PDA

View Full Version : TC Jauernig Atomic FET Boy



Jan Buurman
6 mei 2008, 16:31
Wie kan mij meer vertellen over de TC Jauernig Atomic FET Boy. Er is moeilijk aan te komen, laat staan uit proberen.
Is hij te vergelijken met de Fulltone Fat Boost?
Er is weinig over de Fet Boy te vinden dus vandaar de vraag.

Jan Buurman
6 mei 2008, 20:25
D_H?
Andere Pedalwizzards?

TC Jauernig Atomic FET Boy <-> Fulltone Fat Boost ??

shredneck
7 mei 2008, 01:23
Wie kan mij meer vertellen over de TC Jauernig Atomic FET Boy. Er is moeilijk aan te komen, laat staan uit proberen.
Is hij te vergelijken met de Fulltone Fat Boost?
Er is weinig over de Fet Boy te vinden dus vandaar de vraag.


Haarguitars heeft o.a. dit type van dit merk. Ook de Gristle King etc.

Jan Buurman
7 mei 2008, 09:27
Haar Guitars heeft idd Fulltone maar die kom ik ergens anders ook wel tegen. Maar over de TC Jauernig Atomic FET Boy kom ik zo weinig tegen. Door het stukje op de T.C. site ben ik erg geinteresseerd in het pedaal.

Atomic FET-Boy
Boost Like Dropping A Bomb!

The Atomic FET-Boy is designed to boost your signal, of the guitar / amp / fx you already have, and give you one more element to shape the tone of your arsenal.

The Atomic FET-Boy is based on simplicity, durability, and most of all tone. Big, Fat Tone!

CONTROLS

LEVEL: The Level control is as the label implies. Adjust the fortitude of the Atomic FET-Boy to your liking.
TONE: The tone control of the Atomic FET-Boy is slightly different from other tone controls you may be familiar with. The brightest setting is with the tone control set to the lowest setting. Turning up the tone control rolls off a bit of the highs, and introduces the lower extremities of the tonal spectrum.
SHIFT: With this switch in the downward position, the tone control is of standard operation as described above. Place this switch in the upward position to introduce more gain and girth to your tone.

The Atomic FET-Boy can be powered by a 9 volt battery, or 9VDC power supply. The external DC power jack disconnects the battery when a power supply is plugged into it to preserve battery life.

Try the Atomic FET-Boy in front of your favorite Overdrive or Distortion pedal for a some nuclear boost to your signal. Or, just use it in front of your amp, and bring on sonic deliverance!

Maar ik heb ook ergens gehoord dat er veel overeenkomsten zijn met de Fulltone Fat Boost.
Ik zoek dus mensen die het kunnen beamen of weerleggen.... of nuances kunnen geven...

Mitch
7 mei 2008, 09:46
Het is dus een FET boost met een toon control. Sorry, maar ik verdiep me te weinig in Fulltone om te weten of de FatBoost ook een mosfet aan boord heeft of dat dat een germaniumbased boost is. Mar dat zal wel niet als -ie ook volledig clean kan boosten.

Jan Buurman
8 mei 2008, 09:13
Laat maar... het is een 2e hands Keeley Java boost geworden.
Vreemd dat er (bijna) niets bekend is over de Atomic Fet Boy. Schijnt een erg goed pedaal te zijn....

Mitch
8 mei 2008, 09:41
Alles wat onbekend is schijnt erg goed te zijn :D
Succes met je Java!

Lexvandoef
8 mei 2008, 11:21
Het is dus een FET boost met een toon control. Sorry, maar ik verdiep me te weinig in Fulltone om te weten of de FatBoost ook een mosfet aan boord heeft of dat dat een germaniumbased boost is. Mar dat zal wel niet als -ie ook volledig clean kan boosten.

Die fatboost is JFET based boost :)

Jan Buurman
8 mei 2008, 11:27
MosFET; JFET? Allebei FET toch ;) Geen flauw idee wat dat is.
Ik zag dat de Java Boost geen FET gebruikt?

* Modern Dallas Rangemaster Circuit

(Mode switch and Tone control added)

* 3-WAY BOOSTER
Stock Vintage Rangemaster sound,

Mid-boost,

and Full Range!!!


* NEW & INOVATIVE!
The Mode switch is a very expensive, locking 3-way switch so your setting is not moved.
* Metal film resistors and capacitors for low noise. Silver solder for better conductivity!
… BEST PART, The ULTRA RARE MULLARD OC44 !!!!!!!!!!!!!!!! … This is the transistor used in the mid 60's and only the best survive our critical testing. Low leakage of 150uA or less and Hfe of 80-110 are minimum requirements for the transistor to be used in our circuit.
* Second best part, DC jack and Negative ground system so it will work with your other DC adapter supplies and effects pedals and not burn up! VERY PRACTICAL!
* Violet LED...
* Each unit is perfectly dialed in...internal potentiometers let us fine tune each of the tested and passed OC44's for optimum operation.
* Tone Control!!! Yes ours has a second way to control the frequencies of the boost made, plus the Standard Level Control. Treble-cut style gives you the tone shaping where you need it!
* True-Bypass 3PDT switch, Switchcraft jacks. Powder-coated for heavy durability and hand silkscreened!
* Stamped serial number case just like the Keeley Compressor and Time Machine Boost

Mitch
8 mei 2008, 12:02
Nee, da's dus de afdeling germanium, maar met een gezonde dosis toon/gain-regeling

Lexvandoef
8 mei 2008, 14:10
Nee, da's dus de afdeling germanium, maar met een gezonde dosis toon/gain-regeling

Hey mitch, wat is qua geluid eigenlijk het vershil tussen een FET en een germanium boost?

Mitch
8 mei 2008, 15:23
Hemelsbreed. Met een FET kun je en veel cleanere oversturing krijgen. En meestal ook een bekkie tophoog, wat wel eens een nadeel kan zijn als je dat al genoeg hebt. Een germanium boost wordt al gauw wat minder full range en wordt wat sneller ranziger.
Ook niet onbelangrijk is echter de samenwerking. Een germanium boost (treble boost, mid boost of meer full range) komt bijvoorbeeld veel mooier tot zijn recht als je 'm op een al oversturende amp zet. Een mosfet kun je prima voor een cleane bak gooien om 'm puur in volume omhoog te trappen, maar kan ook worden gebruikt voor extra oversturing. Daarnaast werkt een dergelijke boost makkelijker samen met drive pedaaltjes, een niet onbelangrijke reden waarom ze tegenwoordig veel gebruikt worden. Germanium boosts zijn iets minder 'breed' bruikbaar.

Jan Buurman
8 mei 2008, 16:38
O jee.... ik was juist van plan om die Java boost te gebruiken om mijn drive pedaal een extra "gainstage" te geven of om mijn gain kanaal meer "distortionachtige" te laten klinken.... :chicken: Daarvoor had ik dus beter een FET achtige kunnen nemen....

Mitch
9 mei 2008, 09:05
O geen vrees hoor, dat zou best eens kunnen gaan lukken. Ik sprak over het germ boosts in het algemeen en de Java is daar wel een uitzondering op, is wat ruimer instelbaar en minder ruw dan gemiddeld. Het typische Keeley hifi-achtige, zal ik maar zeggen.
Van de paar keer dat ik 'm geprobeerd heb vond ik 'm eigenlijk lekkerder als milde fuzz dan als pure boost (en de Fuzz Head eigenlijk meer geschikt als boost :chicken: ) dus met het doel 'extra gain' zul je vast goed zitten.

shredneck
11 mei 2008, 16:24
Haar Guitars heeft idd Fulltone maar die kom ik ergens anders ook wel tegen.

Ik noem toch ook de Gristle King......... Ik doelde niet op Fulltone, Fulltone koop je nu overal....wat overigens een goed iets is want Mike Fuller vindt ik persoonlijk een waanzinnig hoge standaard afleveren.

Voor een goede boost is die Java een prima ding hoor, maar mijn voorkeur gaat naar de RC Booster van Xotic.

Succes.

Jan Buurman
6 juni 2008, 10:48
De Java Boost is het toch niet voor mij. Toch maar op zoek naar een leuke Mosfet/Jfet booster...

the sure thing
6 juni 2008, 12:43
Als je dan toch geld wilt gaan uitgeven voor een unieke booster:

http://www.guitar-systems.com/trebletool.html (wel germanium based)