PDA

View Full Version : gitaarbody uit hongkong?



jan jansen
5 mei 2008, 22:07
Iemand al eens een body gekocht in China?Wat ik me afvraag wat er aan bijkomende kosten,zoals invoerrechten bijkomen?Met die lage dollarkoers is het zeer aantrekkelijk direct spul in china te kopen.Recent elementen en een telebrug gekocht en verder goed spul,alleen was dat gewoon brievenbus werk en geen groot pakket,

JJ

artnaz
5 mei 2008, 22:13
Je moet officieel gewoon de normale kosten betalen (19% BTW, 3.2% invoer, en dat inclusief de verzendkosten). Maar zoals ik begrepen heb gaan die Aziatische spullen makkelijk door de douane, en hoef je dus niks extra te betalen. Maargoed, geen ervaring mee, maar ik zou toch van de bovenstaande extra kosten uitgaan, kan het alleen maar meevallen...

Saf
5 mei 2008, 22:23
mag ik je vrage nwaar precies je die spullen hebt besteld?

no 1 hops
5 mei 2008, 22:51
twee halzen binnen zonder extra kosten.

lennaertn
5 mei 2008, 23:04
Ik bestel zelf veel uit Japan, Hong Kong en Amerika vanwege me andere hobby..

En een van onze leden op een RC forum heeft dit getyped, Zo heb je beetje een idee..:

http://home.xmsnet.nl/KILLorBE/RCStuff/Zoiets.jpg

jan jansen
6 mei 2008, 07:39
mag ik je vrage nwaar precies je die spullen hebt besteld?

yep:

http://stores.ebay.nl/Cissys-Factory
voorheen heete ie volgens mij Eden,

jj

no 1 hops
6 mei 2008, 09:41
yep:

http://stores.ebay.nl/Cissys-Factory
voorheen heete ie volgens mij Eden,

jjdaar had ik mijn halsjes weg!
hij is volgens mij een tijdje van ebay afgeweest om de hoge kosten te verminderen.
heeft nog steeds een rechtstreekse verkoop waardoor de prijs per product nog lager is.
krijg nu via die weg ook een hals binnen.
voor die laatste 'winkel' buiten ebay is een pdf beschikbaar met alles erop wat hij levert.
als er intresse voor is kan ik de link wel plaatsen hier

Minda
6 mei 2008, 11:07
Als het goede stuff is krijg ik graag zijn e-mail en die PDF! Ik wil even snel op budget een lefty strat bouwen, zijn spullen lijken daar erg geschikt voor.

e-mail adres kan ook via PB, wellicht wel aardiger voor de verkoper om zijn adres niet op een spammer-rijke omgeving als een forum te plaatsen...

Alvast bedankt!

Saf
6 mei 2008, 12:34
pm pdf en mail dan ook graag naar mij. Ik heb ook wel intresse. ziet er allemaal mooi uit.

no 1 hops
6 mei 2008, 12:36
voor hen die graag de prijslijst in willen kijken , hier is de link
http://www.diyguitars.net/pricelist/Eden%20Guitar%20Parts%20Price%20List.pdf
heb de verkoper even een email gestuurd dat hij beter zijn email adres in het pdf kan vermelden

Minda
6 mei 2008, 15:38
Dank. Dat zijn nog eens prijzen als je een redelijk standaard stratje of zo wilt bouwen! Lekker setje GFS-jes erin, ik denk dat ik binnenkort een 'samenstel'-topicje kan posten...

Falkenström Guitars
6 mei 2008, 19:46
Ik heb bij Eden(ik koop buiten ebay om, rechtstreeks dus) een neck voor een les Paul en een body van een telecaster-thinline natural ash beide perfect afgewerkt :satisfie: .
Ik heb beide keren geen invoerrechten en btw hoeven te betalen, omdat die bedragen zo laag zijn.

Groetjes Sören

jan jansen
6 mei 2008, 21:46
Ik heb bij Eden(ik koop buiten ebay om, rechtstreeks dus) een neck voor een les Paul en een body van een telecaster-thinline natural ash beide perfect afgewerkt :satisfie: .
Ik heb beide keren geen invoerrechten en btw hoeven te betalen, omdat die bedragen zo laag zijn.

Groetjes Sören


oke,

bedankt.Ik zal morgen eens een telecaster body rechtstreeks bestellen.Voor dat geld heb je dan wel een body van essen...,en inclusief verzendkosten nog steeds geodkoper dan een korina body van de tonefactory... :cooler: :cooler:

JJ

Frumour
25 mei 2008, 16:04
Wat is nou de kwaliteit van deze spullen van Eden?
Zijn de necks vergelijkbaar met London City necks kwa kwaliteit?

Alvast bedankt!

no 1 hops
25 mei 2008, 16:39
Wat is nou de kwaliteit van deze spullen van Eden?
Zijn de necks vergelijkbaar met London City necks kwa kwaliteit?

Alvast bedankt!heb er nu drie weg.

een compleet afgewerkte tele hals en twee paddle head necks die nog afgewerkt moeten worden.
lak en laatste polijstbeurt van de frets.
of ze zo goed zijn als LC necks, dat weet ik niet echt maar iedergeval beter den de cheapocaster neck.

het word iedergeval goed verpakt verzonden.

chocorookie
25 mei 2008, 19:23
En eens heel gauw een natural thinline besteld.

Ben benieuwd, ieder jaar gun ik mezelf wel eens een "in-el-kaar-draaier".

Time has come........... 8-)

bassej
27 mei 2008, 18:01
zowzow dit is goedkoop. (voor zover ik weet) en wilkinson pick-ups lijken me ook zeker niet verkeerd. En chinese wilkinson is hopelijk net zo goed als alle anderen :satisfie: ik geloof het niet met zulke prijzen. Hoeveel komt er nog over heen die 23% en 20 euro verzendkosten ofzo( licht aan de grootte weet ik :D )

CortaxEV
27 mei 2008, 18:03
Ziet er inderdaad goed uit, als er meer mensen van dit forum bestellen kunnen we dat het beste samen doen lijkt me? Dek je mooi die kosten

G.G.
27 mei 2008, 18:06
zowzow dit is goedkoop. (voor zover ik weet) en wilkinson pick-ups lijken me ook zeker niet verkeerd. En chinese wilkinson is hopelijk net zo goed als alle anderen :satisfie: ik geloof het niet met zulke prijzen. Hoeveel komt er nog over heen die 23% en 20 euro verzendkosten ofzo( licht aan de grootte weet ik :D )

Ik heb een wilkinson P90 in een strat zitten. Ben er dik tevreden over voor die $20.

bassej
27 mei 2008, 18:08
een tientje voor een pick-up:D:D wat heb je voor het verzenden betaalt en andere bijzaken.

no 1 hops
27 mei 2008, 18:22
zover ik weet komt er met halzen iedergeval niks bij dan alleen de verzendkosten en ik zou ook voor verzekering kiezen.
met elkaar bestellen heeft niet veel zin omdat je dan weer goederen vanuit NL naar anderen sturen moet en verzekerd is dat ook weer gauw rond de 8 euro excl verpakking.
vraag via mail even een combined shipment prijs.
heb ik ook gedaan.
echter body's en halzen kunnen niet in 1 pakket zover ik weet

bassej
27 mei 2008, 18:49
echter body's en halzen kunnen niet in 1 pakket zover ik weet

1 lange en 1 breed pakketje is waarschijnlijk goed koper dan 1 lang en breed pakket :chicken: oja samen bestellen kan evt wel je woont 20 km verderop;) ( of nog minder)

no 1 hops
27 mei 2008, 19:10
pm maar even

Brent Ray Vaughan
27 mei 2008, 22:53
Ik heb ook een body gekocht bij hen een tijdje geleden. Met verzending erbij 57 € (geen douanekosten, woon wel in België - weet niet of Nederland ook zo laks om gaat met dit soort dingen 8-) ).

Mijn body had een scheurtje en bestond uit 3 delen ipv de 'bestelde' 2 delen. Even gemaild, met duidelijke foto's en zij stelden direct voor om een nieuwe body te sturen als ik de verzendingskosten op mij nam. Dit vond ik wel een mooi gebaar.

Bodies ga ik in de toekomst nog met hopen bestellen, aan de necks waag ik me niet. Ze zijn geloof ik ook allemaal al gefinisht en ik gebruik liever nitro cellulose...

Als je dekkend lakt zijn deze bodies ideaal. En de rest van de meuk zoals pickups, bruggen lijkt me ook niet echt slecht. Vind de pickups trouwens verdacht veel lijken op de GFS pu's.

no 1 hops
28 mei 2008, 08:46
Bodies ga ik in de toekomst nog met hopen bestellen, aan de necks waag ik me niet. Ze zijn geloof ik ook allemaal al gefinisht en ik gebruik liever nitro cellulose...

Als je dekkend lakt zijn deze bodies ideaal. En de rest van de meuk zoals pickups, bruggen lijkt me ook niet echt slecht. Vind de pickups trouwens verdacht veel lijken op de GFS pu's.de paddle heads zijn niet bewerkt zodat je de kop ook nog naar eigen idee kunt maken.
wel zijn de gaten al voorgeboord voor de tuners.

Dark_Tranquillity
28 mei 2008, 09:01
Hoe kom je in contact met die mensen bij Eden? Offebay prijzen zijn namelijk wel heel aantrekkelijk! :)

Brent Ray Vaughan
28 mei 2008, 10:56
Probeer het eens via dit e-mail adres. Via hem heb ik de link gekregen naar de off-ebay prijzen, dus ik denk wel dat hij je zal kunnen verder helpen.
cissyopenastore@hotmail.com

En voor eventueel geïnteresseerden naar de prijzen:

Prijslijst Off-Ebay (http://www.diyguitars.net/pricelist/Eden%20Guitar%20Parts%20Price%20List.pdf)

no 1 hops
28 mei 2008, 10:59
Probeer het eens via dit e-mail adres. Via hem heb ik de link gekregen naar de off-ebay prijzen, dus ik denk wel dat hij je zal kunnen verder helpen.
cissyopenastore@hotmail.com

En voor eventueel geïnteresseerden naar de prijzen:

Prijslijst Off-Ebay (http://www.diyguitars.net/pricelist/Eden%20Guitar%20Parts%20Price%20List.pdf)eer zijn meerdere email adressen die ze gebruiken, ook voor paypal betalingen.
heb het idee dat dit de man is die eerst iets had opgezet via ebay, toen de kosten daarvan te hoog vond en off ebay probeerde.
blijkbaar lukte dat niet en is hij onder een nieuwe naam weer met ebay begonnen.
maar dat is maar een vermoeden van mij.

Fender75
28 mei 2008, 11:13
Die shop op Ebay heeft zelfs complete gitaren, dsu body en neck al verlijmd, in een koffer, gespoten en voorzien van alle gaten/frezingen...$ 129,95?

Da's wel errug goedkoop, maar om even terug te komen op het topic: is de kwaliteit vergelijkbaar met de spullen van andere leveranciers zoals Warmoth, of is de kwaliteit ook conform de prijs?

Mattia
28 mei 2008, 11:23
Die shop op Ebay heeft zelfs complete gitaren, dsu body en neck al verlijmd, in een koffer, gespoten en voorzien van alle gaten/frezingen...$ 129,95?

Da's wel errug goedkoop, maar om even terug te komen op het topic: is de kwaliteit vergelijkbaar met de spullen van andere leveranciers zoals Warmoth, of is de kwaliteit ook conform de prijs?

Kwaliteit zit denk ik zeker NIET in de Warmoth hoek, eerder in de Squier/Richwood hoek. Min of neer 'you get what you pay for', al maakt het voor Fender-style gitaren weinig uit als je gewoon goede hardware en pickups gebruikt...

fred dons
28 mei 2008, 11:27
dit is een eden les paul die ik verbouwd heb, kwaliteit van het hout viel me erg mee, lange necktenong dikke top met fineerlaag over nato/mahonie
it zit inderdaad in de richting epi
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=2045908&i_pos=42&page=6&ktw=be2ffc4e147d66c996ae2488e07e4310&sid=r4wz5d08d1cd135b73ff55e73eab32e1

bass blom
28 mei 2008, 11:34
whoo vet mooi paars met snake :p

fred dons
28 mei 2008, 11:39
en hij koste minder dan eur 100 inclusief verzenden + koffer

bassej
28 mei 2008, 14:44
[QUOTE=fred dons]en hij koste minder dan eur 100 inclusief verzenden + koffer[/QUOTE

dan gaat de prijs in ieder geval niet richting epi:D

fred dons
28 mei 2008, 15:16
nee dat klopt :D

zeker voor dit soort experimentjes zijn het prima gitaren en de losse nekken en bodies die ik bij andere forumleden gezien heb waren ook prima in orde
inderdaad geen warmoth kwaliteit maar goed knutsel spul waarmee je een goede gitaar kunt bouwen zonder dat je bang hoeft te zijn dat je spaarvarken sneuvelt

bassej
28 mei 2008, 15:32
nee maar je wil toch wat kwaliteit maken. Wilkinson is gewoon kwaliteit of valt dat tegen. Het lijkt me toch leuk om body + neck zelf te maken want daarvoor lijkt het bouwen me leuk. In een post stond ook dat het voor een strat style niet uitmaakt , als je maar goede hardware hebt. Waar kan ik wilkinson mee vergelijken??:D ik weet het, t is een irri vraag...

fred dons
28 mei 2008, 15:45
het hout is op zich niets mis mee maar bij de bodies heb ik gezien dat de stukken niet zo mooi gematched zijn en regelmatig uit meer dan 2 stukken bestaan en dat er in het maple bijvoorbeeld wat vlekjes zitten, als dat geen probleem is kun je er een goede strat mee bouwen

wilkinson parts (exlusief de "echte" wilkinson tremelo's van gotoh) zijn aardig maar voor dat geld heb ik liever het spul van rockinger/goeldo wat toch beter is en niet veel duurder

Fender75
28 mei 2008, 16:11
Dus eigenlijk zijn ze heel interresant...:) Ik ga toch eens kijken, ik wil eigenlijk ook wel zo'n Thinline...of een HSH strat..

Orpheo
28 mei 2008, 16:39
fred, heb jij nog de frets moeten vlakken oid, of was het gewoon bespeelbaar? van je paarse LP bedoel ik

fred dons
28 mei 2008, 16:40
weet ik nog steeds niet :D, ik moet nog steeds alles aansluiten
Robo zat er afgelopen maandag nog naar te kijken maar het komt er gewoon niet van

chocorookie
28 mei 2008, 19:53
ik verwacht de thinline body deze week, gooi er wel een aantal pics uit wanneer ie er is.

Fender75
28 mei 2008, 20:05
`Mooi! Ben benieuwd hoe die eruit ziet!!

no 1 hops
29 mei 2008, 08:41
hier het versleutelde email adres voor vragen en bestellingen uit de eden pdf link die hier al ergens staat.
elton(je weet wel wat voor staartje)diyguitars(punt)net

Orpheo
29 mei 2008, 13:03
ik heb ook zo'n eden LP gekocht. ik ben benieuwd hoe ie uit gaat pakken. ik ga 'm doen met crunchyrails van GFS, GFS pots, GFS brug+tailstop, restantje gibson-tuners, pushpullpots om de humbuckers uit te zetten en de p90 in 't midden aan te zetten, en een pushpull om de p90 aan te zetten te allen tijde, zeg maar om de tussenstandjes van een strat na te kunnen bootsen.

prs
29 mei 2008, 17:11
ik heb ook zo'n eden LP gekocht. ik ben benieuwd hoe ie uit gaat pakken. ik ga 'm doen met crunchyrails van GFS, GFS pots, GFS brug+tailstop, restantje gibson-tuners, pushpullpots om de humbuckers uit te zetten en de p90 in 't midden aan te zetten, en een pushpull om de p90 aan te zetten te allen tijde, zeg maar om de tussenstandjes van een strat na te kunnen bootsen.

Hier nog iemand! Als het goed is heb ik hem morgen binnen (met een beetje geluk).
Welke kleur heb jij besteld? Ik ben voor translucent amber gegaan.
Heb jij hem al binnen..zo ja foto's?

Orpheo
29 mei 2008, 21:55
Hier nog iemand! Als het goed is heb ik hem morgen binnen (met een beetje geluk).
Welke kleur heb jij besteld? Ik ben voor translucent amber gegaan.
Heb jij hem al binnen..zo ja foto's?

nee, de mijne komt over een poosje pas :) wanneer heb jij 'm besteld?

ik heb trouwens de cherryburst gekozen :) goud en zwart was geen optie, en amber had ie niet meer op dit moment.

prs
29 mei 2008, 22:18
nee, de mijne komt over een poosje pas :) wanneer heb jij 'm besteld?

ik heb trouwens de cherryburst gekozen :) goud en zwart was geen optie, en amber had ie niet meer op dit moment.

Ik heb hem ongeveer 3 weken geleden besteld, maar hij heeft een week bij de douane gelegen. Hij is nu vrijgegeven en in het sorteercentrum dus hopelijk heb ik hem morgen.
Ik heb hem besteld bij cissyopenastore op Ebay. Daar was de amberkleurige wel nog in voorraad destijds (specifiek naar geinformeerd). Waar heb jij besteld?
Cherryburst was mijn tweede keus. Ik ben benieuwd. Als hij aankomt morgen zal ik wat foto's posten.

Orpheo
29 mei 2008, 22:52
Ik heb hem ongeveer 3 weken geleden besteld, maar hij heeft een week bij de douane gelegen. Hij is nu vrijgegeven en in het sorteercentrum dus hopelijk heb ik hem morgen.
Ik heb hem besteld bij cissyopenastore op Ebay. Daar was de amberkleurige wel nog in voorraad destijds (specifiek naar geinformeerd). Waar heb jij besteld?
Cherryburst was mijn tweede keus. Ik ben benieuwd. Als hij aankomt morgen zal ik wat foto's posten.

diy guitars oid. kan je dan posten hoe die frets zijn afgewerkt enzo? Ik hoop dat ik 'm over 3 weken ook heb... hij moet dan mee op vakantie namelijk. hardware heb ik dan wel wel denk ik :)

prs
29 mei 2008, 22:57
diy guitars oid. kan je dan posten hoe die frets zijn afgewerkt enzo? Ik hoop dat ik 'm over 3 weken ook heb... hij moet dan mee op vakantie namelijk. hardware heb ik dan wel wel denk ik :)

Zal ik doen, alhoewel ik nog alle hardware moet bestellen. Dus voordat ik de gitaar echt kan bespelen vrees ik dat jij al van vakantie terug bent!
Het fretwerk bij andere Eden halzen die ik heb gekocht was altijd vrij goed in orde!

Orpheo
29 mei 2008, 23:05
Zal ik doen, alhoewel ik nog alle hardware moet bestellen. Dus voordat ik de gitaar echt kan bespelen vrees ik dat jij al van vakantie terug bent!
Het fretwerk bij andere Eden halzen die ik heb gekocht was altijd vrij goed in orde!

ik heb gisteren de hardware direct besteld bij guitarfetish (nja, hun ebay account, scheelt me echt dikke knaken). die is al verzonden, ik heb nog geen bericht gekregen van die andere dudes, van de eden les paul zelf. ik hoop natuurlijk wel dat 't komt, maar goed... we zien wel :)

prs
29 mei 2008, 23:12
Nu we het dan toch over die hardware van guitarfetish hebben. Ik wil daar ook een en ander gaan bestellen. Vanuit jouw ervaring met Les Pauls....ik wil graag die tune o matic brug kopen met die roller saddles. Is dat een goede combinatie i.c.m een gewone tailpiece, of kan ik beter die ABR nemen....?

Orpheo
30 mei 2008, 00:07
Nu we het dan toch over die hardware van guitarfetish hebben. Ik wil daar ook een en ander gaan bestellen. Vanuit jouw ervaring met Les Pauls....ik wil graag die tune o matic brug kopen met die roller saddles. Is dat een goede combinatie i.c.m een gewone tailpiece, of kan ik beter die ABR nemen....?

abr achtig nemen. rollersaddles zijn altijd een ramp vind ik, en als je geen bigsby hebt imho niet nodig. en; hoe minder bewegende delen, hoe minder slecht het is, bij budget-dingen :)

prs
30 mei 2008, 14:47
Ok, mijn Eden LP is zojuist door TNT gebracht. 34 euro invoerrechten (dus houdt daar rekening mee net als ik had gedaan), maar dat terzijde ;).

Mijn eerste indruk is prima! De LP ziet er fantastisch uit, precies zoals ik hem wilde, mooie top, achterkant uit 1 stuk (ik kan tenminste geen lelijke lijmnaad ontdekken) en alles is zeer goed afgewerkt. De poly finish is wel dik aangebracht dus ik vraag me af of dit de klank daadwerkelijk erg negatief gaat beinvloeden.

De frets zijn zo op het eerste oog prima afgewerkt. Geen scherpe randen, geen omhoogkomende frets of fretjes die niet goed geleveld zijn, dus dit hebben ze bij Eden bijzonder goed gedaan. Polijsten met 0000 staalwol is wel aan te raden. Het pallisander van de toets is mooi donker van kleur en met wat lijnolie zal deze vast nog wat mooier van kleur worden.Topkam zit er los bij wat ik op zich wel een voordeel vindt mocht je toch een andere willen gebruiken. Het is er een van been trouwens. De inlay is heel mooi gedaan zonder dat er iets van filler zichtbaar is. Ook een imbussleutel bijgeleverd en een prachtig zwart koffer (met amber stiksel, leuk accent;)).
Hier en daar zijn er hele kleine schoonheidsfoutjes (als je goed gaat kijken) zoals bijvoorbeeld een beetje stain op de binding en een enkele lijmrest onderaan de hals/body verbinding, echter dit is op plaatsen waar na assemblage niks meer zichtbaar is.
Dus ik ben een tevreden mens!
Enkele foto's voor een indruk (excuses voor de belabberde kwaliteit):

http://img138.imageshack.us/img138/6382/72807861dz0.jpg

http://img110.imageshack.us/img110/2406/83586467mo2.jpg

prs
30 mei 2008, 14:48
http://img110.imageshack.us/img110/3258/18299676hz7.jpg

no 1 hops
30 mei 2008, 15:03
begrijp ik het nu goed dat je dus ook een fender topload / notrem erop kan zetten zoals bij een nighthawk?

kun je trouwens zien waar je gitaar weg hebt?
honkong of VS?

Fender75
30 mei 2008, 15:29
Wow, mooi gitaartje! Vind het zeker niet tegenvallen!

Orpheo
30 mei 2008, 15:52
http://img110.imageshack.us/img110/3258/18299676hz7.jpg

pff mooie plaatjes dude! leuk ding! ben zeer benieuwd. jammer alleen dat je zelf de studgaten moet boren, maar ok :P

Orpheo
30 mei 2008, 15:53
@prs:

oh ja, kan je wellicht een closeup maken van de neckcavity, en de top? hoe dat zit daarzo met 't fineer enzo. lijkt me leuk om te zien:)

prs
30 mei 2008, 16:04
@prs:

oh ja, kan je wellicht een closeup maken van de neckcavity, en de top? hoe dat zit daarzo met 't fineer enzo. lijkt me leuk om te zien:)

Zal ik straks voor je maken! en dan zal ik ook ff op alle anderen reageren.

fred dons
30 mei 2008, 16:07
niet helemaal close up maar je hebt nog goede ogen :D
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=2045908&i_pos=38&page=5&ktw=1840f0ee22a131abb8bc67c14ff709ff&sid=r4wz5d08d1cd135b73ff55e73eab32e1

prs
30 mei 2008, 17:07
Orpheo: bij deze de door jou gevraagd foto's! Als je nog meer nodig hebt hoor ik het wel.

Ik post vanavond mijn vragen, die ik op dit moment heb, even voor de Les Paul kenners onder jullie:).

http://img138.imageshack.us/img138/1435/96024382fg2.jpg

http://img232.imageshack.us/img232/4628/10531003bc7.jpg

http://img95.imageshack.us/img95/2359/59176937yt9.jpg

bass blom
30 mei 2008, 17:14
http://img232.imageshack.us/img232/4628/10531003bc7.jpg

hee, de bekende musoland asymmetrische halsverbinding

prs
30 mei 2008, 20:29
http://img232.imageshack.us/img232/4628/10531003bc7.jpg

hee, de bekende musoland asymmetrische halsverbinding

Nog niet eerder van gehoord....leg eens uit....

bass blom
30 mei 2008, 20:34
musoland, die chinese? copies waar gibson op staat.
die hebben dat ook zo.

bass blom
30 mei 2008, 20:41
hmm toch iets anders dan musoland, meer assymetrisch.
(slechte foto, snel gemaakt)

http://www.hetgelegevaar.nl/asym.jpg

Orpheo
30 mei 2008, 21:24
ik ben benieuwd naar de vragen :)

de hals zit redelijk recht geloof ik (in het midden zeg maar). ziet er heel netjes uit! ik kan nauwelijks wachten tot ik mijn exemplaar in handen heb :chicken:

niekb
31 mei 2008, 19:30
Niet verkeerd zo'n Eden, ik heb er ook es naar zitten kijken. Ik ben benieuwd naar t resultaat.
Het is dat gitaar bouwen zo leuk is maar dit is ook wel es leuk, weer es wat anders dan schroefstratjes.

Stos
14 maart 2012, 12:41
Dag allemaal,
ik ben bezig aan een project om Neil Young's Old Black wat na te maken,
ik doe dit nu op mijn pa's oude Yasuki, een zwarte les paul uit Japan, jaren 80, maar met van dat goeikoop bijeengeperst hout.
Ik heb al een seymour duncan firebird minihumbucker met bijpassende aluminium houder,
alu slagplaat, witte toggleswitch ring en gouden knoppen, en binnenkort Schaller M6 tuners,
en waarschijnlijk deze paasvakantie een Bigby B70
(de P90 pickup is mijn laaste zorg omdat die nogal duur is, en Neil er zelden over speelt)

Nu is mijn vraag,
is deze body goed genoeg hiervoor? Want nu heb ik het gevoel dat het slechte hout van die Yasuki nogal wat verprutst aan het geluid. Al klinkt hij al wel goed hoor, maar wil vraag me gewoon af of ik hiermee veel kan verbeteren...
Ik weet dat epiphone body's ook wel goed zouden zijn, maar die headstock lijkt dan weer totaal niet op een echte gibson, op zich niet zo belangrijk natuurlijk.
Maar dan moet ik ineens een hele gitaar kopen, terwijl ik hier voor veel minder geld enkel body en kist heb.
En stonden de frets nu allemaal goed? Want soldeerwerk en hardware monteren kan ik gerust, maar frets bijvijlen zal een probleem zijn...

dus kort samengevat: kan ik met deze body, in combinatie met echt goeie hardware ook een goeie gitaar maken? Hoeft niet exact als een gibson te klinken, maar toch ook niet te ver daarvan af...

Ike57
14 maart 2012, 19:21
Misschien is het handiger om hier een nieuw topic van te maken in plaats van aan te sluiten bij een oud topic uit 2008.
Het kan ook goed uitpakken als je een (paar) foto('s) van de body plaatst zodat we kunnen zien hoe het hout eruit ziet. Op zich hoeft een laminated body helemaal niet slecht te zijn ....