PDA

View Full Version : Balans gitaar



moretel
19 februari 2003, 00:41
Ik heb een gitaar die niet goed in balans hangt,de kop helt naar beneden,nu kan ik wel een ruwe riem aanschaffen, maar deze gitaar gebruik ik alleen voor slide.
Nog handige andere tips, ik dacht zelf aan verzwaren aan riem o.i.d.

henk
19 februari 2003, 01:09
ik heb bij een bas een metalen plaatje geschroeft achter bij de hals waar de band vastzit. daardoor is het ophangpunt 4-5 cm richting kop verplaatst en hangt ie in evenwicht. je moet wel een gaatje in de body (achter) maken voor de schoef.

telecastermaster
19 februari 2003, 14:55
Kop eraf hakken :grin:

moretel
19 februari 2003, 14:57
Hangt bij iedereen altijd de gitaar goed in balans ?

Chris Wolstenholme
19 februari 2003, 15:09
in balans?

hoe kijk je daar naar?

band in je nek handjes af en hangen maar?

waarom eigenlijk? je houd toch altijd de hals naar boven.

moretel
19 februari 2003, 15:18
Op mijn normale gitaren heb ik leren banden en die blijven mooi in balans als ik mijn handen ervanaf haal, d.w.z. dat ik niets hoef te doen om iets tegen te houden.

Met de desbetreffende gitaar gebruik ik een goedkope plastic band , hoewel dat volgens mij niets uitmaakt, als ik de gitaar dan los laat hangen gaat het kopje hangen zeg maar en kantelt de gitaar horizontaal i.p.v schuin te blijven staan, staand moet je dus de hals ondersteunen en dat is onhandig.

BLOK182
19 februari 2003, 15:20
Ik heb 1 goeie blue note band (heeeerrrlijk ding) en daarmee hangt alles altijd goed. Ik heb ook nog zo'n goedkope nylon ernie ball band en dan gaat mun LP ook met het kopje omlaag. Mijn strat blijft wel goed hangen.

Ic3gl0vE
19 februari 2003, 20:25
mijn RR heeft de neiging horizontaal te gaan hangen als ik 'm loslaat. Ik denk dat het wel zou helpen om de strapknop te verplaatsen

Chris Wolstenholme
19 februari 2003, 20:28
mijn mooie leren band blijft netjes zitten, dus dan ben ik al blij :smile: