PDA

View Full Version : Welk multi-effect met draaiknoppen........



Jimwoud
5 mei 2008, 17:41
Hey,

Ik ben eigenlijk opzoek naar een compact multi-effect met draaiknoppen voor op de grond. preamp modelling en overdrive/distortions is niet nodig, daar heb ik al genoeg van. Tevens wil ik bijvoorbeeld losse effecten aan en uit kunnen zetten.

Ik zat zelf te denken aan een Yamaha DG-Stomp, maar weet niet of de preamp sectie uitgeschakeld/ge-bypassed kan worden, en of je naar andere presets kunt schakelen en daarna losse fx aan en uit kunt zetten. Voor de rest vind ik de layout van die DG stomp perfect, ook mede doordat je 3 fx in een keer kunt bedienen(mod, delay, reverb).

Ik heb nu een Pod xt live, maar die vind ik te groot, en daar kun je alleen los de mod en delay aan en uit zetten, en ik wil graag ook de reverb aan en uit kunnen zetten.

Misschien dat ik toch uit kom op losse pedaaltjes, maar dat vind ik zonde van m'n geld want ik gebruik niet zo veel effecten.

Hoor graag.


ps foto van dg stomp:
http://www.amptone.com/images/yamahadgstomp.jpg

Il_Falco
5 mei 2008, 17:55
je gebruikt niet zoveel effecten en wil toch een multie-effect?
hmm

maar om op je vraag te antwoorden. hmm een tweedehandse ME-50 op de kop tikken. als je toch de pre-amp gaat overslaan. of mss zo'n nieuwe multie van line6 die met die verschillende effecten samen, ik kan nu niet op die naam komen.

Jimwoud
5 mei 2008, 18:04
je gebruikt niet zoveel effecten en wil toch een multie-effect?
hmm

maar om op je vraag te antwoorden. hmm een tweedehandse ME-50 op de kop tikken. als je toch de pre-amp gaat overslaan. of mss zo'n nieuwe multie van line6 die met die verschillende effecten samen, ik kan nu niet op die naam komen.
Ik ebruik het niet vaak maar wil toch de standaard fx tot m'n mogelijkheden hebben.

ME-50 kan ook niet mod-delay-rev los aan en uit schakelen.

En die nieuwe van Line 6 is veel te groot en te duur, maar dat idee in een compacter iets zou perfect zijn. Of zoiets als dat multi-effect van Ibanez, maar dat is nu een oud vintage ding dacht ik.

Lexvandoef
5 mei 2008, 18:34
Kan je je lin6 niet zo instellen dattie alleen maar effecten door geeft?

Jimwoud
5 mei 2008, 22:15
Kan je je lin6 niet zo instellen dattie alleen maar effecten door geeft?
Hey Lex, ja dat kan wel hoor, maar ik vind hem te groot, en ik vind met presets werken gewoon niet lekker. Dus zoek meer iets in de trant van 3/4 stompboxjes naast elkaar die ik aan en uit kan trappen, maar dan als multi-effect.

Lexvandoef
5 mei 2008, 22:21
Hey Lex, ja dat kan wel hoor, maar ik vind hem te groot, en ik vind met presets werken gewoon niet lekker. Dus zoek meer iets in de trant van 3/4 stompboxjes naast elkaar die ik aan en uit kan trappen, maar dan als multi-effect.

Hmm, waarom maak je niet een apart boardje met daarop 3/4 stompboxjes die je nodig heb? Tis denk ik iets duurder, maar het klinkt vaak wel beter (als je de goeie kiest;))

rocker_71
5 mei 2008, 22:56
Ik heb de DG Stomp gehad en de effecten zijn zeker bruikbaar. De speaker simulation is zeker te bypassen, maar de pre amp weet ik niet meer zeker. Google anders even, de manual is ergens online te vinen, daar staat het allemaal in. Ik heb hem ook nog wel ergens, stuur me anders een PM.

De Stomp is wel een fijn ding, de knoppen regareen snel en zonder bijgeluiden. De chickenhead knoppen ziin ook relaxed, evenals de presence knop. Zo kun je hem afstellen, zoals een achte amp. Ik zelf vond hem wat lastig bedienen, maar ben geen multiFX gewend. Ik kon er moeilijk aan wennen; trap liever aparte effecten aan en uit. Maar jij bent wrs al gewend aan patches ed.

edit: zie ook dit draadje (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=102623&page=1&pp=10) dat ik destijds heb gestart.

pol2711
5 mei 2008, 23:23
Pre-amp is te bypassen. Ik heb de mijne te koop op MP. Heb nu een Switchblade, Yamaha niet meer nodig
Succes metde zoektocht Jim (hoe is het met de Laney afgelopen die je van mij gekocht hebt? :)

Jimwoud
5 mei 2008, 23:29
Pre-amp is te bypassen. Ik heb de mijne te koop op MP. Heb nu een Switchblade, Yamaha niet meer nodig
Succes metde zoektocht Jim (hoe is het met de Laney afgelopen die je van mij gekocht hebt? :)
Hey, was dat die LC15, LC50 of GH50L? Denk die LC50, heb ik weer verkocht, was toch niet zo tevreden met de overdrive.

Zou je me een PM willen sturen met je vraagprijs voor de DG Stomp?

On topic: Ik las ook ergens dat de preamp deels te bypassen, dat alleen het volume en de tone-controls het nog doen ofzo?

rocker_71
6 mei 2008, 09:12
Uit de manual:
Pre amp kan alleen of aan of uit.
De speaker simulator kan je wel per patch regelen of ie aan of uit moet.

Jimwoud
6 mei 2008, 10:04
Uit de manual:
Pre amp kan alleen of aan of uit.
De speaker simulator kan je wel per patch regelen of ie aan of uit moet.
Ok tenx. Ik zal de handleiding ook nog wel even doornemen.

Als iemand nog meer ideeën heeft voor ander multi fx hoor ik het ook graag.

rocker_71
6 mei 2008, 10:09
Voor dat geld, zou ik zeker de Stomp eens proberen. Als ie niet bevalt, kun je hem voor hetzelfde geld doorverkopen, dan heb je hem gratis kunnen proberen.
(zo ging het bij mij althans)

paulusdeBKB
6 mei 2008, 10:19
Ik heb de DG-Stomp nog steeds en voor wat je er tegenwoordig 2ehands voor moet betalen is het een onverslaanbaar ding, ook als je hem alleen als Multi-FX gebruikt. Preamp is idd te bypassen maar je kunt de toonregeling wel blijven gebruiken. Wat overblijft is een floorprocessor met dedicated knoppen voor MOD, Delay, Reverb en tap tempo. Sluit je er een expressiepedaal op aan, dan kun je nog wah-wah'en ook (of de mix van je delay regelen oid).