PDA

View Full Version : epiphone les paul custom zakk wylde (camo) ruil



pannekoek
6 mei 2008, 12:13
beste gitaarnetters,

ik ben dus al een tijdje op zoek naar een nieuwe gitaar.
mijn main gitaar is een gibson les paul studio waar ik helemaal verliefd mee ben, dus ik zoek ongeveer ook zo een sound zodat ik niet te veel problemen krijg met de sound van mijn band. (metallica, iron maiden, dream theater achtig, arch enemy achtig).

nu ben ik in contact gekomen met iemand die een epiphone les paul custom zakk wylde (camo) heeft en die wel voor mijn peavey rotor exp wil ruilen, mits ik 200 euro bijleg.
de peavey wilde ik toch al verkopen omdat ik heb bijna niet gebruik dus dit komt goed uit. (het lijkt wel een onmogelijke opgave om dat ding te verkopen)

is de epiphone les paul custom zakk wylde camo een goede gitaar voor z'n geld(600 euro 2de hands en 2 maanden uit)? ik weet natuurlijk dat epiphone les paul customs zeer goede gitaren zijn voor het geld maar dat signatures soms wel heel erg overpriced zijn.

groeten, stephan :hippie:

edit: hier is overigens de advertentie van mijn contactpersoon: http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/160826819-epiphone-zakk-wylde-les-paul-camo.html?return=eJwtitsKgzAQBf9FiI%2FmIlKISNE%2FC ZqSkJgsbsTW0n%2Fv9vI2c84YLfXTa9Gjlt1FV2jNNrvelQKa8 5DBpmY1WygQjSnYpMh%2FSQMOrvc4yHrBoWTWjpK1UywEpwdCv C34X%2BGzCoKVjjHtq938TBoOUgseXE6WqU6J04TwheMRF0tJR k%2BNqgH2QVT96w3Pcjge&df=1&fta=eNo1j1uOgzAMRfdiafqdhMcEW2yhW0BRk2kjAkQECi1i72 NQ%2B2Nb1497bFDjljjAPIbmaUICSiiFRFhDLS821dOAksKEbx 8p%2FVnuUpxQUBexnzs3%2BhuFFWVeiN%2BMwgtzXRRaUbugiz 4%2Bht79KPE2bctpeQXraEge1SXGuRaHW44Qzd0BeT6dMEPwlj EMV5tno4QVgiyl0kLk1Xfs1IRWpZanpj5aXpWlKosMaGdUPjYN 0djUBNffp8cxKc4PEW7zODa%2Bt279qrzfmbU5aBjAnj4KwSxA 10%2F5PMAEbvv%2BDxVhXfg%3D&fta_ind=2&fs=1#photo

Mr.Fingers
6 mei 2008, 12:18
Ik zou het doen. Ik ken een paar mensen met een ZW-epiphone, en die zijn er allemaal erg over te spreken.

Orpheo
6 mei 2008, 12:18
zet in op 100E bijleggen, en probeer te mikken op 150, mocht dat echt niet lukken, dan is 200E echt niet verkeerd, zeker niet voor deze deal. ik zou 'm echt heel snel willen doen, de deal, anders ziet de andere partij er wellicht vanaf.


of PM zeppo, wellicht wil hij deze obscure peavey kopen? ;)

pannekoek
6 mei 2008, 12:20
zet in op 100E bijleggen, en probeer te mikken op 150, mocht dat echt niet lukken, dan is 200E echt niet verkeerd, zeker niet voor deze deal. ik zou 'm echt heel snel willen doen, de deal, anders ziet de andere partij er wellicht vanaf.


of PM zeppo, wellicht wil hij deze obscure peavey kopen? ;)

hij vroeg er eerst 250 bij, heb het nog een beetje kunnen beperken tot 200 misschien tijdens de deal zelf (als ik naar hem toe gaat of hij naar mij toe) dat ik nog wat van de prijs afhaal

waarom zou zeppo hem willen hebben dan? :P is ie peavey fan?^^

Orpheo
6 mei 2008, 12:20
oh, het is de camo versie! oh die vind i khelemaal te gek :) doen dus.

rocker_71
6 mei 2008, 12:42
Check wel even of het geen 'factory second' is. Zo ja, dan is dat geslagen op de achterkant van de kop en is de gitaar op zich wel okee, maar een stuk minder waard en da's niet nadelig voor jou.....

(vroeger speelde dat tenminste (jaar of 5 terug), maar weet niet of dat vandaag de dag ook nog zo is, maar even checken kan altijd toch?)

pannekoek
6 mei 2008, 12:48
Check wel even of het geen 'factory second' is. Zo ja, dan is dat geslagen op de achterkant van de kop en is de gitaar op zich wel okee, maar een stuk minder waard en da's niet nadelig voor jou.....

(vroeger speelde dat tenminste (jaar of 5 terug), maar weet niet of dat vandaag de dag ook nog zo is, maar even checken kan altijd toch?)


oke, ontzettend bedankt voor die tip!

ik heb nog nooit 2de hands gekocht dus dit word nieuw van mij, ik kan wel een beetje gitaren onderscheiden maar een goede kopie herken ik denk ik niet zo snel.deze gitaar ziet er goed uit, ik zal hem nog wel even uitvoerig nakijken en veel testen! zolang ie maar goed klinkt!

rocker_71
6 mei 2008, 12:52
Ik kwam daar ook maar bij toeval achter. Heb zelf nl ook de Epi Zakk bullseye. Later las ik dus (spook) verhalen over de factory seconds die in omloop zijn. Maar het gaat hier veelel om cosmetische schade, bv in de lak. Klinkt net zo goed dus, maar is toch minder waard.
Googel er anders even op, dan heb je er zo meer info over.

pannekoek
6 mei 2008, 13:00
Ik kwam daar ook maar bij toeval achter. Heb zelf nl ook de Epi Zakk bullseye. Later las ik dus (spook) verhalen over de factory seconds die in omloop zijn. Maar het gaat hier veelel om cosmetische schade, bv in de lak. Klinkt net zo goed dus, maar is toch minder waard.
Googel er anders even op, dan heb je er zo meer info over.

ik heb er even wat van opgezocht, even de marktplaats advertentie bekijken omdat er een foto van de achterkant van de headstock op staat

edit: ik zie niet veel op de headstock, de foto is genomen met een slechte camera, maar ik ga de gitaar toch testen en zelf meenemen en dus niet zomaar laten verzenden dus dat bekijk ik het wel eens extra.

nevyn292
6 mei 2008, 13:20
al een afspraak om te testen? ben wel benieuwd eigenlijk

schizo910
6 mei 2008, 13:39
Een kennis van mij heeft zo'n factory second geval, het enige wat er aan mankeert is idd cosmetisch, de bindingen zijn een beetje oneffen maar het geluid en de beseelbaarheid van dat ding zijn prima! Als jij het een fijne gitaar blijkt te vinden dan zou ik (ookal is het een factory 2nd) die €200 er zo bijlappen!

pannekoek
6 mei 2008, 14:24
al een afspraak om te testen? ben wel benieuwd eigenlijk

afspraak maken moet ik natuurlijk in overleg met mijn ouders doen, ze weten dat ik al een tijdje opzoek ben naar een nieuwe gitaar.
ik heb mijn ouders net ff geinformeerd(die zitten nu in turkije dus ik ben alleen thuis) donderdag ochtend komen ze weer van schiphol af dus met een beetje mazzel kan ik hem in het weekend ophalen (tenzij mijn vader moet werken)

ze vonden het wel oke maar ze moesten het er nog ff duidelijk over hebben thuis (tja lange discussies gaan niet aan de telefoon als je vanuit turkije beldt haha!)

ben hevig aan het mailen met de verkoper, aardige gast overigens. :hippie:

Wiellem
6 mei 2008, 14:30
Altijd erg als ouders er eerst over moeten praten terwijl je de gitaar ws zo snel mogelijk wil bespelen

rocker_71
6 mei 2008, 14:55
Altijd erg als ouders er eerst over moeten praten terwijl je de gitaar ws zo snel mogelijk wil bespelen

Tenzij ze betalen natuurlijk!

pannekoek
6 mei 2008, 15:01
Tenzij ze betalen natuurlijk!

ze betalen niet :p mijn ouders vinden dat ik zelf voor me spullen moet zorgen dus ik mag bijna nooit lenen. (lees=mijn ouders vinden dat ik herrie speel dus ze steunen deze hobbie niet haha:Z)

schizo910
6 mei 2008, 15:31
ach, wat maakt het uit. Juist goed dat je ouders je niet lenen of geven. Zo hecht je meer waarde aan je gitaar en zul je er trotser op zijn. Er is niets mis mee als je de waarde van geld op zo'n manier leert kennen, toch?

JeroenSchaaf
6 mei 2008, 15:40
ach, wat maakt het uit. Juist goed dat je ouders je niet lenen of geven. Zo hecht je meer waarde aan je gitaar en zul je er trotser op zijn. Er is niets mis mee als je de waarde van geld op zo'n manier leert kennen, toch?

Ben ik het mee eens!

Ik heb alles ook zelf gekocht, zonder lening of wat dan ook!

Ben je er alleen maar trotser op!

macwilliams
6 mei 2008, 16:40
Hoe oud istie eigenlijk, dat doet toch ook wel wat met de waarde? En kun je ook zien oftie echt is en geen muso-land kloon? Zitten er van die aktieve emg's in?
vraag ook het serie nr en de aankoopbon aangezien hij nog maar pas aangeschaft is!!!

bass blom
6 mei 2008, 16:42
Hoe oud istie eigenlijk, dat doet toch ook wel wat met de waarde? En kun je ook zien oftie echt is en geen muso-land kloon? Zitten er van die aktieve emg's in?
vraag ook het serie nr en de aankoopbon aangezien hij nog maar pas aangeschaft is!!!

u haalt me de woorden uit de mond :satisfie:

macwilliams
6 mei 2008, 16:45
u haalt me de woorden uit de mond :satisfie:

Da's dan alvast een last minder :)

Er was hier toch ook kort geleden een topic over een gast die erg blij was met z'n zak de wilde en dat bleek achteraf ook niet geheel fris te zijn...

Kakihara
6 mei 2008, 16:46
Hoe oud istie eigenlijk, dat doet toch ook wel wat met de waarde? En kun je ook zien oftie echt is en geen muso-land kloon? Zitten er van die aktieve emg's in?
vraag ook het serie nr en de aankoopbon aangezien hij nog maar pas aangeschaft is!!!

Op de Epiphone ZW zitten EMG HZ4 en die zijn (denk ik) passief. Voor het overige inderdaad eens checken of het geen muso is ...

bass blom
6 mei 2008, 16:48
Da's dan alvast een last minder :)

Er was hier toch ook kort geleden een topic over een gast die erg blij was met z'n zak de wilde en dat bleek achteraf ook niet geheel fris te zijn...

die had er geloof ik niet veel voor gelapt en het boeide hem niet zo.
ik denk dat pannekoekske het niet gaat trekken als het een neppert blijkt :chicken:

macwilliams
6 mei 2008, 16:54
koek mal hieroo.
Dit is het topic waar ik 't over had.
Dat ging eigenlijk over een paar elementen.
Die zouden van emg zijn maar dat was niet zo.
KLIKKERDEKLIK (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=105776)

pannekoek
6 mei 2008, 17:57
die had er geloof ik niet veel voor gelapt en het boeide hem niet zo.
ik denk dat pannekoekske het niet gaat trekken als het een neppert blijkt :chicken:
nee ik denk t ook niet :P

maarja, ik heb wel een ex-profboxende vader die een eigen beveiligingsbedrijf heeft en nog regelmatig moet knokken. dus ehh, t geld komt wel trug ^^

ik heb overigens van die jongen wat fototjes gevraagt die hij aan mij heeft gestuurd per msn. t is ook zo een 17 jarige dude die van alles koopt wat los en vast zit waar die spijt van krijgt haha! hij heeft al regelmatig dingen gekocht waar die niet zo tevreden mee was en het vervolgens op marktplaats gedumpt.

foto'tjes:

http://img386.imageshack.us/img386/1655/051sj5.jpg

http://img291.imageshack.us/img291/7993/053fy8.jpg

http://img294.imageshack.us/img294/6292/054lt3.jpg

pannekoek
6 mei 2008, 17:59
http://img291.imageshack.us/img291/2778/057jt4.jpg

http://img294.imageshack.us/img294/240/055pp3.jpg

http://img291.imageshack.us/img291/2452/056pc2.jpg

macwilliams
6 mei 2008, 18:02
en als je nu gewoon iemand meeneemt die er wel verstand van heeft?

Die kan dan nagaan of:

1* stekkertjes
2* hals body verbinding
3* vul maar in

bass blom
6 mei 2008, 18:03
is dat USA stickertje verdacht?

Jellyfish00
6 mei 2008, 18:10
t is ook zo een 17 jarige dude die van alles koopt wat los en vast zit waar die spijt van krijgt haha! hij heeft al regelmatig dingen gekocht waar die niet zo tevreden mee was en het vervolgens op marktplaats gedumpt.

Hmm, dit doet me denken aan een bepaald forumlid, die ook nogal wat dingen koopt, waar hij later ook niet zo tevreden mee blijkt te zijn...

Maar, ff serieus, bij die neppert uit dat topic, daar hadden de EMG-pickups afwijkende kleur en lettertype, hier is dat niet het geval. En de headstock was anders van de achterkant, als ik me niet vergis?

Kakihara
6 mei 2008, 18:11
Guitardater Projec zegt dit:

Guitar Info
Your guitar was made at the
Unsung Plant, Korea
January 2006
Production Number: 1747

Dat USA-stickertje zegt dat de gitaar in de US of A geïnspecteerd en nog iets geweest is in Amerika, geen vermelding van Made in USA of zo dus. Maar om zeker te zijn zou ik het toch maar gelijk voorleggen aan de kenners alhier op het forum :)

pannekoek
6 mei 2008, 18:14
en als je nu gewoon iemand meeneemt die er wel verstand van heeft?

Die kan dan nagaan of:

1* stekkertjes
2* hals body verbinding
3* vul maar in

of je het wilt geloven of niet maare, ik heb de meeste verstand van gitaren/versterkers van alle mensen die ik persoonlijk ken. :satisfie: :chicken:


groeten, stephan

pannekoek
6 mei 2008, 18:16
Guitardater Projec zegt dit:

Guitar Info
Your guitar was made at the
Unsung Plant, Korea
January 2006
Production Number: 1747

Dat USA-stickertje zegt dat de gitaar in de US of A geïnspecteerd en nog iets geweest is in Amerika, geen vermelding van Made in USA of zo dus. Maar om zeker te zijn zou ik het toch maar gelijk voorleggen aan de kenners alhier op het forum :)

op het stikkertje staat ook niet made in usa*

er staat: inspected in us A
ik kon het ook niet lezen dus ik vroeg het aan hem, hij zei dat er inspected in usa opstond.
dus dat kan ik zo even nalezen als ik bij hem thuis ben

hij lijkt mij 100% echt dus

bass blom
6 mei 2008, 18:18
vraag hem om een foto waar hij 1 van de pickups er ff uit gehaald heeft, als het daarbinnen zwart is is het foute boel.

bass blom
6 mei 2008, 18:28
die chinezen zijn er dol op om met zo groot mogelijke letters USA er op te zetten.
ik heb hier bij 1 van mijn neppers een pupcavity afdekplaatje waar een sticker op zit met veel USA er op en een koffer ook met in koeieletters gibson usa.
als dat jou overtuigt dat hij echt is mag je die ook wel kopen voor 500 euro van mij :satisfie:

pannekoek
6 mei 2008, 18:29
vraag hem om een foto waar hij 1 van de pickups er ff uit gehaald heeft, als het daarbinnen zwart is is het foute boel.

hij zegt dat ie pas net een jaar speelt, en nog niet zoveel weet van gitaren en dus zijn pickup er niet uit durft te schroeven omdat ie bang is dat ie de pickup sloopt. hij zegt dat ik dat zelf moet doen als ik hem kom testen.

ik ga van zijn betrouwbaarheid uit tot nu toe. ik zie helemaal niets verdachts aan deze gitaar of de verkoper.

om eerlijk te zijn weet ik ook niet hoe je een pickup eruit schroeft :hippie:

pannekoek
6 mei 2008, 18:31
die chinezen zijn er dol op om met zo groot mogelijke letters USA er op te zetten.
ik heb hier bij 1 van mijn neppers een pupcavity afdekplaatje waar een sticker op zit met veel USA er op en een koffer ook met in koeieletters gibson usa.
als dat jou overtuigt dat hij echt is mag je die ook wel kopen voor 500 euro van mij :satisfie:

volgens mij heb ik wel eens gelezen op dit forum dat epiphone les paul customs altijd worden geinspecteerd in de usa, dat klopt toch?

en er staat nergens overal usa op haha! alleen op het stickertje aan de achterkant met: inspected in the USA

macwilliams
6 mei 2008, 18:37
of je het wilt geloven of niet maare, ik heb de meeste verstand van gitaren/versterkers van alle mensen die ik persoonlijk ken. :satisfie: :chicken:


groeten, stephan


Hmmm...

YOU ARE SO DOOMED

macwilliams
6 mei 2008, 18:40
om eerlijk te zijn weet ik ook niet hoe je een pickup eruit schroeft :hippie:

Snaren even los draaien en opzij trekken vervolgens met een klein (PH1)kruiskopschroevendraaier de schroefjes er uit en daarna pick up optillen en kijken of er stekkertjes aan de pickup zitten en ga zo maar door.

pannekoek
6 mei 2008, 18:50
Snaren even los draaien en opzij trekken vervolgens met een klein (PH1)kruiskopschroevendraaier de schroefjes er uit en daarna pick up optillen en kijken of er stekkertjes aan de pickup zitten en ga zo maar door.

ah, best simpel dus, maar bij stekkertjes denk ik aan:
http://www.argusmilieu.info/blog/wp-content/uploads/Stekker.jpg
en er zitten altijd draden aan pickups toch? :satisfie:


hehe, draadloze pickup lijkt me wel grappig. snel aan te sluiten. gibson heeft zoiets toch las ik?

macwilliams
6 mei 2008, 19:41
er zitten altijd draden aan pickups toch? :satisfie:


hehe, draadloze pickup lijkt me wel grappig. snel aan te sluiten. gibson heeft zoiets toch las ik?



Dat klopt aardig maar
bij emg zit er dan nog
een stekker verbinding
tussen die herken je zo.
Als er dus twee draadjes
ongehinders het element
binnen gaan dan is het
dus geen stekker verbinding.
Zie zoals het voorbeeld
aangegeven door mij in
een eerder geplaatste
opmerking. Dat is het topic
van een ander. je vind daar
ook meer voorbeelden genoemd
hoe je een mogelijke fake kan
herkennen.

pannekoek
6 mei 2008, 19:44
Dat klopt aardig maar
bij emg zit er dan nog
een stekker verbinding
tussen die herken je zo.
Als er dus twee draadjes
ongehinders het element
binnen gaan dan is het
dus geen stekker verbinding.
Zie zoals het voorbeeld
aangegeven door mij in
een eerder geplaatste
opmerking. Dat is het topic
van een ander. je vind daar
ook meer voorbeelden genoemd
hoe je een mogelijke fake kan
herkennen.
ah, nu snap ik het, bedankt.
het topic over die valse epiphone heb ik gelezen en ik ben er wel wat mee opgestoken.

bass blom
6 mei 2008, 19:45
http://www.nu.nl/news/1553586/37/Nepproducten_groter_probleem_dan_gedacht.html

macwilliams
6 mei 2008, 19:48
Mooi, graag gedaan. Tevens gaat de eer in dit geval naar bas blom die gaf de eigenlijke info. Ook bijvoorbeeld dat het silhouetje van zak niet de juiste kleur had op deze gitaar. Daar zou ik zelf nooit op gelet hebben.

pannekoek
6 mei 2008, 19:57
Mooi, graag gedaan. Tevens gaat de eer in dit geval naar bas blom die gaf de eigenlijke info. Ook bijvoorbeeld dat het silhouetje van zak niet de juiste kleur had op deze gitaar. Daar zou ik zelf nooit op gelet hebben.
ja, idd, bass blom geeft veel nuttige informatie! ode!

alles lijkt me wel wel in orde aan deze gitaar? even de pickups eruit halen daar maar voor de rest zie ik helemaal niets verdachts?

bass blom
6 mei 2008, 20:21
als je inderdaad de pups er uit haalt, checkt of ze stekkertjes hebben en of er geen zwarte verf onder zit..
hoeft niet beiden, 1 is genoeg, is een koud kunstje, ff de spanning van de snaren af, langs de brug hangen 3 aan 3..
4 schroefjes losdraaien, wees voorzichtig met uitschieten!
en je tilt ze er zo uit.

en deze foto.. de stemschroeven lijken mij niet mooi uitgelijnd..

http://img294.imageshack.us/img294/240/055pp3.jpg

laat je vooral niet meesplepen door gas, dat heb je duidelijk :D
als je straks zit met een brol met een waarde van pak m beet 200 euro baal je mega :satisfie:

pannekoek
6 mei 2008, 20:42
als je inderdaad de pups er uit haalt, checkt of ze stekkertjes hebben en of er geen zwarte verf onder zit..
hoeft niet beiden, 1 is genoeg, is een koud kunstje, ff de spanning van de snaren af, langs de brug hangen 3 aan 3..
4 schroefjes losdraaien, wees voorzichtig met uitschieten!
en je tilt ze er zo uit.

en deze foto.. de stemschroeven lijken mij niet mooi uitgelijnd..

[

laat je vooral niet meesplepen door gas, dat heb je duidelijk :D
als je straks zit met een brol met een waarde van pak m beet 200 euro baal je mega

ja, maar als ik erachter kom dat die gitaar een kopie is dan kom ik (lees=boze sterker grote intimiderende vader) het geld wel even terug halen. :hippie:

hehe, ik begrijp wat je bedoeld, hopelijk mag ik in het weekend naar groningen toe (helemaal in het noord-oosten) om de gitaar te halen.ze zullen vast niet blij zijn als ze horen dat het 2 uur rijden is :hippie: maarja, dan maken we er gewoon een dagje uit van :) ik heb tenslotte voor hun 1.5 week lang in dit lekkere weer op de bank gezeten om op de puppie te passen^^

can't stop the GAS!

bass blom
6 mei 2008, 20:43
ok dus je gaat hem eerst halen en dan pas open schroeven, zelf weten dan :satisfie:

pannekoek
6 mei 2008, 20:53
ok dus je gaat hem eerst halen en dan pas open schroeven, zelf weten dan :satisfie:

haha nee dat bedoel ik niet :P ik neem gewoon een schroevendraaier mee daarheen, en check het.
mocht ik er ooit achter komen dat ie alsnog vals was, dan weten we hem te vinden :)

toch nog heel erg bedankt voor je hulp!

macwilliams
10 mei 2008, 09:51
Wat is het geworden???? De koop v/d week of de teleurstelling van het jaar?

pannekoek
10 mei 2008, 23:43
Wat is het geworden???? De koop v/d week of de teleurstelling van het jaar?


morgen om 1 uur heb ik afgesproken in appingedam! dit gaat zeker nog de koop van de week worden !!! :hippie: ik ga hier echt blij mee zijn, zowieso ben ik een ontzettende les paul fan, ik vind ze heerlijk spelen, en ik had net iets ruigers nodig dan de standaard les paul custom van epiphone dus dit moet goed gaan!

enne, teleurstelling van het jaar heb ik zowieso op me naam staan met het ''mijn tsl100 klinkt eigenlijk helemaal niet zo goed'' topic! :hippie: