PDA

View Full Version : Beginner versterker



birdseye top
6 mei 2008, 16:27
Hallo daar,

Ik ben een beginner en heb een epiphone LP Classic. Kunnen je jullie misschien advies geven over een aardige versterker. Ben niet op zoek naar enorme kasten, maar een gewoon klein oefen model.

Tips?

pimmetje
6 mei 2008, 16:31
Zal ik deze keer de roland cube serie maar inkoppen?
Voor alleen thuis zachtjes pielen: cube 15/20, 30 als je een paar extra opties wilt en 60 als je 'm ook nog buiten de deur een beetje wilt kunnen gebruiken.

RoelTM
6 mei 2008, 16:31
roland cube wordt hier vaak aangeraden...
lekker simpel, ong 30W... genoeg om mee te oefenen toch?

EDIT: damn pim, wat ben jij snel :cooler:

Rormo
6 mei 2008, 16:40
zoekfunctie!!!

darkrazer
6 mei 2008, 16:49
Ik kan je uit persoonlijke ervaringen de vox valvetronix reeks aanbevelen.
Wat is je budget? Voor ~350€ heb je een tweedehands ad60vt(x). Mocht je nieuw willen en iets minder budget hebben: als je altijd higain speelt eentje uit de xl serie ( een 30 of een 50) en voor het andere werk een gewone vt, daar valt ook goed high gain uit te halen, alleen dan wel met een digitech bad monkey pedaal (45€).

Ik vind deze versterekers veel en dan ook echt veel beter klinken dan de cubes en ze hebben ook meer mogelijkheden. Alleen je moet er wel mee om kunnen gaan, een cube is makkelijker om een goed geluid uit te halen, maar als je een beetje stoeit met de knoppen en naar wat presets op internet kijkt (valvetronix.net) dan is je vox zoveel veelzijdiger en meer buizen achtig. Dan laat je zo'n lompe cube ver achter je.

sjaak1990
6 mei 2008, 20:13
Zelf vind ik een roland cube wel heel digitaal klinken. Ben er niet erg gek van. Opzich zeker geen slechte versterkers en de 30 watt heeft vermogen genoeg. Zelf heb ik op het moment een marshall avt100x als oefenversterker en vind hem toch wel erg lekker klinken, erg mooie warme clean ook leuke overdrive.

skabouter
6 mei 2008, 20:20
natuurlijk klinkt het nergens naar! maar wat de topicstarter weer eens vergeet te melden is zijn budget, smaak, leefomgeving, buizen-kennis of niet, etc.. hij zegt wel dat hij geen enorme kast hoeft, maar zegt niets over prijs/kwaliteit. ook de duurste fijnst klinkende boutique ampjes kunnen heel klein zijn, en absoluut aan te raden zijn, mits je je geld daarvoor vrijmaakt.

is het mss toch niet eens handig om een sticky te maken voor dit soort richtlijn criteria? in dat geval zouden we met zn allen mss eens wat verder komen dan alsmaar die Cube als advies..... we weten weer eens niets over de wensen van de topic starter (deels zijn eigen schuld)

sjaak1990
6 mei 2008, 20:57
natuurlijk klinkt het nergens naar! maar wat de topicstarter weer eens vergeet te melden is zijn budget, smaak, leefomgeving, buizen-kennis of niet, etc.. hij zegt wel dat hij geen enorme kast hoeft, maar zegt niets over prijs/kwaliteit. ook de duurste fijnst klinkende boutique ampjes kunnen heel klein zijn, en absoluut aan te raden zijn, mits je je geld daarvoor vrijmaakt.

is het mss toch niet eens handig om een sticky te maken voor dit soort richtlijn criteria? in dat geval zouden we met zn allen mss eens wat verder komen dan alsmaar die Cube als advies..... we weten weer eens niets over de wensen van de topic starter (deels zijn eigen schuld)

Je hebt helemaal gelijk.
Maar als beginner is het toch vaak lastig om te weten wat je precies wilt. Gewoon wat gaan proberen in een winkel lijkt me.

birdseye top
7 mei 2008, 11:50
Bedankt allemaal voor de tips! Ik ga kijken en neem de gitaar maar even mee, zodat ik iig kan horen hoe ze klinken!

almarvk
7 mei 2008, 13:24
Dit topic is weer behoorlijk kansloos geworden door een aantal leden. Een aantal reacties zijn verwijderd.

pannekoek
7 mei 2008, 13:30
Dit topic is weer behoorlijk kansloos geworden door een aantal leden. Een aantal reacties zijn verwijderd.


excuses :hippie:


ga voor de roland cube series, ik wqeet niet wat je budget is maar de roland cube 30x zal wel goed genoeg zijn! 30 watt, lekker veel effecten en verschillende amps! makkelijk te gebruiken! perfecte amp om mee te beginnen, ik ben er ook mee begonnen en ik vind het nog steeds een top amp om af en toe mee te spelen. :hippie:

zeiler
7 mei 2008, 17:35
Ik kan je uit persoonlijke ervaringen de vox valvetronix reeks aanbevelen.
Wat is je budget? Voor ~350€ heb je een tweedehands ad60vt(x). Mocht je nieuw willen en iets minder budget hebben: als je altijd higain speelt eentje uit de xl serie ( een 30 of een 50) en voor het andere werk een gewone vt, daar valt ook goed high gain uit te halen, alleen dan wel met een digitech bad monkey pedaal (45€).

Ik vind deze versterekers veel en dan ook echt veel beter klinken dan de cubes en ze hebben ook meer mogelijkheden. Alleen je moet er wel mee om kunnen gaan, een cube is makkelijker om een goed geluid uit te halen, maar als je een beetje stoeit met de knoppen en naar wat presets op internet kijkt (valvetronix.net) dan is je vox zoveel veelzijdiger en meer buizen achtig. Dan laat je zo'n lompe cube ver achter je.

mooi gesproken :D

oké, ik ben dan ook maar een halve beginner, maar als ik mijn Vox AD15Vt vergelijk met een Cube (30) van Daan, dan haal ik die van mij er echt uit. veel leuker om mee te spelen en ook een mooier geluid (als je hem in kan stellen).
want zoals darkrazer ook al zei: veel knopjes en zeker de eerste paar maand echt klootte om uit te zoeken welk knopje nu waarvoor dient :D