PDA

View Full Version : Iemand de Boss GT10 al geprobeerd?



rupke
6 mei 2008, 16:45
Hoi,

Ik was benieuwd of iemand al de boss GT10 heeft uitgeprobeerd. Ik heb nu zelf een boss gx700 in mijn rekje hangen waa rik super tevreden over ben. Maar ik ben wel benieuwd naar de GT10. Ik ga hem binnenkort ook uitproberen zelf, maar wellicht kunnen anderen nu hun ervaringen hier al delen.

Groetjes Rupke

ramonnn
6 mei 2008, 16:53
de gt8 bevalt goed, ik begin hem nu pas een beetje door te krijgen
om een fatsoenlijke rauwe toon te krijgen.
eindelijk begint het te lukken en wil het gehoor ook meewerken.

en geloof me, op de gt8 zitten veel mogelijkheden dus ik denk dat
het bij de Gt10 nog beter is, maar let op, dat is niet altijd het geval.

:gitarist:

Marshallover
7 mei 2008, 09:09
Ik heb de GT10 uitgeprobeerd en kan zeggen dat ie een stuk dynamischer klinkt dan de GT8. Een overdrive gedraagt zich als een analoge overdrive doordat ie zich net als de Dyna Drive van Boss aanpast aan de manier waarop je speelt. Verder is het allemaal wat overzichtelijker geworden door het display waarop zeer veel afleesbaar is en in te stellen is. Ook is de extra CTL een welkome aanvulling. Boss claimt verder dat ie beter moet klinken dan de GT8 maar dat heb ik nog niet kunnen waarnemen.

Volgens mij is de verbeterde interface de grootste waardetoevoeging t.o.v. de GT8

rupke
8 mei 2008, 07:59
Hoi Bedankt voor jullie reacties,

Ik heb heel even de boss GT8 gehad, maar keer daar geen lekkere overdrive uit. En dan bedoel ik een overdrive die lekker klinkt als je volle akkoorden aanslaat en dan nog alle snaren hoort. Ik ben niet zo van de metal overdrives. Verder vond ik dat de modulaties ook niet zo lekker klonken in vergelijking met mijn boss gx700. Dat is een oud ding maar die klinkt lekker warm en vol in de modulaties, dan vond ik niet van de gt8, maar dat kan ook aan mijn instellingen hebben gelegen. Op de GX700 heb ik een soldano pre amp ingesteld met weinig gain en daarop een blues overdrive gezet en dat klinkt moddervet. Hopelijk kan ik zo'n zelfde sound krijgen met de GT10, want het ziet er goed uit wat ze bieden. Ik ben met name benieuwd naar de loopfunctie en uiteraard de effectkwaliteiten, maar dat spreekt voor zich denk ik. de extra ctrl funtie kan ook erg goed van pas komen om een boost te geven.

Groetjes Rupke