PDA

View Full Version : LC of Fender???



QueenSRVJW
6 mei 2008, 19:32
Ik zit een beetje over het volgende te twijfelen, een London City MK2 of een Fender Mexican standard? Ik heb een mex geprobeerd en een LC, ik kan niet echt tussen die twee kiezen, wat moet ik doen??!!:P

pannekoek
6 mei 2008, 19:33
Ik zit een beetje over het volgende te twijfelen, een London City MK2 of een Fender Mexican standard? Ik heb een mex geprobeerd en een LC, ik kan niet echt tussen die twee kiezen, wat moet ik doen??!!:P
als je ze alle 2 even goed vind klinken zou ik voor de fender gaan, puur om de naam fender, het logo etc.

als je de london city net iets beter ivnd klinken zou ik alsnog voor de lc gaan.

Levitation
6 mei 2008, 19:38
als je ze alle 2 even goed vind klinken zou ik voor de fender gaan, puur om de naam fender, het logo etc.

Dat vind ik nu net omgekeerde psychologie.

Waarom nog dubbel zoveel betalen als je voor de helft dezelfde sound hebt???

QueenSRVJW
6 mei 2008, 19:51
Nja, opzich klinkt de LC wel wat beter, kweenie wrm, maar tis gewoon zo. Alleen het enige nadeel is de hals, beetje lelijk. Is het dan handig om de hals gewoon eraf te halen en er een Fender hals op te zettu??:D

pannekoek
6 mei 2008, 19:53
Nja, opzich klinkt de LC wel wat beter, kweenie wrm, maar tis gewoon zo. Alleen het enige nadeel is de hals, beetje lelijk. Is het dan handig om de hals gewoon eraf te halen en er een Fender hals op te zettu??:D

als jij zegt dat de lc beter klinkt moet je zeker voor de lc gaan, wat vind je lelijk aan de hals dan?

Steven-gh
6 mei 2008, 19:53
Dat gaat je duidelijk meer kosten dan..
En hoezo lelijk?
*edit, mijn collega met mijn avond gerecht was eerder

G.G.
6 mei 2008, 19:54
Nja, opzich klinkt de LC wel wat beter, kweenie wrm, maar tis gewoon zo. Alleen het enige nadeel is de hals, beetje lelijk. Is het dan handig om de hals gewoon eraf te halen en er een Fender hals op te zettu??:D

Het kan wel, maar wat vind je lelijk aan die hals? Misschien kan dat verholpen worden.

QueenSRVJW
6 mei 2008, 20:01
nja, niet heel goed afgewerkt en beetje plakkerig, ik vind maple ook niet erg mooi. Ik dacht dan, als ik dan toch Fender op mijn hals wil hebben, maar niet het dubbele wil betalen, kan ik net zo goed de betere gitaar kopen en dan Fender hals er op zetten, of is dat niet handig?

Edit: bij mij in de buurt is alleen een LC met maple. De body is daarentegen wel vet mooi. Sunburst met rode slagplaat (niet helemaal rood trouwes, ik weet nie echt hoe ik dat moet omschrijven):D

Liquid_Metal
6 mei 2008, 20:14
lijkt me onhandig om een goede gitaar te kopen die je niet goed genoeg vindt en deze metéén aan te passen. Aanpassingen voeren de meeste mensen pas láter uit, op een oude gitaar, of nadat hun stijl is veranderd.
Als deze LC het niet helemaal is kijk je toch gewoon even verder? Er bestaan er genoeg en misschien kan je muziekwinkel je wel eenzelfde gitaar verkopen met een ander soort hals. Mijn Fender strat was indertijd ook alleen met rosewood te krijgen maar ik wilde een lichtere kleur hals (maple), dus heeft mn muziekman er eentje voor me uit de States laten halen (heb ik me laten vertellen. t klinkt iig wel stoer :P).
Koop enkel de gitaar die het helemaal is. Er zijn er zat te koop dus dat moet wel lukken!

Arjan12
6 mei 2008, 20:16
Ik vond de LC-hals ook niet fijn. Ik zou zeggen, ga voor de gitaar die je het fijnst vindt spelen. Pick-ups en dergelijke kun je altijd nog vervangen, een nieuwe hals is meteen weer een heel pak duurder.

Maar goed, misschien zegt de volgende weer heel iets anders :).

QueenSRVJW
6 mei 2008, 20:19
Ik begrijp wat jullie bedoelen. Maar ik vind het gewoon een hele mooie sound. Beter dan de Mex iig. Ik heb ook op een USa standard gespeeld en daar kwam hij ook redelijk in de buurt. Het enige nadeel is de hals. Daar kan ik wel even vrede mee hebben, maar het lijkt me gewoon tof om een Fender hals erop te zetten, en beter:D
Ik kan er vast wel een via Ebay kopen.

Arjan12
6 mei 2008, 20:27
Ik begrijp wat jullie bedoelen. Maar ik vind het gewoon een hele mooie sound. Beter dan de Mex iig. Ik heb ook op een USa standard gespeeld en daar kwam hij ook redelijk in de buurt. Het enige nadeel is de hals. Daar kan ik wel even vrede mee hebben, maar het lijkt me gewoon tof om een Fender hals erop te zetten, en beter:D
Ik kan er vast wel een via Ebay kopen.

Dat kan, maar dan ben je al gauw 150/200 euro kwijt incl. belastingen. Plus het feit dat hij misschien niet past, maar daar hebben anderen vast meer verstand van. Als je dat geld uit wil geven kun je misschien beter kijken voor een tweedehandsje uit de Classic-serie van Fender. Daar heb ik alleen maar positieve dingen over gelezen.

QueenSRVJW
6 mei 2008, 20:30
Dat kan, maar ik dacht dat een strat stijl hals wel op een strat stijl gitaar zou passen. Ook heb ik al heel lang zitten zoeken naar zulke gitaren, als ze al een keer tweedehands opduiken wordt ik er hard uitgeboden, laag budget. De LC is gewoon een hele goede gitaar, de hals enige nadeel, is het dan echt zo dom om een Fender hals erop te willen zetten?

150/200 valt wel mee, in de VS heb ik wat voor 100$ gezien, dollar koers is erg laag, met belasting enz, valt het nog wel mee, en anders een in Duitsland zoeken.

G.G.
6 mei 2008, 20:55
Dat plakkerige van de hals is er zo vanaf met een stukie schuurpapier van korrel 1500.

QueenSRVJW
6 mei 2008, 21:04
Ok, dat probeer ik dan even:D

pannekoek
6 mei 2008, 21:06
Ok, dat probeer ik dan even:D

oke! snel die lc kopen dus en foto's posten! :hippie:

QueenSRVJW
6 mei 2008, 21:09
haha chill :soul:

EuroCinema
7 mei 2008, 13:17
Ik begrijp wat jullie bedoelen. Maar ik vind het gewoon een hele mooie sound. Beter dan de Mex iig. Ik heb ook op een USa standard gespeeld en daar kwam hij ook redelijk in de buurt. Het enige nadeel is de hals. Daar kan ik wel even vrede mee hebben, maar het lijkt me gewoon tof om een Fender hals erop te zetten, en beter:D
Ik kan er vast wel een via Ebay kopen.

Reken maar dat de sound totaal verandert als je er een andere hals met (als ik je goed begrijp) een rosewood toets opzet.

pupanus1
7 mei 2008, 14:15
en ik vind het persoonlijk triest om een nek te kopen enkel omdat er Fender op de kop staat. Dan zou ik je huidige nek indd bewerken tot hij in je smaak valt

m@rijn
7 mei 2008, 14:18
ik heb een LC met een rosewood neck, ik had ook eerst op de maple neck gespeeld en die vind ik dan weer veel te plakkerig, hij schuift niet goed bij positiewisselingen, maar de snaren schuiven wel heel erg makkelijk bij het benden, te makkelijk zelfs zodat je er de controle over verliest. Nee, ik wist na 2 min dat het die gitaar niet zou worden, maar na 1 minuut wist ik wel dat hij een LC met Rosewood hals zou worden, heerlijk ding :)

keessie
7 mei 2008, 14:49
ik heb een LC met een rosewood neck, ik had ook eerst op de maple neck gespeeld en die vind ik dan weer veel te plakkerig, hij schuift niet goed bij positiewisselingen, maar de snaren schuiven wel heel erg makkelijk bij het benden, te makkelijk zelfs zodat je er de controle over verliest. Nee, ik wist na 2 min dat het die gitaar niet zou worden, maar na 1 minuut wist ik wel dat hij een LC met Rosewood hals zou worden, heerlijk ding :)
hey ik heb er een met een maple neck maar ben benieuwd hoe hij speelt met een Rosewood ?/ (qua geluid klinkt hij erg anders?) en heeft die Rosewood geen gelakte neck dan???