PDA

View Full Version : Versterker - onbeperkt budget



Nocki
5 mei 2008, 17:59
Hoi zomaar eens om te dromen of ideeen op te doen...

Je hebt bijna al je spullen verkocht en € 7000,- op zak. Welke amp zou je dan kopen?


Het gaat dus echt om TONE en je kan echt tekeer gaan wat betreft geld uitgeven.

Egnater?
CAE?
Soldano?

wat zou het worden?

zijn er dingen die ik niet ken?

Lexvandoef
5 mei 2008, 18:03
Ik zou eens gaan kijken voor een HOOK Captain 34 :) Ik heb er net weer de hele middag op lopen rammen, en het clean klinkt letterlijk als een belletje, ook met mijn les paul. De overdrive kanalen zijn een beetje hotrodded marshall (vind ik), dikker en met een minder schel hoog dan mijn JMP, terwijl ze toch definitie en aggresieviteit houden. Heerlijk! Voor mij de perfecte amp, zeker voor een coverband.

En dan houd je nog geld over ook ;)

Edit: het blijft toch wel bij dromen of niet Nocki? ;)

De Beer
5 mei 2008, 18:09
Ik zou iets duurs meenemen en effe een paar weekies testen dan verpatsen en wat anders uitzoekken.

Lekker luxe testen dus...als het toch niet uit maakt....

Lexvandoef
5 mei 2008, 18:12
Ik zou iets duurs meenemen en effe een paar weekies testen dan verpatsen en wat anders uitzoekken.

Lekker luxe testen dus...als het toch niet uit maakt....

Ja maar zo doet Nocki het al, dus dat zou niks veranderen :D

ColourofFire
5 mei 2008, 18:14
Waarschijnlijk een Matamp GT1, met een old skool frontje, en matchende 4x12.

EDIT: Weg met de 4x12, gewoon een 8x10 eronder :o

artnaz
5 mei 2008, 18:15
Ik zou voor dat geld een ENGL SE EL34 en een Marshall Major halen... Een Soldano erbij past er niet bij... :)

CAE vind ik niet wat (wat ik zo gehoord heb), Egnater en Hook heb ik nog niet fatsoenlijk gehoord... Bogner doet het hem niet voor mij.

Maar voor 7000 kun je denk ik bij de supercustcomboutique merken terecht. Of twee van zulke grappige speeltjes: http://www.metasonix.com/index.php?option=com_content&task=view&id=36

guitartub
5 mei 2008, 18:21
Voor die "droom" bedragen zou ik gaan voor luxe boutique amps als Two Rock of Howard Dumble en zo zijn er waarschijnlijk nog wel meer te verzinnen.
Nocki: Pleasant dreams, I'm dreaming with you!

pannekoek
5 mei 2008, 18:27
damn je hebt €7000 euro voor een amp te besteden??? uhm.... roland cube 15x!!!!

waarom 1 amp kopen? koop gewoon meerdere!

een mesa, een marshall, een hook, soldano, een cmw, etc etc

De Beer
5 mei 2008, 18:30
Ja maar zo doet Nocki het al, dus dat zou niks veranderen :D:lol: this is true! goeie pollicy hoor...als ik het geld had...zo maak je de 2e hands markt ook nog blij.

Mr.Fingers
5 mei 2008, 18:35
Een mooie Marshall JTM45, met bijbehorende cab. En niet te "ReIssue-en", maar voor the real-deal jaren '60 buizenbak.

http://www.mstore.nl/images/uploads/marshall_jtm45.jpg

Nocki
5 mei 2008, 18:37
Hoi Allemaal,

Bedankt voor de suggesties. Degene die mij kennen weten idd dat het niet echt dromen is. Als ik alles weg zou doen zou ik idd kunnen kijken naar iets mooiers... Een Gibson LP Custom 3PU in het zwart zou ik super vinden... en Daarnaast een goede amp.

In de zoektocht naar een nieuw rackje heb ik een aantal dingen gehoord en gemerkt dat mijn smaak aan het veranderen is. Het rackje gaat niet meer door aangezien ik geen dingen naar mn smaak kon vonden voor een acceptabele prijs. 2200 voor een preamp met dezelfde opties en het zelfde geld als een topje heeft me aan het denken gezet. (egnater M4 preamp tegen egnater mod 50)

Als ik alles verkoop zou ik een leuk bedrag hebben en de vrijheid om eens echt te gaan testen. dit ker niet zoals gebruikelijk kopen en verkopen maar eens wat serieuzer. nogmaals het is nog niet zo ver en de keuze is nog niet gemaakt maar het forum is een beetje mn speelterein waar ik bepaalde dingen kan uitproberen... in gedachten dan :)

nog meer ideeen?

EpiCenturiesAWAy
5 mei 2008, 18:37
Dan doe je mij maar een Soldano SLO 100! sowieso..

De hotrod klonk al fantastisch!

J-sus Rulez
5 mei 2008, 18:38
€7000?
Daarmee kan je mijn roland cube 60 wel overkopen. Heb je ineens geen probleem om een volgende te kiezen... :D

Nocki
5 mei 2008, 18:40
Het leuke is! ik ben idd op zoek naar een cube 60 of een 30 voor de kleine dingen die ik wel eens doe.
Ook komt er een marshall avt150 stackje te staan. maar daarnaast moet ik dus een stackje voor thuis he :-) en daar gaat dit topic over :-)

ColourofFire
5 mei 2008, 18:41
Voor zo'n budget zou ik iig even op de matamp site kijken, kweenie of je al een idee hebt wat voor geluid je wilt, maar matamp bouwt custom en relatief goed betaalbare amps :)

Nocki
5 mei 2008, 18:45
eisen:

Clean, crunch, drive, high gain

artculatie, attack, duidelijkheid...

Lexvandoef
5 mei 2008, 18:47
Ben je dan ook van plan je MKIV weg te doen? Ik heb je topics afgelopen jaren een klein beetje gevolgd en toch wel gemerkt dat je steeds terug komt op die bak.

Ik zou die 7000e trouwens niet uitgeven aan 1 amp die 1 geluid kan, na verloop van tijd wil je misschien toch iets veelzijdigers. (dat had ik, en gelukkig niet met 7000e ;))

Lexvandoef
5 mei 2008, 18:49
eisen:

Clean, crunch, drive, high gain

artculatie, attack, duidelijkheid...

Alles in 1 amp? MKIV? ;)

En nogmaals ik haal ook alles uit de hook wat die geluiden en eisen betreft, alleen denk ik dat jij een andere high gain wilt dan ik :) Het geluid is meer fender/marshall gericht dan boogie, vind ik.

Nocki
5 mei 2008, 18:50
Ben je dan ook van plan je MKIV weg te doen? Ik heb je topics afgelopen jaren een klein beetje gevolgd en toch wel gemerkt dat je steeds terug komt op die bak.

Ik zou die 7000e trouwens niet uitgeven aan 1 amp die 1 geluid kan, na verloop van tijd wil je misschien toch iets veelzijdigers. (dat had ik, en gelukkig niet met 7000e ;))


wie weet. het is nog even kijken. maar als ik beter kan dan... dan doe ik het. en andere blijft de mark IV en komt ie ernaast... nog geen idee... zoals gezegd het is spelen met het idee. 7000 gaan ook zeker niet in de amp. maar het is maar om aan te geven at de sky the limit is...

2000 gan er al vanaf voor een gitaartje.

de ampo moet veelzijdig zijn en net als de mark Iv met me meegroeien...



Alles in 1 amp? MKIV? ;)

En nogmaals ik haal ook alles uit de hook wat die geluiden en eisen betreft, alleen denk ik dat jij een andere high gain wilt dan ik :) Het geluid is meer fender/marshall gericht dan boogie, vind ik.


tja. mn smaak is ook aan het veranderen.. ik ben sounds aan het herontdekken...

Lexvandoef
5 mei 2008, 18:52
wie weet. het is nog even kijken. maar als ik beter kan dan... dan doe ik het. en andere blijft de mark IV en komt ie ernaast... nog geen idee... zoals gezegd het is spelen met het idee. 7000 gaan ook zeker niet in de amp. maar het is maar om aan te geven at de sky the limit is...

2000 gan er al vanaf voor een gitaartje.

de ampo moet veelzijdig zijn en net als de mark Iv met me meegroeien...

tja. mn smaak is ook aan het veranderen.. ik ben sounds aan het herontdekken...

Oke op die manier, dat maakt het wat logischer ;)

Ik zag trouwens in een ander topic van je dat je wat meer een marshallachtige drive zoekt? Dan zeg ik het voor de laatste keer, HOOK :satisfie:

casper innosence
5 mei 2008, 18:54
haha ik zou mn spullen al niet verkopen, super tevreden met mn Soldano Avenger en mn Orange, zou misschien een Hotrod + orange cab dr bij willen om meer sounds te kunnen maken. Al heb ik ook niet veel sounds nodig.. speel maar hardcore punk... effecten?? WAS DA??

GeofJackon
5 mei 2008, 18:55
Dus je hebt om en bij de €5000 om te besteden aan een amp? Als je het echt niet weet mag je mij altijd een powerball cadeau doen ;)

VanBiLL.com
5 mei 2008, 19:34
Goh, misschien niet zo duur als je budget en misschien ook niet zo high-gain maar ik heb dit altijd vreselijke mooie amps gevonden: Gabriel Sound Garage Voxer 33 (met 4xEL84 dicht bij een Vox AC-30) maar goed dit zou ik wel nemen:

http://www.gabtone.com/fullimages/voxer_33_front.jpg
http://www.gabtone.com/voxer33_head.htm

Verder (het is al genoemd), een HOOK Captian...ben niet zo erg meer van de high-gain sounds de laatste tijd.

Ik zou idd ook wel voor meerdere heads gaan.

Maar terug naar de werkelijkheid: er moet ook brood op de plank komen en, "het is maar een hobby"... :chicken:

Kaïn
5 mei 2008, 19:48
Mesa Roadking (voor het geweld)
Mesa Lonestar (voor het iets mindere geweld)
Mesa mark IV (voor de solo's)
2 Mooie 4 x 12's om ook van stereo effecten te kunnen genieten.

En toen was ik zo ongeveer door mn budget heen ben ik bang :p

Nocki
5 mei 2008, 19:49
tja. voorwaarde is dat het 1 amp is idd :) En natuurlijk gaat het complete budget daar niet met de ogen dicht naartoe. als een amp minder kost is et geen probleem. het is meer om eens te kijken wat er u allemaal te vinden is.




Mesa Roadking (voor het geweld)
Mesa Lonestar (voor het iets mindere geweld)
Mesa mark IV (voor de solo's)

En toen was ik zo ongeveer door mn budget heen ben ik bang :p


hihi... we willen juist iets verder kijken dan mesa... dat mesa verhaal ken ik ondertussen wel! :)

Kaïn
5 mei 2008, 19:53
.
hihi... we willen juist iets verder kijken dan mesa... dat mesa verhaal ken ik ondertussen wel! :)

Ok ok,het zal mijn leeftijd zijn :p But I know you want it :D

Puerco
5 mei 2008, 20:20
Marshall JH100 fullstack, red je net met je vijf ruggen, pure rock en verzamelobject in één.
Puur voor de tone: CMW, topkwaliteit van eigen bodem, en voor vragen, garantie, onderhoud of aanpassingen kun je altijd ff snel langs bij de maker ervan (zelfs hier op het forum), kom daar maar om bij de grote merken.

Lexvandoef
5 mei 2008, 20:24
Marshall JH100 fullstack, red je net met je vijf ruggen, pure rock en verzamelobject in één.
Puur voor de tone: CMW, topkwaliteit van eigen bodem, en voor vragen, garantie, onderhoud of aanpassingen kun je altijd ff snel langs bij de maker ervan, kom daar maar om bij de grote merken.

Allebei erg goed, maar daarmee haal je niet clean, crunch, drive en high gain tegelijk uit 1 amp. :)

Denk dat nocki een beetje een uberchannelswitcher zoekt. Bogner XTC/XTC Classic maybe?

pannekoek
5 mei 2008, 20:29
Allebei erg goed, maar daarmee haal je niet clean, crunch, drive en high gain tegelijk uit 1 amp. :)

Denk dat nocki een beetje een uberchannelswitcher zoekt. Bognet XTC/XTC Classic maybe?


of een HOOK natuurlijk he? ^^

Lexvandoef
5 mei 2008, 20:31
of een HOOK natuurlijk he? ^^

ik zeg al niks meer :satisfie:

Nocki
5 mei 2008, 20:31
moet zegen dat die hook wel erg lekker kjlinkt! waar kan ik meer info vinden?
kan maar 1 filmpje vinden ervan!

Lexvandoef
5 mei 2008, 20:33
moet zegen dat die hook wel erg lekker kjlinkt! waar kan ik meer info vinden?
kan maar 1 filmpje vinden ervan!

Op de site van v/d haar staan er een stuk of 30 :)

http://www.haarguitars.nl/test/Merken/Filmpjes/Videodemos.htm
http://www.haarguitars.nl/test/Merken/Filmpjes/Videodemos_Leendert.htm
http://www.haarguitars.nl/test/Merken/Filmpjes/Videodemos_Agekat.htm

Enne www.hookamps.com ;)

Edit: krijg nou wat, hij heeft eindelijk zijn site geupdate :D

AART
5 mei 2008, 20:43
Mesa Mark IV, VHT Ultralead en een Mesa 4x12 Stiletto.

The red Strat.
5 mei 2008, 20:44
over wat voor wattages spreken we hier, nocki ?

Nocki
5 mei 2008, 20:54
Ik denk dat als we het over de attack en helderheid die ik zoek hebben en het behoud van cleane tone toch moeten beginen bij 30 watt en hoger.

vanwaar je vraag?

The red Strat.
5 mei 2008, 20:57
omdat ik je geen 15 watter zou aanraden ;)

laat me even denken...

The red Strat.
5 mei 2008, 21:04
http://www.audiocage.com/

cage corsa, 30 of 18 watt. naar het schijnt een magistraal goeie versterker, alhoewel je dat niet direct zou zeggen aan de prijs te zien :D

http://www.goodtone.com/

een goodtone (passende naam :p ), 34 watt met 6L6en.

http://swartamps.com/amplifiers.htm

een swart space tone 30, 30 watt.



dat zijn zowat de minder bekende amps waar ik voor de moment kan opkomen ;)

Wicked Willy
5 mei 2008, 21:06
Een Dumble natuurlijk!!!! Voor de overige versterkers spaar ik gewoon... :cooler:

Nocki
5 mei 2008, 21:09
Een Dumble natuurlijk!!!! Voor de overige versterkers spaar ik gewoon... :cooler:

helaas heb ik niet op mn 5e besteld en zal meneer dumble me vast niet goedgenoeg vinden...

en op dit moment bijzonder gecharmeerd van de egnater sounds... maar we blijven de adviezen en ideeen onderzoeken! leuke zoektocht is dit. iedereen die de tijd heeft doe mee! ik heb echt juweeltjes gevonden danzij jullie suggesties en youtube!

Lexvandoef
5 mei 2008, 22:48
helaas heb ik niet op mn 5e besteld en zal meneer dumble me vast niet goedgenoeg vinden...

en op dit moment bijzonder gecharmeerd van de egnater sounds... maar we blijven de adviezen en ideeen onderzoeken! leuke zoektocht is dit. iedereen die de tijd heeft doe mee! ik heb echt juweeltjes gevonden danzij jullie suggesties en youtube!

Is een middagje Feedback/v/d Haar niks voor je, trouwens?

tillens
5 mei 2008, 23:02
He Nocki das nogal wat! Heb je al naar matchless gekeken, volgens mij is de phoenix best in jouw richting. Waar je ook naar kan kijken is /13... ben je een van de weinige die zoon beestje heeft..

Outrage
5 mei 2008, 23:12
http://www.mojaveampworks.com/

Naar het schijnt beregoede versterkers. Ze gebruiken een powerdampening draaiknop om je wattage naar beneden te halen.

Nocki
6 mei 2008, 15:17
bedankt! er zitten goede sounds tussen!

JeroenSchaaf
6 mei 2008, 15:35
http://www.haarguitars.nl/test/Merken/Filmpjes


Hier vind je nog meer filmpjes van Hook en nog wat andere merken!

future2future
6 mei 2008, 16:04
Op de site van v/d haar staan er een stuk of 30 :)

http://www.haarguitars.nl/test/Merken/Filmpjes/Videodemos.htm
http://www.haarguitars.nl/test/Merken/Filmpjes/Videodemos_Leendert.htm
http://www.haarguitars.nl/test/Merken/Filmpjes/Videodemos_Agekat.htm

Enne www.hookamps.com ;)

Edit: krijg nou wat, hij heeft eindelijk zijn site geupdate :D

Grappig, mijn kleur op de openingspage. Ik moet ook nog wat soundsamples opnemen voor erik...

On Topic: Nocki,

Two Rock, Divided by 13, Bad Cat er is zoveel moois, ik zou idd is een midagje naar erik vd haar gaan en testen.

Lexvandoef
6 mei 2008, 16:30
Grappig, mijn kleur op de openingspage. Ik moet ook nog wat soundsamples opnemen voor erik...

On Topic: Nocki,

Two Rock, Divided by 13, Bad Cat er is zoveel moois, ik zou idd is een midagje naar erik vd haar gaan en testen.

hey ja, nou je het zegt ja :)

en een middagje v/d haar is idd wel een goed idee;)

Nocki
7 mei 2008, 15:09
van der Haar
Jukebox
gtrgear

3 dingen waar ik graag naar tou zou willen voor deze zoektocht.

Mis ik nog een winkel waar ik echt naartoe zou moeten?

alvast bedankt

Kim Wilson
7 mei 2008, 15:14
Kun je voor dat geld niet gewoon naar een ampbouwer gaan met je wensen, een amp laten bouwen en deze net zo lang laten tweaken totdat jij jouw geluid uit dat ding krijgt?

Helter Skelter
7 mei 2008, 15:16
heb ik ff geluk dat ik het geluid wat ik wil horen ook uit een €1000 amp kan halen!

het onbeperkte budget ga ik vervolgens spenderen aan een eeuwigdurende vakantie in een zonnig oord vol met drank, spijzen en wilde wieven 8)

Lexvandoef
7 mei 2008, 15:16
Kun je voor dat geld niet gewoon naar een ampbouwer gaan met je wensen, een amp laten bouwen en deze net zo lang laten tweaken totdat jij jouw geluid uit dat ding krijgt?

Weet je hoe snel Nockie dingen verkoopt? Qua 2dehands waarde daaltie echt enorm dan ;)

Kim Wilson
7 mei 2008, 15:18
Weet je hoe snel Nockie dingen verkoopt? Qua 2dehands waarde daaltie echt enorm dan ;)
Nee, dat is nou net de grap. Als het hem op een bepaald punt niet (meer) bevalt, gaat ie gewoon terug naar die bouwer en laat hem weer aanpassen. Zo kun je een amp steeds meer naar je eigen smaak toe laten groeien, i.p.v. elke keer weer bij nul te beginnen.

Negative K3 fan
7 mei 2008, 15:24
gaan zelfbouwen, met die 7000 euro kun je allerlei dure amps kopen en verkopen om ze te reverse engineeren. Met een hele vberg kennis op zak maak je gewoon wat je zelf wilt.

Lexvandoef
7 mei 2008, 15:25
Nee, dat is nou net de grap. Als het hem op een bepaald punt niet (meer) bevalt, gaat ie gewoon terug naar die bouwer en laat hem weer aanpassen. Zo kun je een amp steeds meer naar je eigen smaak toe laten groeien, i.p.v. elke keer weer bij nul te beginnen.

Ja oke op die manier, dan zou het wel lonen.

Maar der gaat sowieso wel veel tijd in zitten, denk dat het wel een aantal maanden duurt voordat de versterker klaar is en helemaal naar wens.

Kim Wilson
7 mei 2008, 15:34
Ja oke op die manier, dan zou het wel lonen.

Maar der gaat sowieso wel veel tijd in zitten, denk dat het wel een aantal maanden duurt voordat de versterker klaar is en helemaal naar wens.
Tuurlijk, dat kost wel even tijd. Het kost ook tijd om aan je geluid te wennen, en om aan te kunnen geven wat je precies veranderd wil hebben. Maar je kunt beter je huidige amp laten modden, dan elke keer een nieuwe kopen.

En met het aangegeven budget moet je volgens mij nog geld overhouden.

svdijk
7 mei 2008, 15:54
Met zo'n schep geld zou ik een Hook Captain EL34, EN een Soldano SLO 100 KT66 kopen!!

Nocki
7 mei 2008, 15:57
leuke discussie wordt het :) ...

Het moet gewoon te vinden zijn in een productie amp... ontwikkelen e.d. zal meer gaan kosten dan ik wil uitgeven...
Door de Carvin preamp ben ik gaan inzien dat het beter kan dan de mark IV.
De carvin heeft een veel beter geluid en klinkt gewoon zuiverder...
2snaren zijn ook2 tonen... zo ook met een heel akkoord...
Ik verwacht dat eigenlijk van de nieuwe amp. we gaan maar eens proberen he.

Egnater ,bogner, hoek... allemaal mogelijkheden!

Lexvandoef
7 mei 2008, 15:58
leuke discussie wordt het :) ...

Het moet gewoon te vinden zijn in een productie amp... ontwikkelen e.d. zal meer gaan kosten dan ik wil uitgeven...
Door de Carvin preamp ben ik gaan inzien dat het beter kan dan de mark IV.
De carvin heeft een veel beter geluid en klinkt gewoon zuiverder...
2snaren zijn ook2 tonen... zo ook met een heel akkoord...
Ik verwacht dat eigenlijk van de nieuwe amp. we gaan maar eens proberen he.

Egnater ,bogner, hoek... allemaal mogelijkheden!

Ik denk dat het voor jou ook handig is om zo'n Egnater te kopen met een shitload aan modules erbij, als het geluid je niet (meer) bevalt, andere module en klaar is Nocki :)

Nocki
7 mei 2008, 16:43
Heel eerlijk is dat idd een goed optie.. tot nu toe bevalt dat concept me in theorie enorm!
Daarnaast heb ik opeens de pedaaltjes ontdekt! Bepaalde pedalen klinken fantastisch voor de preamp en maken je geluid net af!

Quink
7 mei 2008, 16:51
Ik weet niet of er iemand op zoek is naar een bepaalde (dure) amp? Zo ja, dan is dit je kans. Als je er in slaagt Nocki er van te overtuigen dat dát de amp voor hem is kun je hem binnen 1-2 maanden weer van hem overnemen. :D

Nocki
7 mei 2008, 16:54
:)

Zo is dat! En o wat erg vinden we het... :)

Lexvandoef
7 mei 2008, 16:55
Ik weet niet of er iemand op zoek is naar een bepaalde (dure) amp? Zo ja, dan is dit je kans. Als je er in slaagt Nocki er van te overtuigen dat dát de amp voor hem is kun je hem binnen 1-2 maanden weer van hem overnemen. :D

haha, gelukkig voor nocki ben ik al helemaal tevreden :)

thomastt
3 juni 2008, 15:45
Doe mij maar een soldano X99 preamp (motorized pots :p) en 2 soldano SM-100R eindtrappen met nog een paar 412 cabs.

Erikt
3 juni 2008, 23:19
Mijn droom versterker is er een van deze Two-Rock amps (http://www.two-rock.com/)

Orpheo
4 juni 2008, 01:10
ik zou een HOOK captain nemen met een bogner 412 kast. mijn favo combinatie. dan heb je nog 3500E over. daarvoor zou ik OF een jcm800+cab+ac30+fender twin+5150/6550 (of hoe heet ie ook alweer...) nemen (mijn droomsetje!) OF gewoon de engl SE

Lexvandoef
4 juni 2008, 01:11
ik zou een HOOK captain nemen met een bogner 412 kast. mijn favo combinatie. dan heb je nog 3500E over. daarvoor zou ik OF een jcm800+cab+ac30+fender twin+5150/6550 (of hoe heet ie ook alweer...) nemen (mijn droomsetje!) OF gewoon de engl SE

Goeie keus :D

Jim Haagmans
4 juni 2008, 01:27
Ik zou gewoon een line6 spider kopen en een wereldreis maken.

Hell's Engl
4 juni 2008, 07:28
ik zou een HOOK captain nemen met een bogner 412 kast. mijn favo combinatie. dan heb je nog 3500E over. daarvoor zou ik OF een jcm800+cab+ac30+fender twin+5150/6550 (of hoe heet ie ook alweer...) nemen (mijn droomsetje!) OF gewoon de engl SE

Goooooood choice!

<edit> Op dit moment zou ik er nog 'n CAE OD100 Classic en 'n Guytron GT100 F/V bij willen... en met dat beetje wat ik dan over zou hebben zou ik op zoek gaan naar 'n oude marshall cab

Joost

pol
4 juni 2008, 07:34
Steavens Poundcake 100 (www.steavens.com)
Heb ik er al 2 van...

+ nog wat 4 x 12 cabs, mesa, engl, etc..

en voor de rest van het geld doe nog maar wat les pauls

JvD.
4 juni 2008, 09:46
pff.. ik zou gaan schoppen bij badcat (http://www.badcatamps.com/) en dan gewoon voor een combo gaan.
Wat de hell moet je met een stack? Live mic je toch maar 1 of 2 speakers.
en als je echt zo'n groot podium hebt dat je jezelf niet hoort dan hang je er gewoon een cab aan.
Dan stuur je het overige geld naar een goed doel, of je schenkt het aan een veel belovend bandjes in jou regio.

pol
4 juni 2008, 09:53
dat hangt van het genre af, voor metal wil ik die druk en laag van minstens een 4 x12 hebben.

JvD.
4 juni 2008, 09:57
dat hangt van het genre af, voor metal wil ik die druk en laag van minstens een 4 x12 hebben.
Nou dan moet je echt op een boerderij wonen, wil je dat thuis kunnen doen.
En op het podium gebruik je toch een heel ander geluid zodat je als band goed klinkt? Het laag word dan vooral verzorgd door de bassist. zodra je ook maar even in elkaar frequentie gaat zitten gaat je live geluid kut klinken imo.

Kim Wilson
4 juni 2008, 09:58
Ook dat is per genre verschillend. Niet iedereen kan zich redden met een 1x12 combootje.

JvD.
4 juni 2008, 09:59
Ook dat is per genre verschillend. Niet iedereen kan zich redden met een 1x12 combootje.
combo kan ook 2x12 zijn?

Kim Wilson
4 juni 2008, 10:02
Oké, speciaal voor jou: niet iedereen kan zich redden met een combootje.

pol
4 juni 2008, 10:05
Nou dan moet je echt op een boerderij wonen, wil je dat thuis kunnen doen.
En op het podium gebruik je toch een heel ander geluid zodat je als band goed klinkt? Het laag word dan vooral verzorgd door de bassist. zodra je ook maar even in elkaar frequentie gaat zitten gaat je live geluid kut klinken imo.

tuurlijk, helemaal akkoord, we hebben ook geen overdreven laag in ons gitaargeluid, gewoon een goed vol geluid met redelijk wat mids.

maar een combo geeft gewoon niet de strakke, directe respons die ik zoek, dat krijg je niet met open-back cabs, misschien dat een 2 x 12 closed back combo nog zou gaan, maar dan zit je ook met een zeer lomp en zwaar ding.

almarvk
4 juni 2008, 10:09
Die nieuwe EVH 5150 III stack in het wit of anders een Engl Powerball stack. Daar zou ik me wel mee vermaken :)

Bernd Veenema
4 juni 2008, 10:23
Ik zou denk ik gaan voor:

- Hook Top
- Mesa Mk4 Top
- Gibson Firebird (Sunburst)
- MusicMan Axis
- Hook Cab

Dit moet voor 7000 euro wel ongeveer lukken toch? Aantal dingetjes tweedehands natuurlijk.

tidalwave_sideburns
4 juni 2008, 11:42
+1 voor de BadCat's . Ik zit ook al een tijdje te gassen op die versterkers. Ik zal er helaas wel nooit eentje (kunnen) kopen. Zucht.

Of dan die Monster Amps . http://www.monsteramps.fi/site/?lan=3

Er staat alleen niet bij hoeveel ze moeten kosten, maar dat zal wel aardag wat zijn.


Maar ze zien er zo gaaf uit. Zo'n Meteoro Falcon 50G komt er een beetje bij in de buurt, en is wat betaalbaarder. Die zou ik nog wel eens op de kop willen tikken. Die dingen moeten ook nog eens fantastisch klinken, maar van brakke youtube clipjes word je niet veel wijzer.

Ik zou denk ik zo'n BadCat kopen, en van de rest en prachtige Gretsch, met alles erop en eraan. Boutique pedalen en wat al niet.

beruk
4 juni 2008, 11:49
VictoriaMODEL 35115
Price: $2595.00
Wattage: 28 Watts
5E5A-type circuit.Class A-B adjustable fixed bias push-pull operation.Tube complement:1-5U4GB, 2-6L6GC, 2-12AX7, 1-12AY7
1-Eminence Legend 15" speaker. Cabinet Dimensions (HxWxD, Inches) 21.5 x 23 x 10.5 :B
Of:
http://www.sweetwater.com/images/closeup/750-Playboy_front.jpg

Chris Winsemius
4 juni 2008, 12:01
Ik zou voor mijn eigen amps gaan :D

Zonder dollen:
- 50s Standel versterker
- praktisch elke Marshall van voor half '69
- Jim Kelley amp
- Dumble-tjes
- Trainwreckjes
- stapel leuke tweed/blackface Fenders
- VOX AC10/15/30/50s
- Jimmy Page Supro
- Soldano SLO100

en dan 'n A/B/C/D/E/F/G/H/I/J/K/L/M/N/O/P/Q/R/S/T/U/V/W/X/Y/Z-switcher ™ © er voor :)

charlie45
4 juni 2008, 12:54
goed idee om een lijstje met versterker te maken en dan te gaan luisteren. voor een budget boven pakweg 2000 euries is de kwaliteit niet meer echt een issue. het probleem is dan om iets te vinden wat bij je past. ik heb min of meer hetzelfde probleem gehad, je kan wel een versterker kopen voor 5000 euro maar als dat dan toevallig een apparaat is wat totaal niet bij je past is het gewoon jammer.

er is ook nog een geniale dumble achtige amp van Van Weelden (Twinkeland) oid, heel duur maar ook extreem goed.

en wat betreft vier kanalen, als je een 1 of 2 kanaals amp vind die goed op pedalen reageert ben je er toch ook?

ik bleef uitkomen op de matchless phoenix, daar ben ik nu al bijna een jaar heel gelukkig mee.

minoin
4 juni 2008, 13:33
Misschien eens kijken naar een Brunetti 059 of Pirata 141? Of een Hughes & Kettner TriAmp? En Chris kan uiteraard ook iets moois voor je bouwen :)

Orpheo
4 juni 2008, 14:01
Oké, speciaal voor jou: niet iedereen kan zich redden met een combootje.

tenzij je de combo gebruikt als head en er alsnog een 412 aan hangt :D


maar zonder dollen: geef mij ook maar een 412. je zit niet je bassist in de weg ofzo (vind ik) maar je eigen geluid krijgt alleen wat meer definitie.

kirk19
4 juni 2008, 19:18
larry amp kopen kerel. Kost 5000 euro en zit binnen budget

http://www.larry-amplification.de/