PDA

View Full Version : Fender Blues Jr. speaker opgeblazen/gescheurd?



Dracool
4 mei 2008, 21:46
Speelde net wat via mijn Blues jr. en hoor ik bij bepaalde akkoorden of noten een krakend geluid. De laatste dagen was dat sterker geworden. Valt het geluid opeens weg voor een fractie van een seconde. Nu valt het geluid niet meer weg, maar dat krakende geluid van de amp blijft bij bepaalde akkoorden of noten.

Lijkt het erop of de speaker gescheurd is?

pasqual
4 mei 2008, 22:11
zo'n speaker gaat niet zo snel kapot, hoor. zal eerder een buis zijn die aan vervanging toe is. als je speaker gescheurd is, hoor je vrijwel niets meer.

groeten Pasqual.

Dracool
7 mei 2008, 21:28
Klinkt logisch dat het een buis is. Maar is wel vrij snel, heb de versterker pas een maand of twee.

Jellyfish00
7 mei 2008, 21:35
Klinkt logisch dat het een buis is. Maar is wel vrij snel, heb de versterker pas een maand of twee.
Het is waarschijnlijker dat er een buisje na 2 maanden niet helemaal goed is dan een gescheurde speaker.

Dude
7 mei 2008, 23:15
zo'n speaker gaat niet zo snel kapot, hoor. zal eerder een buis zijn die aan vervanging toe is. als je speaker gescheurd is, hoor je vrijwel niets meer.

groeten Pasqual.

gescheurde speakers maken echt wel geluid hoor ! ik heb flinke tijd over een marshall vs100 gespeeld waar de speaker letterlijk van door de midden was gescheurd, en er kwam nog een prima overdrive uit !

pimmetje
7 mei 2008, 23:57
Er schijnen zelfs idioten te zijn die voor een vergoord geluid een paar gaten in de conus prikken. Zelf kan ik me niet voorstellen wat dat moet doen en ben ook niet echt van plan daarmee te gaan experimenteren....
Alhoewel... ik heb nog ergens een waardeloos fender-8"ertje liggen :D...