PDA

View Full Version : Push/Push probleem



P-Five
6 mei 2008, 12:16
Ik heb de knop van mijn push/push pot verwijdert. Nu krijg ik hem niet meer gepushed. Hij klikt niet meer. Ik heb de schacht van de pot dus iets uitgetrokken om de knop eraf te halen. Heb ik hem gemold of moet ik iets aan de pot aanpassen zodat hij weer pushed?

Dank

Mr.Fingers
6 mei 2008, 12:19
Dan vrees ik dat j'm gemold hebt... gewoon vervangen, zoveel kosten die dingen ook niet (5€ ofzo)

P-Five
6 mei 2008, 12:22
Dan vrees ik dat j'm gemold hebt... gewoon vervangen, zoveel kosten die dingen ook niet (5€ ofzo)

Dat betekend dan dat als je eenmaal de knop erop hebt gedrukt, deze er niet meer af kan halen zonder de pot te mollen?

no 1 hops
6 mei 2008, 12:27
normaliter niet maar er zijn soms potmeters die wel erg vast zitten.
dus die kans loop je ook met je nieuwe potmeter als de knop er niet soepel op wil

G.G.
6 mei 2008, 12:27
Dat betekend dan dat als je eenmaal de knop erop hebt gedrukt, deze er niet meer af kan halen zonder de pot te mollen?

Nee hoor, maar hij kan wel verrot gaan als het teveel kracht kost. Heb het ook weleens meegemaakt. Gewoon vervangen, dat ding.

P-Five
6 mei 2008, 15:48
Nee hoor, maar hij kan wel verrot gaan als het teveel kracht kost. Heb het ook weleens meegemaakt. Gewoon vervangen, dat ding.

Ik zie het al. In het push/push gedeelte zit een piepklein metalen ankertje. Bij de eerste klik verankerd deze, bij de tweede klik ontgrendeld hij. Dat ankertje is dus afgebroken. Je moet dus het push/push gedeelte loskoppelen van de pot en dan kun je de as van de potmeter er zo uitschuiven. Dan pas moet je dus de knop van de as afhalen ;-( Erg omslachtig hoor... maar goed. Nieuwe bestellen dus.