PDA

View Full Version : Les Pauls meenemen naar les



RiccoNL
5 mei 2008, 11:20
Ik heb een Epiphone Les Paul die ik meeneem naar les (stukje fietsen). Verder staat hij gewoon op mijn kamer.

Ik neem hem nu mee in een standaard musicstore draagtas, maar ik twijfel een beetje of deze genoeg bescherming biedt. Ik heb al gekeken voor een koffer, maar die kan dan weer niet op mijn rug, heeft iemand misschien enig idee wat ik het beste kan gebruiken?

edit: spelfout

Bart_Blueprint
5 mei 2008, 11:25
Als je uitstekende bescherming wilt en je wilt hem op je rug dragen zou ik kijken naar een Warwick Rockbag. Heb er zelf ook 1. Zijn echt super tassen, met uitstekende bescherming en ze gaan ook erg lang mee.

edit:
Hier nog een linkje: Warwick Rockbag bij Thomann.de (http://www.thomann.de/nl/warwick_rb20706b_egitarre.htm)

Wiellem
5 mei 2008, 11:25
Gewoon een goede degelijke tas dan he :)

koentjo
5 mei 2008, 11:27
Ik heb zelf voor mijn electrische gitaar een Durbin Softpack, ik zocht net ff op internet maar hun site geeft de kick-bags niet weer...

voor mij de ideale gitaar tas, erg solide, dikke voering. Imo een van de beste gitaartassen die er zijn. Als je er met een auto over rijd kan het wel zo zijn dat je grote schade hebt... hard cases zijn dan wel beter...

kevervolks
5 mei 2008, 11:53
Ik heb een gig-bag van tribal planet deze zit tussen een koffer en een rugzak in!

Dus maximale bescherming maar wel te dragen op je rug!

Dit is hun site: http://www.tribalplanet.com/

Ik heb model: GsX5 :hippie:

Edit: Ik weet niet zeker of dit model ook voor les paul geschikt is... :confused:

M@rtijn
5 mei 2008, 11:55
Ik heb een gig-bag van tribal planet deze zit tussen een koffer en een rugzak in!

Dus maximale bescherming maar wel te dragen op je rug!

Dit is hun site: http://www.tribalplanet.com/

Ik heb model: GsX5 :hippie:

Edit: Ik weet niet zeker of dit model ook voor les paul geschikt is... :confused:

Ik heb ook een Tribal Planet gig-bag, geweldig ding en beschermd uitstekend. Heeft de stevigheid van een koffer en de draagbaarheid van een rugzak :satisfie: En mijn Epi LP past er perfect in.

Edit:
Ik heb ook die GsX5 volgens mij.

Outrage
5 mei 2008, 14:55
Tobago heeft een soort lichte koffers van een hard mousse. Die hebben schouderbandjes voor op de rug: licht, stevig, handig en niet duur. :)

pannekoek
5 mei 2008, 17:55
ik neem me gibson les paul iedere donderdag mee naar mijn gitaar les, op de fiets met een koffer in me rechterhand. is 15 minuten fietsen

Saf
5 mei 2008, 18:38
ging vroega naar het "oefenen" met mijn power-violence noise projectje gewoon op de fiets met de bas omhangend aan de "gitaarband" (twee aan elkaar geknoopte schoenveters) Was een sd curlee bas rete zware en degelijk gebouwd. en daar komt bij de hals was al krom en getordeerd dus ja wat kon er nog mis aan gaan. Had toendertijd een jaartje of 9 terug ofzo denk, werkelijk nog geen enkel verstand van gitaren (wist niet eens dat je op de bas maar een snaar aan sloeg in plaats van allemaal)

Als je al een redelijke tas hebt zou ik investeren in een mooie case. Ik houd persoonlijk voor het oog niet zo van die combinatie case/tas gevallen.

GeofJackon
5 mei 2008, 18:59
Men ouders willen me een gigbag cadeau doen voor men verjaardag. Ze waren geloof ik aant kijken naar deze http://www.thomann.de/be/rockbag_rb20886b_gigbag_leder.htm
Ik zie niet in waarom een leren zo veel beter zou zijn, maar ik wel net als de ts men gitaar niet in gevaar brengen. Iemand een ideetje?

Nino1110
5 mei 2008, 19:30
Men ouders willen me een gigbag cadeau doen voor men verjaardag. Ze waren geloof ik aant kijken naar deze http://www.thomann.de/be/rockbag_rb20886b_gigbag_leder.htm
Ik zie niet in waarom een leren zo veel beter zou zijn, maar ik wel net als de ts men gitaar niet in gevaar brengen. Iemand een ideetje?

Leer is volgens mij gewoon beter spul , scheurt minder enzovoort + leer is stoer!

budje
5 mei 2008, 19:33
Grote fietstas met een koffer erin? werkt prima hoor (okee, okee, het ziet er niet echt rock 'n' roll uit, maar een gitaartas ook niet echt :-)

GeofJackon
5 mei 2008, 19:33
OK. bedankt

Tupelo
5 mei 2008, 19:35
Als fietser of voetganger:
Ga i.i.g. niet voor een hardshell case!!
Dingen zijn steviger idd.
Maar ook dermate veel lomper, en minder wendbaar, dat het risico dat je ergens tegenaan komt alleen maar toeneemt.
Het is geen porum te fiets werkelijk niet, zelfs in OV situaties kun je beter een goede gigbag hebben vind ik.

Koffers zijn lomp en alleen om achter in je auto te leggen.

M@rtijn
5 mei 2008, 19:42
Als fietser of voetganger:
Ga i.i.g. niet voor een hardshell case!!
Dingen zijn steviger idd.
Maar ook dermate veel lomper, en minder wendbaar, dat het risico dat je ergens tegenaan komt alleen maar toeneemt.
Het is geen porum te fiets werkelijk niet, zelfs in OV situaties kun je beter een goede gigbag hebben vind ik.

Koffers zijn lomp en alleen om achter in je auto te leggen.

+1

tientekens

Saf
5 mei 2008, 20:13
maar wel stoer.

pasqual
5 mei 2008, 21:13
Epiphone Les Paul die ik meeneem naar les

een zogenaamde les-les paul? :satisfie:

Pasqual.

Saf
5 mei 2008, 21:31
geniaal pasqual

Mitch
5 mei 2008, 21:35
...maar hun site geeft de kick-bags niet weer...

Wauw, die moeten echt tegen een stootje kunnen. 8-)

pasqual
5 mei 2008, 21:36
dankjewel Saf, ik heb er vrij lang over na moeten denken. ( zo'n 5 seconden ) :satisfie:

Pasqual.

koentjo
5 mei 2008, 22:20
Wauw, die moeten echt tegen een stootje kunnen. 8-)

:eek: Wow, wat kan jij mooi quoten zeg :eek:

robby-C.rock
5 mei 2008, 23:37
wat denken jullie hier dan van Stagg gitaartassen,
Stagg is in veel dingen kloten, maar heb wel eens gehoord dat ze wel degelijke tassen maken.

iemand goede ervaring, of ze waterdicht zijn??
heb zelf 1, nu al meer dan 3 jaar, nog als nieuw (!!) maar nog nooit mee in de regen gefietst en ga het ook maar niet proberen voordat ik weet of ze water tegenhouden of niet.

koentjo
6 mei 2008, 09:33
wat denken jullie hier dan van Stagg gitaartassen,
Stagg is in veel dingen kloten, maar heb wel eens gehoord dat ze wel degelijke tassen maken.

iemand goede ervaring, of ze waterdicht zijn??
heb zelf 1, nu al meer dan 3 jaar, nog als nieuw (!!) maar nog nooit mee in de regen gefietst en ga het ook maar niet proberen voordat ik weet of ze water tegenhouden of niet.

Dat kan je toch eenvoudig zelf testen... gewoon die bag in de regen zetten zonder gitaar erin.

na een tijdje kijken of ie doorlekt. ;)

Zamalan
6 mei 2008, 09:51
Dat kan je toch eenvoudig zelf testen... gewoon die bag in de regen zetten zonder gitaar erin.

na een tijdje kijken of ie doorlekt. ;)

Dan kan je fouten maken door subjectiviteit als "klam" en "koud" zodat het nat lijkt maar niet is....
Beter te testen door hem vol water te gieten en kijken of er water uit loopt...

koentjo
6 mei 2008, 09:55
Dan kan je fouten maken door subjectiviteit als "klam" en "koud" zodat het nat lijkt maar niet is....
Beter te testen door hem vol water te gieten en kijken of er water uit loopt...

maar bij ademende gitaartassen werkt dat natuurlijk niet, met die membraan gaat er wel water uit en niet in...

je kan ook je bad vol laten lopen, en je gitaar erin onder dompelen!

Zamalan
6 mei 2008, 10:10
maar bij ademende gitaartassen werkt dat natuurlijk niet, met die membraan gaat er wel water uit en niet in...

je kan ook je bad vol laten lopen, en je gitaar erin onder dompelen!

Daarna in de zak steken, en de zak met gitaar en al onderdompelen. Na een uurtje kun je dan kijken:

Gitaar = droog: ademende zak
Gitaar = nat : waterdichte zak
Gitaar = nat en zak zit vol water : geen waterdichte zak

G.G.
6 mei 2008, 10:11
maar bij ademende gitaartassen werkt dat natuurlijk niet, met die membraan gaat er wel water uit en niet in...



Hoeft niet hoor, water is groter dan lucht. Weleens gehoord van Gore Tex?