PDA

View Full Version : Marshall JVM



Wildchild
5 mei 2008, 09:31
Wat zijn jullie bevindingen van deze amp?
Is deze nu ideaal voor bluesrock en metal?
Zijn er betere alternatieven voor deze prijs?

bedankt

Realeigo
5 mei 2008, 09:34
Ik vind de JVM net zoals line 6 moddellers, een alleskunner kwa marshallgeluiden, maar net niet helemaal. Maar bluesrock en metal kan hij zeker wel.

Baker
5 mei 2008, 09:51
Ik ben natuurlijk niet helemaal onbevoordeeld.
Maar de JVM met een line6 modeler vergelijken gaat me te ver.

Ik ben het met je eens dat niet alle geluiden even bruikbaar zijn, met name OD1 en OD2 maar het crunch channel is wel supervet hoor en wat mij betreft (en vele anderen) heeft dit kanaal het nét wél: een heerlijke authentieke marshall crunch.

@wildchild:
http://www.gitaarnet.nl/forum/search.php?searchid=1953049

ik zeg het niet gauw, maar jouw vraag is zo summier dat je ook even de search had kunnen gebruiken.

Baker
5 mei 2008, 09:55
Wat zijn jullie bevindingen van deze amp?
Is deze nu ideaal voor bluesrock en metal?
Zijn er betere alternatieven voor deze prijs?

bedankt

om toch even op je vraag in te gaan:

-Hij is ideaal voor bluesrock/classic rock.(met name dat heerlijk crunch kanaal evt. met een tube screamer)
-Metal kan ie ook goed. Hoewel hij wat metal betreft de concurrentie met ENGL/mesa/5150 misschien niet aan kan kwa strakheid.
-kwa prijs laat de marshall JVM de concurrentie wél achter zich.
een 4 kanaals buizenamp met 12 voicings + mid en de hele santamekraam....
voor <1500 euro...

Realeigo
5 mei 2008, 10:01
Marshall JVM geluid met Line 6 geluid vergelijken is idd appels en peren. Maar het idee erachtr is hetzelfde. De JVM zou een versterker moeten zijn die alle klassieke en moderne marshall sounds zou moeten kunnen produceren.
Snap je waar ik heen wil?

Verder is het gewoon een superveelzijdige bak.
Op laag volume doet hij het wel aardig goed trouwens.

kokeleko
5 mei 2008, 10:19
Kijk ook ff naar de lichtere JVM 205H, echt super klinkt deze top.
Zekers voor metal en rock.

dunnoaname
5 mei 2008, 11:41
Hier ben ik te zien (en vooral te horen!) met mijn DeArmond door een JVM top. Gebruik hier maar 1 kanaal, volgens mij clean met de stand voor meer gain, tijdens de solo trap ik er op een gegeven moment een Route 66 Overdrive bij.
Gitaarsolo vanaf 2:16
Overdrive erbij vanaf 2:45
De versterker is niet van mij, ik vond hem niet geweldig klinken eerlijk gezegd. Beetje te harsh en dun. Wel tof, maar niet mijn sound.

http://nl.youtube.com/watch?v=qAiQruc9QOM

the sure thing
5 mei 2008, 12:23
@ Wildchild: wil je een veelzijdige amp met schakelmogelijkheden, een buizengeluid en begeef je je in de zone van crunch tot metal, dan is het een OK amp voor jou.

Deze marshall heeft veel bruikbare geluiden, maar echt HEEL veelzijdig in verschillende soorten geluiden is ie niet. Maar dat hoef je ook niet te zoeken.. .

pannekoek
5 mei 2008, 18:42
ik vind de jvm echt een top-amp ik ben er zelf heel blij mee en ik speel ook van blues tot metal, dikke overdrive komt eruit en die crunch is echt lekker bruikbaar.

ik zou zeggen: testen die handel! want wij kunnen niet zeggen of jij het een goede amp moet vinden!

svdijk
5 mei 2008, 19:37
Wat zijn jullie bevindingen van deze amp?
Is deze nu ideaal voor bluesrock en metal?
Zijn er betere alternatieven voor deze prijs?

Heb deze amp inmiddels al één jaar, en heb sindsdien niet meer de behoefte om iets anders te kopen/proberen!!!
(En dat na 25 jaar zoeken naar de juiste tone!)
De muziekstijlen die je noemt kan hij met gemak aan, en doet die geweldig, bovendien krijg je ook nog een geweldig clean, en een niet te evenaren rock/hardrock geluid!!
En voor die prijs zijn er GEEN alternatieven!!

Wildchild
5 mei 2008, 21:37
Kheb al wat geluisterd op youtube en ben onder de indruk. Kga hem zeker testen.

Wat is nu juist het beste?

De JVM 410 H of JVM 410 c?

Is de sound hetzelfde of is het beter aan te raden de Head te kopen ipv van de Combo?

Lexvandoef
5 mei 2008, 21:39
Kheb al wat geluisterd op youtube en ben onder de indruk. Kga hem zeker testen.

Wat is nu juist het beste?

De JVM 410 H of JVM 410 c?

Is de sound hetzelfde of is het beter aan te raden de Head te kopen ipv van de Combo?

Met dezelfde speakers in hetzelfde cabinet zal er geen verschil zijn tussen die 2.

Praktisch gezien zou ik voor de head gaan, is veel makkelijker sjouwen dan een 2x12 combo.

Wildchild
5 mei 2008, 21:46
Met dezelfde speakers in hetzelfde cabinet zal er geen verschil zijn tussen die 2.

Praktisch gezien zou ik voor de head gaan, is veel makkelijker sjouwen dan een 2x12 combo.

Mja maar ik speel niet in een band dus ik moet er niet mee sjouwen :D

Een combi is ook goedkoper dan de head + cab kopen , niet?

Lexvandoef
5 mei 2008, 21:49
Mja maar ik speel niet in een band dus ik moet er niet mee sjouwen :D

Een combi is ook goedkoper dan de head + cab kopen , niet?

Hoeft niet, hangt weer van je cab af. De combo kost nieuw bij Feedback €1729,00, de head €1499,00. Ik zou in dat geval voor de head gaan en een 2dehands 1936 2x12 (€200/€250) op de kop tikken.

Je speelt weliswaar nu niet in een band, maar dat komt waarschijnlijk nog wel, en dan is het echt veel makkelijker, vind ik.

En het staat stoerder ;)

Hoe lang speel je al trouwens?

Dude
5 mei 2008, 21:50
ik heb hem ook... jaartje inmiddels. waanzinnig ding, alleen de vraag, als je niet in een band speelt, waarom dan een 100watt buizen bak ?

ik zie dat nut nooit zo in. Line 6 toneportje klinkt vele malen leuker op een (slaap)kamer hoor ! en kost ook nog eens een tiende van die jvm en is VEEL uitgebreider. Ik zou het wel weten.

Lexvandoef
5 mei 2008, 21:55
ik heb hem ook... jaartje inmiddels. waanzinnig ding, alleen de vraag, als je niet in een band speelt, waarom dan een 100watt buizen bak ?

ik zie dat nut nooit zo in. Line 6 toneportje klinkt vele malen leuker op een (slaap)kamer hoor ! en kost ook nog eens een tiende van die jvm en is VEEL uitgebreider. Ik zou het wel weten.

Mwah, waarom niet, toen ik ff niet in een bandje speelde had ik thuis ook een 100W 2203 staan, is best te doen hoor :)

Levitation
5 mei 2008, 22:10
Ik heb hierthuis ook al 3 jaar een TSL 100 staan. Op hoge volumes klinkt het natuurlijk punchier, maar op standje 2-3 (wat wel al redelijk luid is maar nog net aanvaardbaar op slaapkamervolume) klinkt hij toch ook al lekker.

Zo'n JVM zal niet veel verschil zijn denk ik. En ik heb trouwens gehoord dat die op lage volumes ook opvallend goed klinkt.

pannekoek
5 mei 2008, 23:54
Ik heb hierthuis ook al 3 jaar een TSL 100 staan. Op hoge volumes klinkt het natuurlijk punchier, maar op standje 2-3 (wat wel al redelijk luid is maar nog net aanvaardbaar op slaapkamervolume) klinkt hij toch ook al lekker.

Zo'n JVM zal niet veel verschil zijn denk ik. En ik heb trouwens gehoord dat die op lage volumes ook opvallend goed klinkt.

ik vind hem goed klinken op redelijkhard kamervolume! mijn ramen hoeven niet perse te trillen voordat ik een lekkere sound heb :)