PDA

View Full Version : optreden en versterker???



zeiler
5 mei 2008, 20:55
hallo,

ik speel op een VOX AD15VT (niet bepaald indrukwekkend voor optredentjes ofzo) maarja ;) voor een man of 30 zorgen we met nog een paar man (piano, dwarsfluit en spaanse gitaar) voor de begeleiding (zingen dus :D)....

nu hebben we de beschikking over een geluidinstallatie met 4 boxen van 50 watt (waarover ook gezongen wordt enzo)...

daar gaat mijn eerste vraag over, kan ik in die installatie gewoon mijn gitaar inpluggen???

ten tweede moet ik mijn versterker richting de zaal gericht hebben zodat zij ook wat horen :) maar probleem is dat ik dan zelf geen feedback krijg... Om dat op te lossen hebben we geprobeerd hem in de bovengenoemde installatie te pluggen, (gewoon via de output in mijn versterker aan de achterkant) zodat ik zelf het geluid via de versterker kan horen, maar doordat je hem daarin plugt geeft de versterker zelf geen geluid meer dus helpt het nog niets...

kan iemand mij hierin raad geven!?!? alvast bedankt!!!

Zeiler!

Wiellem
6 mei 2008, 00:59
Gitaar rechtstreeks in de geluidsinstallatie gaat met ene elektrische niet fijn werken, versterker via line-out naar installatie kan wel maar word niet echt aangeraden. Eventueel een microphone voor de speaker van je versterker die via installatie versterkt word kan wel goed.

Dit heb ik hier een tijdje geleden geleerd :)

zeiler
6 mei 2008, 09:00
Gitaar rechtstreeks in de geluidsinstallatie gaat met ene elektrische niet fijn werken, versterker via line-out naar installatie kan wel maar word niet echt aangeraden. Eventueel een microphone voor de speaker van je versterker die via installatie versterkt word kan wel goed.

Dit heb ik hier een tijdje geleden geleerd :)

nee ;) rechtsstreeks was prut (kon helemaal niets regelen enz), via de line-out had ik zelf geen feedback enzo, maar een microfoon ervoor, gaat dat niet "rondzingen" of flinke pieptonen veroorzaken?

rocker_71
6 mei 2008, 09:14
Line out kan soms wel goed werken hoor, gewoon proberen. En anders een microfoon voor je amp, dat werkt altijd.

zeiler
6 mei 2008, 09:16
Line out kan soms wel goed werken hoor, gewoon proberen. En anders een microfoon voor je amp, dat werkt altijd.

oké, maar dan krijg ik dus totaal geen feedback :)

kan dat trouwens wel??? 15 watt versterker op 50 watt boxen? :$ (heb er niet zoveel verstand van, mijn excuses :))...

rocker_71
6 mei 2008, 09:17
Ja, dat kan, geen probleem.

the sure thing
6 mei 2008, 09:51
Een microfoon vlak voor de versterker (bijna tegen het speakerdoek aan) is geen probleem. En ald je een andere box op de versterker aansluit, lees dit dan even door:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=92965

zeiler
6 mei 2008, 11:08
Een microfoon vlak voor de versterker (bijna tegen het speakerdoek aan) is geen probleem. En ald je een andere box op de versterker aansluit, lees dit dan even door:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=92965\


ey!

bedankt voor je reactie, maar geldt dat ook (bijvorobeeld met die koptelefoon) voor een buizen voorversterkt (heb 1 buisje in mijn vox zitten?)

en vanavond is het weer reperteren :) dus we kunnen dat nog wel eens gaan uitproberen :)

dankjullie wel voor jullie antwoord!

Wiellem
6 mei 2008, 11:13
nee ;) rechtsstreeks was prut (kon helemaal niets regelen enz), via de line-out had ik zelf geen feedback enzo, maar een microfoon ervoor, gaat dat niet "rondzingen" of flinke pieptonen veroorzaken?

Wat er staat klopt wel toch?

Het kan wel via line-out maar het klinkt niet

JelmerOnGuitar
6 mei 2008, 13:16
Gitaar rechtstreeks in de geluidsinstallatie gaat met ene elektrische niet fijn werken, versterker via line-out naar installatie kan wel maar word niet echt aangeraden. Eventueel een microphone voor de speaker van je versterker die via installatie versterkt word kan wel goed.

Dit heb ik hier een tijdje geleden geleerd :)
Precies!
Koop een mic. om voor je speaker te zetten, en plug die in de mengtafel! Werkt perfeckt, je gebruikt je versterker dus als monitor voor je gitaargeluid, en hij wordt via de boxen uitversterkt. Je hebt hiervoor wel speciale gitaarversterker mic's, maar daar heb ik verder geen verstand van.

Jellyfish00
6 mei 2008, 13:20
Precies!
Koop een mic. om voor je speaker te zetten, en plug die in de mengtafel! Werkt perfeckt, je gebruikt je versterker dus als monitor voor je gitaargeluid, en hij wordt via de boxen uitversterkt. Je hebt hiervoor wel speciale gitaarversterker mic's, maar daar heb ik verder geen verstand van.
Juist, dat doen gitaristen van over de hele wereld, tot professionele aan toe.
Trouwens, Jelmer, ik heet ook Jelmer! :satisfie:

JelmerOnGuitar
6 mei 2008, 17:00
Juist, dat doen gitaristen van over de hele wereld, tot professionele aan toe.
Trouwens, Jelmer, ik heet ook Jelmer! :satisfie:
Goeie zaak;)