PDA

View Full Version : repetitie versterker



davidof
4 mei 2008, 23:29
Hey,

Omdat ik er tijd voor heb EN het graag wil, ga ik een 2de groep aannemen. Ik heb alleen nog een oefenversterker nodig, daarvoor zou ik graag jullie hulp hebben :) . Ik zou er max 350€ aan willen besteden, de versterker moet gewoon luid genoeg zijn voor boven drum te kunnen(50w?) en zeker voldoende gain hebben.

groeten

Lexvandoef
4 mei 2008, 23:31
Nog een 2de 2dehandse Marshall mg100dx?

davidof
4 mei 2008, 23:38
Nog een 2de 2dehandse Marshall mg100dx?
Ben ik dan niet beter met een MG50dfx ? of is die net wat te stil voor boven drum ..

Lexvandoef
4 mei 2008, 23:43
Zou wel kunnen, ik weet niet in wat voor bandje met wat voor hemelverscheurende drummer je speelt.

Voor transistor zou ik toch wel altijd wat hoger gaan, ook omdat ik het natuurlijke clippen van torrenbakken wat minder vindt, kan je beter wat meer headroom over hebben.

davidof
4 mei 2008, 23:46
Zou wel kunnen, ik weet niet in wat voor bandje met wat voor hemelverscheurende drummer je speelt.

Voor transistor zou ik toch wel altijd wat hoger gaan, ook omdat ik het natuurlijke clippen van torrenbakken wat minder vindt, kan je beter wat meer headroom over hebben.

heb je wel gelijk in, al zou ik liever eens iets anders willen als die mg100dfx.
maar als er geen andere oplossing is zal het dat wel worden :) mss weet nog iemand een (niet te dure) versterker ?

Lexvandoef
4 mei 2008, 23:52
je zou ook kunnen kijken naar een 2dehands vox ad100vt, iets meer op klassieke sounds gericht (geen numetal) maar klinkt wel echt goed vind ik.
Stapje hoger dan je valvestate vind ik (heb ze beide bespeeld in oefenruimtes)

Een peavey bandit is ook altijd goed voor in de oefenruimte. :)

davidof
4 mei 2008, 23:57
je zou ook kunnen kijken naar een 2dehands vox ad100vt, iets meer op klassieke sounds gericht (geen numetal) maar klinkt wel echt goed vind ik.
Stapje hoger dan je valvestate vind ik (heb ze beide bespeeld in oefenruimtes)

Een peavey bandit is ook altijd goed voor in de oefenruimte. :)
die peavey zegt me wel wat, wat dacht je van deze http://www.2dehands.be/peavey-bandit-112-35597122.html?qq=peavey%20bandit uiteraard ga ik hem eerst testen, is een halfuurtje met de auto :)

groeten

pannekoek
4 mei 2008, 23:57
Hey,

Omdat ik er tijd voor heb EN het graag wil, ga ik een 2de groep aannemen. Ik heb alleen nog een oefenversterker nodig, daarvoor zou ik graag jullie hulp hebben :) . Ik zou er max 350€ aan willen besteden, de versterker moet gewoon luid genoeg zijn voor boven drum te kunnen(50w?) en zeker voldoende gain hebben.

groeten
ik zou zeker de fender ultimate chorus adviseren!

zeer goede en veelzijdige versterker die van fender clean tot metallica gain gaat! hij is rond de 350 euro 2de hands en het is een transistor, 2x 12 inch combo overstemmen de drummer makkelijk, hij gaat hard, heel hard!
zeker eens proberen! het is een 75 watt versterker geloof ik

Lexvandoef
5 mei 2008, 00:08
die peavey zegt me wel wat, wat dacht je van deze http://www.2dehands.be/peavey-bandit-112-35597122.html?qq=peavey%20bandit uiteraard ga ik hem eerst testen, is een halfuurtje met de auto :)

groeten

Ja, dat is de versie die ik ken, zeer geschikt voor in de oefenruimte!

davidof
5 mei 2008, 07:30
ik zou zeker de fender ultimate chorus adviseren!

zeer goede en veelzijdige versterker die van fender clean tot metallica gain gaat! hij is rond de 350 euro 2de hands en het is een transistor, 2x 12 inch combo overstemmen de drummer makkelijk, hij gaat hard, heel hard!
zeker eens proberen! het is een 75 watt versterker geloof ik
350 Vind ik het net wat veel geld(ookal is het dat niet). :p ik zou graag zo weinig mogelijk uitgeven,

guitartub
5 mei 2008, 08:15
Zoals gezegd de Vox AD (50, 60, 100, allemaal op zeker luid genoeg, heb zelf de 60), of de Roland Cube 60, heb ik onlangs met de bandrepetetitie uitgeprobeerd (heb m eigenlijk vnl voor jazz -fantastisch-) en was verbaasd overe de zeer goede geluidskwaliteit. Hij was zeker luid genoeg. Kortom: ik denk dat je binnen je budget mogelijkheden zat hebt, veel plezier met zoeken!

pannekoek
5 mei 2008, 09:22
Zoals gezegd de Vox AD (50, 60, 100, allemaal op zeker luid genoeg, heb zelf de 60), of de Roland Cube 60, heb ik onlangs met de bandrepetetitie uitgeprobeerd (heb m eigenlijk vnl voor jazz -fantastisch-) en was verbaasd overe de zeer goede geluidskwaliteit. Hij was zeker luid genoeg. Kortom: ik denk dat je binnen je budget mogelijkheden zat hebt, veel plezier met zoeken!
ja, idd!

vox ad 50,60, 100 voor al je meer clean crunch gericht gaat maar ik vind de distortion's en overdrive's van de roland cube beter, dus als je meer richting de rock-metal gaat zou ik de cube nemen. :hippie:

guitartub
5 mei 2008, 09:43
ja, idd!

vox ad 50,60, 100 voor al je meer clean crunch gericht gaat maar ik vind de distortion's en overdrive's van de roland cube beter, dus als je meer richting de rock-metal gaat zou ik de cube nemen. :hippie:

OK
Ik heb ze dus beide, waarbij mijn voorkeur voor Rock duidelijk naar de Vox gaat. Echter wat cleane sounds aangaat prefereer ik de Cube, zeker de Jazz Chorus die imo subliem is, zeker voor jazz, en waarbij de Vox duidelijk achterblijft. Ook het accoustische model (wat ook op de Vox zit) is van de Cube duidelijk superieur. De Rocksounds in de Cube zijn echter ook niet verkeerd, alleen heel anders van klankkarakter als de Vox. Ik zou haast zeggen dat ik voor Rock met beide op het podium durf te staan, misschien met een A/B switch ertussen voor nog meer variatie (in mijn commerciele rockbandje altijd handig).

JohnLord
5 mei 2008, 10:55
Ben ik dan niet beter met een MG50dfx ? of is die net wat te stil voor boven drum ..
Dan is iedereen beter af! Maar zonder gekheid, voor 350 euro kun je misschien al een JCM900 combo vinden.