PDA

View Full Version : Inspireer me!



KoenB
6 mei 2008, 01:31
Ik heb hier een full maple halsje liggen wat ik een tijdje geleden van marktplaats heb gehaald. Het is een strathalsje, met een headstock die een beetje het midden houd tussen een strat en een tele. Geinig dingetje waar ik een keer een body voor wil maken, om dat vervolgens in een gitaar om te toveren.

Nu zoek ik alleen nog naar een leuke vorm voor het body. Ik wil echter niet een standaard strat of tele maken (stiekem heet ik Jochie maar dat zeg ik lekker niet) maar net even een iets ongebruikelijker model. Ik dacht in de eerste instantie aan een Jaguar model, maar dan zonder al die electronica-meuk die daar zo typerend voor is. In plaats daarvan gewoon een setje humbo's of mss een P90 in de neck, en zonder (of kleine) slagplaat.

Toch zou ik graag weten of iemand nog een ander leuk modelletje weet dat de moeite waard is om te overwegen. Nu liever niet met puntige metalmodellen aankomen, aangezien het een strathalsje is wil ik toch wat meer die richting op gaan. Ik ga voor de vloeiende ronde lijnen.

niekb
6 mei 2008, 02:38
Fender mustangstyle

lekker gestroomlijnd.

Kakihara
6 mei 2008, 07:23
Een JetKing ? Dat Lyndsey Buckingham van Fleetwood Mac model (ben effe vergeten wie dat maakt of hoe het heet) Zo'n Daisy Rock hartjesmodel? :D

Mattia
6 mei 2008, 07:52
Buckingham = Rick Turner's Model 1

G.G.
6 mei 2008, 08:29
Koen, als je mij ff je email stuurt per PM, dan mail ik je wat heel erg gedetaileerde tekeningen, 1:1 schaal van een tele en een strat. Die kan je mooi uitprinten op ware grote, aan elkaar plakken en je eigen ontwerp uittekenen.


Als je er wat aan hebt > PM.

no 1 hops
6 mei 2008, 09:37
er is zon fender model dat op een firebird lijkt maar dan omgekeerd
ik geloof de jazzmaster
juist dat model van fender maar dan de body andersom zodat je toch het firebird idee krijgt maar iets behendiger lijkt.
wel zal dan de onderste hoorn aangepast moeten worden om bij de hogere posities van de neckt te kunne komen

KoenB
6 mei 2008, 12:45
Die Jetking vind ik zeker wel wat hebben! Ik maak denkik iets wat het midden houd tussen de Jetking en de Jaguar.

G.G. je hebt een PM

barno
6 mei 2008, 16:15
ik vind de Jetstream en de Double Agent van Reverend Guitars fantastische lookers.

hugo123
6 mei 2008, 16:19
Kijkeens op de site van Ed roman guitars(las vegas) daar staan veel aparte ontwerpen, mijn ontwerp is geinspireert door de RockingBird.

Mr.Fingers
6 mei 2008, 18:43
Mja, een omgekeerde Jaguar/Jazzmaster vorm

of de vorm van een Fender Maverick?

http://www.dkimages.com/discover/previews/780/611282.JPG

of die van de Fender Swinger?

http://www.dkimages.com/discover/previews/780/611367.JPG