!
Tot nu toe de Hook live op 30% open gehad op od1 en 40% op od2 en dat gaat echt hard! Wel lekker :)
Het is een lekkere amp, van mij mag er wel een 40 of een 50 watter van komen, misschien scheelt dat een heel klein beetje... :)

Harm

Ze kunnen ook 50 watt leveren

alfred
7 mei 2008, 13:49
Heb wel wat ideeen voor een Combo:

2 kanaals (Clean/Overdrive) met Effectloop en Reverb of;
1 kanaals basic (eventueel een top) met Reverb, die goed als platform kan dienen voor pedaaltjes.

Ben wel benieuwd wat het gaat worden.
Ik vind de Captain net wat te groot/uitgebreid en zeker voor thuis lijkt het mij niet dat je er dan uit kan halen wat er in zit.

Harm
7 mei 2008, 14:13
Nee, sorry, volgens mij is het een klasse AB!! foutje!! :)
Eersteklas vind ik de hook zeker!
50 watt kan dus? Hmm, eens over na gaan denken... Maar goed, genoeg optredens staan waar ik de top open kan draaien!

Harm

future2future
7 mei 2008, 14:31
Heb wel wat ideeen voor een Combo:

2 kanaals (Clean/Overdrive) met Effectloop en Reverb of;
1 kanaals basic (eventueel een top) met Reverb, die goed als platform kan dienen voor pedaaltjes.

Ben wel benieuwd wat het gaat worden.
Ik vind de Captain net wat te groot/uitgebreid en zeker voor thuis lijkt het mij niet dat je er dan uit kan halen wat er in zit.

Combo dat gaat komen is 2 kanaals. 50 watt is een optie, maar ikzelf vind het niet echt nodig, ook op lager volume vind ik de captain erg goed klinken

Harm
7 mei 2008, 14:41
Combo dat gaat komen is 2 kanaals. 50 watt is een optie, maar ikzelf vind het niet echt nodig, ook op lager volume vind ik de captain erg goed klinken

Klinkt zeker goed zo, daarbij vraag ik me af wat er verloren gaat in sound (wat je dan leest tussen de verschillende marshall tops van 100 en 50 watt, dat de 100 watters bijv. wat meer bottom end hebben).
Als test heb ik de hook een keertje open gedraaid in de oefenruimte, echt op 70% open... gain terug draaien en oei! Wat een strak en directe sound geeft dat... alleen snoeihard, hahaha!!!! En de Hook is op normaal volume al rete-strak!!

Nee, ik kan niet klagen over de Hook omdat hij beregoed overeind blijft staan naast een Van Weelden gemodificeerde marshall. 2 verschillende geluiden (gelukkig) maar passen mooi naast elkaar en allebei gruwelijk direct in aanslag.

Misschien is het enige probleem (en dat hebben al deze versterkers..) dat je alles hoort, dus elke fout hoor je donders goed...

Ben toch wel nog steeds trots op zo'n nederlandsch product!

Harm

Lexvandoef
7 mei 2008, 14:42
Nee, sorry, volgens mij is het een klasse AB!! foutje!! :)
Eersteklas vind ik de hook zeker!
50 watt kan dus? Hmm, eens over na gaan denken... Maar goed, genoeg optredens staan waar ik de top open kan draaien!

Harm

Zou je de 2 buitenste EL34's er niet uit kunnen halen? Dan kan bij Marshalls ed vaak wel en dan zit je maar op de helft van het vermogen.
Wel ff denken om de impedantie dan :)

Ik vind hem trouwens op laag volume ook goed klinken, zeker het clean. Beter dan mijn ac15 in elk geval. :)

future2future
7 mei 2008, 14:49
Klinkt zeker goed zo, daarbij vraag ik me af wat er verloren gaat in sound (wat je dan leest tussen de verschillende marshall tops van 100 en 50 watt, dat de 100 watters bijv. wat meer bottom end hebben).
Als test heb ik de hook een keertje open gedraaid in de oefenruimte, echt op 70% open... gain terug draaien en oei! Wat een strak en directe sound geeft dat... alleen snoeihard, hahaha!!!! En de Hook is op normaal volume al rete-strak!!

Nee, ik kan niet klagen over de Hook omdat hij beregoed overeind blijft staan naast een Van Weelden gemodificeerde marshall. 2 verschillende geluiden (gelukkig) maar passen mooi naast elkaar en allebei gruwelijk direct in aanslag.

Misschien is het enige probleem (en dat hebben al deze versterkers..) dat je alles hoort, dus elke fout hoor je donders goed...

Ben toch wel nog steeds trots op zo'n nederlandsch product!

Harm

JA gaat gruwelijk hard. Erik vertelde dat op de heren van amstel live Leendert de kast met de g12-65 speakers wou testen, hoe lang ze meegingen op hoog volume. Toen heeft hij de amp HELEMAAL open gedraaid, 1 speaker opgeblazen

Harm
7 mei 2008, 14:50
Zou je de 2 buitenste EL34's er niet uit kunnen halen? Dan kan bij Marshalls ed vaak wel en dan zit je maar op de helft van het vermogen.
Wel ff denken om de impedantie dan :)

Ik vind hem trouwens op laag volume ook goed klinken, zeker het clean. Beter dan mijn ac15 in elk geval. :)

Clean is het enige wat ik nog niet echt aan de tand gevoeld heb :$... schandalig! Alleen nog maar bij uitproberen en ff tussendoor vlak voor optredens een paar riedels.... ik schaam me (heb trouwens wel altijd de eq gebypassed, dat vond ik heerlijk klinken, nu nog steeds!! :) )...

Harm

Lexvandoef
7 mei 2008, 15:01
Clean is het enige wat ik nog niet echt aan de tand gevoeld heb :$... schandalig! Alleen nog maar bij uitproberen en ff tussendoor vlak voor optredens een paar riedels.... ik schaam me (heb trouwens wel altijd de eq gebypassed, dat vond ik heerlijk klinken, nu nog steeds!! :) )...

Harm

haha, foei!
Ik vind hem met de eq gebypassed net te veel gain/grit hebben voor een echte cleane cleane sound, maar wel erg lekker idd :)

Helter Skelter
7 mei 2008, 15:09
Interessant! Ik hoopte op een meer betaalbare serie ofzo :P

Wat me wel opvalt is dat er best vaak hooks op marktplaats worden aangeboden (gezien de zeldzaamheid/exclusiviteit van de versterker)

is er dan toch iets aan de versterker wat na een tijdje gaat vervelen?
misschien is ie zo goed dat ie saai wordt en dan wil je toch weer een versterker die wat avontuurlijker is? :chicken:

weten de huidige hook eigenaren wat er misschien op den duur tegen kan vallen? of zijn er mensen die hem al verkocht hebben en kunnen vertellen waarom?


Ik denk dat veel gitaristen verwachten dat je met een Hook een enkele reis 'tone walhalla' krijgt. Het is gewoon een goede kwaliteitsamp zoals er meerdere zijn, niets meer en niets minder.