PDA

View Full Version : SUN CAGED & A NEW DAWN, Fenix Sittard, 9 Mei 2008



mcoenen
6 mei 2008, 19:05
Hallo allen

We zullen aanstaande vrijdag ( 9 mei 2008 ) optreden in het zuiden van het land in de stad waarin ik geboren ben.

De plek des onheils is FENIX, een jongerencentrum dat dicht bij het centrum van Sittard ligt. Het adres is Odasingel 90, Sittard.

Als support van Sun Caged zal de eveneens Nederlandse band A New Dawn optreden, zij maken meer muziek in de stijl van gothic metal.

De avond begint rond 20:00 en zal duren tot ongeveer middernacht, dus ook interessant voor mensen die met het openbaar vervoer willen komen !

We hopen jullie daar te zien !

Marcel Coenen (Sun Caged)

http://www.suncaged.com
http://www.myspace.com/suncaged
http://www.marcelcoenen.com
http://www.myspace.com/marcelcoenen

Kaïn
6 mei 2008, 19:42
Ik ga het proberen, klinkt cool! Heb sun caged nog niet gezien :) Hopelijk tot dan!

takemyscars
6 mei 2008, 23:29
Gaaf, ik probeer misschien mark(als je die nog kent) te regelen om mee daarheen te gaan.. Kost het ook € ?

Daemon
7 mei 2008, 09:30
Grappig, daar hebben wij ook ooit gespeeld. Ik hoop voor jullie dat ze 't geluid nu wel op een verdraagzaam niveau zetten (bij ons stond 't wayyy too loud).
't is dat ik dan m'n verjaardag vier anders ging ik wel mee met Michiel. Veel plezier in ieder geval vrijdag!

Kaïn
7 mei 2008, 09:53
Grappig, daar hebben wij ook ooit gespeeld. Ik hoop voor jullie dat ze 't geluid nu wel op een verdraagzaam niveau zetten (bij ons stond 't wayyy too loud).
't is dat ik dan m'n verjaardag vier anders ging ik wel mee met Michiel. Veel plezier in ieder geval vrijdag!
Wel verdikkeme :p (en zeg jij ens wanneer jij jarig bent!)

mcoenen
7 mei 2008, 11:40
We hebben een eigen geluidsman dus dat zal wel goed komen neem ik aan :)

Van de website van Fenix:

9 mei A New Dawn / Sun Caged ( metal)
Sun caged is een progressieve metalgroep met ondermeer leden uit Within Temptation en Lemur Voice die elementen uit jazz, death metal, trash en ambient verwerken in de muziek.
Vanaf 2004 neemt de van oorsprong Amerikaanse Paul Adrian Villareal de vocalen voor zijn rekening. Voormalige zanger André Vuurboom duikt in 2005 op in de door hem geformeerde groep Sphere Of Souls. Eind april doet bassist Rob van der Loo zijn laatste optreden met de band. Roel Vink is zijn vervanger. Eind maart 2007 verschijnt het tweede album Artemisia.
Artemisia is het meest logische gevolg op het debuut wat de band had kunnen afleveren. Er wordt binnen de zelf opgelegde kaders volop geëxperimenteerd met innovatieve melodieën.Aan het eind van de rit kunnen we concluderen dat Sun Caged sinds het debuut gelukkig niets aan kracht heeft ingeboet, en dat het doorzettingsvermogen van heer Coenen na de ingrijpende exodus van de laatste tijd zich heeft weten te vertalen naar een uitmuntend schijfje. De liefhebber weet weer genoeg, zo lijkt mij.
Site Sun Caged: http://www.suncaged.com

A New Dawn, Double Female Fronted metal met invloeden uit de gothic, progressive en powermetal. Groovende gitaar en basriffs, melodieuze twinsolo's, meerstemmige zangpartijen en stevig drumwerk maken deze band uniek. De twee melodieus zingende frontvrouwen combineren klassieke zangpartijen met popzang, afgewisseld met de rauwe zang en zware grunts van de bassiste.In 2006 wordt de "Promo 2006" uitgebracht. Deze cd was eigenlijk alleen voor promotie bedoeld maar er was zoveel vraag naar dat er inmiddels vele honderden van verkocht zijn. Ook de reviews waren positief: "Muzikaal zitten de nummers goed in elkaar. Ze pakken je direct al bij de strot."(VPRO 3voor12) "IJkpunten zijn de solo's en rustige passages van de heren gitaristen, die nergens gaan vervelen." (musicfrom.nl)
Dat A New Dawn flink aan de weg timmert blijft een feit; de band gaat eind 2007 de Excess studio in om een volwaardig album op te nemen en blijft in de tussentijd het publiek verrassen met haar stevige shows en positieve reputatie.

Entree € 7,- / deuren open: 20.00 uur.

Grappig dat men nog steeds Within Temptation noemt bij ons, gaat nergens over, onze eerste drummer heeft er eens een blauwe maandag in gespeeld in de demo periode van WT, hehe.

belfrink
7 mei 2008, 17:13
Marcel, kom je binnenkort nog eens in de buurt van Steenwijk ? :)

Daemon
7 mei 2008, 17:24
Grappig dat men nog steeds Within Temptation noemt bij ons, gaat nergens over, onze eerste drummer heeft er eens een blauwe maandag in gespeeld in de demo periode van WT, hehe.

Tsja, marketing he? ;)

Michiel: afgelopen vrijdag :)

mcoenen
8 mei 2008, 21:51
Dat zal het wel zijn ja ;) (marketing)

Komende optredens:

09-05-2008 Sittard Fenix Sun Caged
17-05-2008 Tilburg 013 (Muzikantendag) Solo
23-05-2008 Niederkruechten (G) Pitch Black Stormrider
06-06-2008 Retie (B) Bikermeeting MC Heracles Stormrider
21-06-2008 Blitterswijck Klaanpop System Pilot
28-06-2008 San Francisco (USA) BAR Fest , The Independent Sun Caged
12-07-2008 De Haan (B) Coqrock Festival Sun Caged
20-07-2008 Deurne Walhalla Summer Fest Sun Caged
20-07-2008 Deurne Walhalla Summer Fest Stormrider
02-08-2008 Kinrooi (B) Schansrock Festival Stormrider
05-09-2008 Geleen Ed & Rocco's System Pilot
20-09-2008 Ieper (B) Fenix Stormrider
04-10-2008 Ell Bachelorclub Stormrider
24-10-2008 Ham (B) 't vzwke Stormrider
06-12-2008 Kinrooi (B) Party Wings Motorclub Stormrider
13-12-2008 Rotterdam Ahoy (Christmas Metal Symphony) Project

Kaïn
8 mei 2008, 23:02
Ga je in frisco optreden? Tof man.
17 kom ik denk ik ook naar 013, toch dichtbij :)