PDA

View Full Version : Aanschaf monitorboxen, graag tips



Lossesnaar
5 mei 2008, 12:13
Goedemorgen medemuziekanten,

zoals de titel al vermeld (wist niet goed in wlk forum t te plaatsen)gaan wij als band monitors aanschaffen (proff. pa e.d. bezitten we al). Nu was mijn vraag of er mensen tips of advies hebben. Onze voorkeur gaat wel uit naar actieve speakers (zijn dan ook de tonen te regelen op die monitors? Dat zouden wij ook graag hebben iig)
We zouden er zon 3/400 euro aan uit willen geven (2 stuks, liefst 2dehands)
Dus graag jullie idee/ervaring mbt merk/uitvoering/wattage enz.

bvd

gr Marco

The red Strat.
5 mei 2008, 19:32
dynacord is schitterd van klank vind ik.

kenx
5 mei 2008, 20:49
hoy,

Ik heb van monitors niet al te veel kennis, maar ik denk dat je met de mackie's wel op de juiste plaats bent...

grtz

kenny

Lossesnaar
7 mei 2008, 14:03
Dynacord heb ik s bekekene, maar dat is volgens mij allemaal veel duurder, zelfs tweede hands.
Mackie is dan weer meer in onze prijklasse.

Harry
7 mei 2008, 15:23
Laney schijnt ook wel goed te zijn

johnnyz
7 mei 2008, 20:16
Mackies +1

Lossesnaar
9 juli 2008, 10:17
Goedemorgen, sorry voor het omhooschoppen, maar wij gaan (moeten) binnen nu en 3 weken een setje (=2) mintors weten te scoren voor de zang in de klasse zoals gezegd, 300-400 euri.

Mackies verdienen bij een aantal een voorkeur begrijp ik, heel graag nog meer aanraders, ook over het wattage, de keuze dat het actief gaat worden ligt redelijk vast, bvd.

gr Marco

Kim Wilson
9 juli 2008, 10:19
Laney's zijn idd ook erg goed qua prijs-kwaliteitsverhouding. Beter kan natuurlijk altijd, maar met een klein budget is Laney een goeie keus.

Cheetoria
9 juli 2008, 10:45
Actieve monitors zijn mijnsinziens practischer: je kan op het podium het volume nog aanpassen. een simpele toonregeling is op de meesten ook nog wel te vinden.