PDA

View Full Version : Bruut geluid Textures.



JelmerOnGuitar
6 mei 2008, 18:54
Hey,

Ik kwam op het nieuwe album van Textures (ja, nederlanders) een "voor mij vreemd" geluid tegen. Het gaat om het vierde nummer van hun nieuwe album Silhouettes. Het nummer heet: "Laments of an Icarus". Jammer genoeg staat het nummer niet op hun myspace dus ik hoop dat er veel mensen zijn met het album.. Het gaat om het geluid wa je hoort op 0:10 min. en het wordt regelmatig herhaald.

Mijn vraag: Hoe maak je dat geluid?

Groet:)

Bloodline
6 mei 2008, 19:36
Ik neem aan dat je dat gillend-schreeuw geluid bedoelt.

Volgens mij doe je dit door je wijsvinger op de snaren te leggen, niet indrukken.
En dan een up stroke van de hoge snaar, naar de lage. Een hele strum zeg maar.

Hierdoor speel je snel een harmonic op alle snaren, nadat je de laatste snaar hebt aangeraakt dempen die handel.

die hoge noot zit OP de 3de fret, niet indrukken dus.

JelmerOnGuitar
8 mei 2008, 01:03
Ik neem aan dat je dat gillend-schreeuw geluid bedoelt.

Volgens mij doe je dit door je wijsvinger op de snaren te leggen, niet indrukken.
En dan een up stroke van de hoge snaar, naar de lage. Een hele strum zeg maar.

Hierdoor speel je snel een harmonic op alle snaren, nadat je de laatste snaar hebt aangeraakt dempen die handel.

die hoge noot zit OP de 3de fret, niet indrukken dus.
Tnx man, kga et morgen eens ff proberen:)

interessander
8 mei 2008, 01:05
Er is ook een nummer van morbid angel waar deze techniek in een riff zit verwerkt, bij gojira hoorde ik het laatst ook (hebben sowieso goed naar MA geluisterd) klinkt altijd wel leuk!

Bloodline
8 mei 2008, 09:55
Er is ook een nummer van morbid angel waar deze techniek in een riff zit verwerkt, bij gojira hoorde ik het laatst ook (hebben sowieso goed naar MA geluisterd) klinkt altijd wel leuk!


HAHHA!! Toen ik dat bericht typte van die techniek zat ik ook al aan Gojira te denken, toeval ;D!

jw009
8 mei 2008, 12:24
Toen ik het nummer hoorde, deed het me aan The Mirror van Dream Theater denken.

Bloodline
8 mei 2008, 20:02
Idd zeg. Heel veel titels van Textures komen overeen met dream theater.

Awake

Stream of con..

naja 2 dan maar.

JelmerOnGuitar
9 mei 2008, 14:08
Idd zeg. Heel veel titels van Textures komen overeen met dream theater.

Awake

Stream of con..

naja 2 dan maar.
Jah idd!
Awake van Textures is gaaf trouwens!

En bij dat geluid dacht ik ook aan The Mirror. Leuk:)