PDA

View Full Version : Losse lage B-snaar kopen?



Romain1988
5 mei 2008, 01:24
Heey, zou iemand me kunnen zeggen waar ik goeie losse lage B snaren kan kopen? Ik heb een 7 snarige gitaar, waar ik momenteel een standaard .9 set op heb zitten van Kurt Mangan, maar ik laat m'n gitaar binnekort opnieuw afstellen bij Hans Pluut. Ik wil er dan een .10, versterkte,set opgooien, Ernie Ball RPS 10. Deze bestaat alleen in setjes van 6 snaren. Weet iemand dus waar ik om deze set aan te vullen een losse .56 snaar kan kopen? (liefst van Ernie Ball of Elixir)
Bedankt voor jullie reacties alvast, want ik kan het echt nergens vinden :(

pannekoek
5 mei 2008, 02:27
Heey, zou iemand me kunnen zeggen waar ik goeie losse lage B snaren kan kopen? Ik heb een 7 snarige gitaar, waar ik momenteel een standaard .9 set op heb zitten van Kurt Mangan, maar ik laat m'n gitaar binnekort opnieuw afstellen bij Hans Pluut. Ik wil er dan een .10, versterkte,set opgooien, Ernie Ball RPS 10. Deze bestaat alleen in setjes van 6 snaren. Weet iemand dus waar ik om deze set aan te vullen een losse .56 snaar kan kopen? (liefst van Ernie Ball of Elixir)
Bedankt voor jullie reacties alvast, want ik kan het echt nergens vinden :(

probeer eens bij je lokale gitaarboer t verschilt per winkel soms hebben ze een losse snaar liggen en soms niet.

Blend
5 mei 2008, 07:41
probeer eens bij je lokale gitaarboer t verschilt per winkel soms hebben ze een losse snaar liggen en soms niet.

huh-huh.. ik weet niet in wat voor winkels jij komt, maar je moet wel heeeel erg veel mazzel hebben als een muziekzaak jouw 1 losse snaar verkoopt...............

R.J
5 mei 2008, 10:09
Koop anders een bassetje, daar moet een .56 in te vinden zijn.
Schijnen wel duur te zijn echter :sneaky:

Wiellem
5 mei 2008, 10:46
huh-huh.. ik weet niet in wat voor winkels jij komt, maar je moet wel heeeel erg veel mazzel hebben als een muziekzaak jouw 1 losse snaar verkoopt...............

Die hebben ze meestal gewoon in zakjes per 1 onder de balie liggen hoor

De Beer
5 mei 2008, 11:09
Waardeloze toko als ze die níet hebben.

Romain1988
5 mei 2008, 13:31
Thanks voor de reacties! Ik ben bij dirk witte, dijkman en sacksioni geweest en geen van allen doet 1 losse snaar weg. Volgens mij hadden ze zelfs alleen nog maar .52jes..
Ik hoorde dat guitarstrings.nl binnenkort hun assortiment gaan uitbreiden, hopelijk zit daar iets bij^^ Bovendien als een van jullie er nog 1 thuis heeft liggen koop ik hem graag over (als hij nog nieuw is en van een degelijke kwaliteit) :p :speed:

Wiellem
5 mei 2008, 13:34
Vreemd bij de Klundert hebben ze altijd volop losse D'addario snaren

Rutger
5 mei 2008, 14:11
Ja, bij je lokale gitaarboer kun je altijd wel terecht voor een losse snaar. Deed ik vroeger zelfs altijd wanneer er een snaar brak.

De Beer
5 mei 2008, 15:05
Ik doe het altijd, standaard setje 'd adardio met een extra .056 voor de 7 snaar.

Eigenlijk koop ik een doos EXL110 (10 setjes) en een stuk of 3 a 4 losse .056's meestal goed voor een jaartje op een x aantal gitaren.

Ik vind het een matige zaak als ze (zeker deze maat) snaren niet los verkopen, dan moet je je wel aan die overpriced 7string setjes beperken.
Maar goed ik ben er nog niet tegenaan gelopen dat ze ze niet hadden. (Feedback R-dam, Citymusic Alphen a/d Rijn)

The Mess
5 mei 2008, 16:23
Kijk anders ook eens op webstrings.com
Ze verkopen er ook 7snaarsetjes.
Enorm goedkoop! (En goed genoeg voor mij, ik eis niet zoveel van snaren)

Blend
5 mei 2008, 17:18
Ik doe het altijd, standaard setje 'd adardio met een extra .056 voor de 7 snaar.

Eigenlijk koop ik een doos EXL110 (10 setjes) en een stuk of 3 a 4 losse .056's meestal goed voor een jaartje op een x aantal gitaren.

Ik vind het een matige zaak als ze (zeker deze maat) snaren niet los verkopen, dan moet je je wel aan die overpriced 7string setjes beperken.
Maar goed ik ben er nog niet tegenaan gelopen dat ze ze niet hadden. (Feedback R-dam, Citymusic Alphen a/d Rijn)

hm, dan heb ik alleen maar kutzaken in de buurt... ik koop m'n snaren eigenlijk altijd bij een gast (particulier( in 't dorp die echt asociaal veel snaren altijd op voorraad heeft liggen...

Wiellem
6 mei 2008, 00:56
Kijk anders ook eens op webstrings.com
Ze verkopen er ook 7snaarsetjes.
Enorm goedkoop! (En goed genoeg voor mij, ik eis niet zoveel van snaren)

Die site doe ik even in mijn favorieten :)

Dastard
10 mei 2008, 22:19
Thanks voor de reacties! Ik ben bij dirk witte, dijkman en sacksioni geweest en geen van allen doet 1 losse snaar weg. Volgens mij hadden ze zelfs alleen nog maar .52jes..
Ik hoorde dat guitarstrings.nl binnenkort hun assortiment gaan uitbreiden, hopelijk zit daar iets bij^^ Bovendien als een van jullie er nog 1 thuis heeft liggen koop ik hem graag over (als hij nog nieuw is en van een degelijke kwaliteit) :p :speed:

Ik weet niet wat je bij Dirk Witte gevraagd hebt...maar we hebben daar bakken vol met losse snaren, die kun je gewoon los kopen, we hebben ze zelfs van 0.52 tot 0.62, kost 2,70 euro