PDA

View Full Version : Whammy, welke positie?



no code
6 mei 2008, 15:11
Welke positie geven jullie (mede gebruikers van een Digitech Whammy) jullie pedaal. Ik heb nu een aantal posities geprobeerd en wanneer ik hem intrap wordt mijn geluid iets zwakker.

Ik gebruik op dit moment:

- Digitech Whammy
- Boss BD2
- Boss TR2
- Boss DD6
- Guyatone overdrive
- Dunlop Crybaby Wah

Een suggestie volgorde is welkom.

Liquid_Metal
6 mei 2008, 15:22
standaard is dit:
gitaar-->wah-->distortion-->pitch fx-->preamp-->mod fx-->time based fx-->reverb (ook een soort timebased)-->poweramp

je whammy is een pitch-based effect dus standaard is om deze vlak voor je preamp te zetten.
Ik vind mijn sound erg lekker met de wah vlak ná de distortion.

Als ik jouw effecten zou gebruiken zou ik dit doen:

Guitar-->Guyatone od-->Wah-->Boss BD2-->Whammy->preamp-->Boss TR2-->Boss DD6

Je kunt ook experimenteren met het plaatsen van je whammy ná je preamp (in je fx loop dus). Zo gebruik je de EQ van je preamp niet op je whammy. Ik heb een aparte EQ die ik na mijn preamp zet dus ik kan de whammy zonder gezeur achter mn preamp plaatsen. Zo wordt de Whammy niet 'gekleurd'. De vraag is of je dit wilt. Als je een extremere verkleuring wilt kun je hem ook vóór de OD plaatsen. Als je dit doet vervormt je whammy behoorlijk waardoor je minder
last hebt van inzakken. Dit probleem blijft wel bestaan als je je OD uitzet maar is een stuk minder met de OD aan. De vraag is echter of je dit geluid prettig vindt...

Succes!

Wicked Willy
6 mei 2008, 17:33
Tsja tis maar wat je lekker vindt bij mij is de volgorde zo

Fuzz Factory, Tuner, Wah, Whammy, Phase 90.....kwestie van experimenteren.

RoelTM
6 mei 2008, 20:25
ik heb 'm gewoon helemaal aan t begin staan...
dan vervormd ie de 'cleane' toonhoogte ,
vind ik wat mooier klinken dan waneer je een dist. signaal omhoog probeert te krijgen... :satisfie:

Realeigo
6 mei 2008, 22:34
Welke volgorde topic msischien??