PDA

View Full Version : Zoveelste DELAY-topic



ketja
6 mei 2008, 15:27
Help!! Ik ben op zoek naar een delay-pedaal die zowel het warme karakter van een analoge delay als het heldere karakter van een digitale delay combineert. Het liefst ook nog eentje met een wet-only functie en minimaal 600 msec. Andere toeters en bellen zoals modulatie enz. zijn niet nodig. Budget maximaal 250 eypo. O ja, 9V is ook een pré.

artnaz
6 mei 2008, 16:09
TC Nova Delay - veelzijdig (tap tempo, verschillende soorten delays, presets, etc.), goede sound (met draaiknop in te stellen in superdigitaal, tot tape "analoog"), makkelijk te bedienen en in te stellen. En ik gebruik hem nu ook. Hij is wel 12V btw.

Verder:

- Boss DD7
- Boss DD-20
- Line6 Echo Park

ketja
7 mei 2008, 15:08
Persoonlijk vond ik de Nova Delay qua "live" bediening een ramp. Ik heb zo'n beetje alle DD's wel gehad.....

artnaz
7 mei 2008, 15:11
Oh, dat vind ik helemaal niet zo'n probleem als je hem eenmaal goed snapt. Zeker met de presets is het superhandig live.

dennis_rhcp
7 mei 2008, 15:20
deze lijkt me heel goed
ik heb hem nog niet geprobeert maar ben wel van plan

http://www.jimdunlop.com/index.php?page=products/pip&id=366&pmh=products/p_and_e_detail

HaroldA
7 mei 2008, 15:29
deze lijkt me heel goed
Zou de MXR het ook goed voor een Marshall preamp op 8 doen?

ketja
7 mei 2008, 15:29
Oh, dat vind ik helemaal niet zo'n probleem als je hem eenmaal goed snapt. Zeker met de presets is het superhandig live.

Valt toch niet zoveel aan te snappen? Wil je van preset wisselen, moet je eerst op de rechter switch drukken, daarna op de linker voor de juiste preset. En de switches hebben niet echt een voelbare "klik", vind ik persoonlijk ook niet handig.

De soundfile op de Dunlops-site klinkt op zich wel aardig, beetje aan de doffe kant misschien. Wie weet een kanshebber, ik zal 'm binnenkort eens proberen.

artnaz
7 mei 2008, 15:35
Mja, ik vind de Nova Delay wel heel makkelijk te bedienen, maar het is (blijkbaar) erg persoonlijk... ;)

Wat die Carbon Copy betreft: vast en zeker een toffe delay, maar je wilde toch analoge EN digitale sounds? Deze is alleen analoog.

ponq
7 mei 2008, 16:26
Mijn 1e reactie was DD20. Maar je zegt alle DD's al (ong) gehad te hebben. Een DD is dus niet wat je zoekt? Waarom niet, wat bevalt je niet aan de DD20?

Mitch
7 mei 2008, 16:46
Ibanez DE7 heeft 'm schakelbaar (helder/gefilterd), Carl Martin Red Repeat heeft een toonpot. Een DD20 vind ik trouwens wel anders dan DD3/5 etc, behoorlijk goed ding.

belfrink
7 mei 2008, 17:04
Misschien 2x een Boss DD-3 of DD-6 naast elkaar ? Dit wil ik zelf ook nog eens gaan proberen en ik lees er goede dingen over. Je delay word lekker dik en je creeerd ambiance reverb :)

ketja
8 mei 2008, 08:23
Mijn 1e reactie was DD20. Maar je zegt alle DD's al (ong) gehad te hebben. Een DD is dus niet wat je zoekt? Waarom niet, wat bevalt je niet aan de DD20?

Heb de DD3, 5, 20 en 6 gehad (ook in die volgorde). Wat mij bij Boss niet bevalt is het platte, ééndimensionale, soms kille geluid. Het klinkt niet natuurlijk, da's gewoon het karakter van Boss in mijn beleving.