PDA

View Full Version : London City overleden?



Giels
5 mei 2008, 12:03
Toen ik gisteren bij de repetitie mijn versterker aanzette kwam er tot mijn grote schrik geen geluid meer uit, zelfs geen ruis. Vervolgens heb ik aan alle knopjes gedraaid, van input gewisseld etc. maar het wilde niet baten. Ik was aan het kijken of mijn nieuwe zelfgeknutselde speakerkabel standhield, maar ik kreeg geen geluid, toen heb ik andere speakerkabels geprobeert en steeds hetzelfde liedje. Ik heb de kabel trouwens doorgemeten, en die was okay.
Het gekke is dat de buizen wel gewoon gloeien, of in elk geval de eindbuizen, de voorversterkerbuisjes heb ik niet echt goed bekeken.

Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?

Het gaat trouwens om een London City DEA 130.

Rinze
5 mei 2008, 12:04
Heb je de zekeringen gecheckt?

elerik
5 mei 2008, 13:09
een pre amp buis zou wel stuk zijn. Dit kan je gewoon testen door een andere ecc83 er even in te prikken.

Agent_Smith
5 mei 2008, 19:38
Heb je de zekeringen gecheckt?

Zo'n ding heeft dacht ik alleen maar een netzekering.

Giels
5 mei 2008, 19:41
Heb je de zekeringen gecheckt?
Ik ben behoorlijk a-technisch, dus ik heb het ding nog niet opgengeschroefd om te kijken.

Negative K3 fan
7 mei 2008, 15:16
als je atechnisch genoeg bent om je niet bezig te houden met zekeringen zul je die amp gewoon weg moeten brengen naar iemand met verstand.

pol
7 mei 2008, 15:56
ik denk niet dat hier helderzienden zitten, dus gewoon binnenbrengen dat ding.

teveel mogelijkheden wat er allemaal mis kan zijn bij geen geluid...

Rutger
7 mei 2008, 15:57
Ik denk dat ie dood is

Geef maar aan mij, dan breng ik m wel voor je naar de sloop :D

hansli
7 mei 2008, 16:39
als een buizenbak totaal geen ruis en brom van zich geeft kan het een kabek zijn die er af ligt, maar als je pech hebt heb je de uitgangstrafo's opgeblazen.

de voeding is in orde, anders gloeien de buizen niet, dus dit is wel repareerbaar.......

succes ermee

guitarnijboer
7 mei 2008, 17:50
Zo'n ding heeft dacht ik alleen maar een netzekering.

Ja dat zou je gaan denken als je 2 Amp. onder de zekeringhouder ziet staan, maar dat is toch echt de hoogspanningszekering. De netzekering zit in de spanningsselector.

Je doet er trouwens goed aan voor de hoogspanningszekering een 800mAT te nemen, dan heb je er nog wat aan in geval van problemen.

jerome
8 mei 2008, 23:12
Ik had zo'n oude zeegroene London City die gewoon aan de achterkant 2 zekeringen naast elkaar had zitten, 1 voor de 220 volt en 1 voor de speakeruitgang (resp. 2 en 1 ampere, net als bij m'n Marshall 2203)

ik zou idd toch eerst even kijken of die 1 ampere zekering er niet gewoon stuk is voordat je m naar een tech brengt...

Marc Oblivian
15 mei 2008, 17:06
Heb dat inderdaad ook bij de mijne, met dien verstande dat het er bij mij maar 1 is...

Agent_Smith
15 mei 2008, 20:05
Ja dat zou je gaan denken als je 2 Amp. onder de zekeringhouder ziet staan, maar dat is toch echt de hoogspanningszekering. De netzekering zit in de spanningsselector.

Je doet er trouwens goed aan voor de hoogspanningszekering een 800mAT te nemen, dan heb je er nog wat aan in geval van problemen.

Oja, verrek da's waar ook! Ik heb m al een tijd niet meer. Was één van de eerdere. Ook nog met een rond pilotlampje. :)