PDA

View Full Version : feedbacker/sustain...



Nielsje
19 februari 2003, 01:03
goeie dag, bestaat er een pedaal, en zo ja welke, waarbij je gewoon op een knop kan trappen en daarbij houdt het apparaat gewoon je juist gespeelde noot aan zolang als jij wilt, zonder dat het geluid gaat veranderen?! en zo ja, is dat ook eenvoudig zelf te bakken?!

ik hoor het wel...

EdJ
19 februari 2003, 01:22
Boss heeft/had er een.
Ik had `m een jaar of 10 geleden.Was leuk voor een week of 2.Daarna weer doorverkocht.Nooit aangedacht om `m te bouwen.Kate Ebneter heeft vast het schema wel en wil dat je wel mailen.

Nielsje
19 februari 2003, 11:48
heb je enig idee wat het voor type het was? ik bedoel, wat waren de letters en het getal achter het streepje? boss pedalen zitten altijd boordevol printplaat ellende, dus misschien ddat ik dan dit idee ff laat varen...

Rutger
19 februari 2003, 16:29
Al gedacht aan een e-bow? Daar bereik je ook oneindige sustain mee, weet alleen niet of het zelf te maken valt.

Nielsje
19 februari 2003, 16:36
hm ja ken het wel, maar was niet van plan er een te maken/kopen... het gaat er gewoon om dat ik wat santana achtige lange nootjes kan maken.. of als ik live speel en ik sla es een noot niet helemaal goed aan, dat ie dan toch blijft hangen...

andy
19 februari 2003, 16:46
[quote]
Op 2003-02-19 00:03, schreef Nielsje:
goeie dag, bestaat er een pedaal, en zo ja welke, waarbij je gewoon op een knop kan trappen en daarbij houdt het apparaat gewoon je juist gespeelde noot aan zolang als jij wilt, zonder dat het geluid gaat veranderen?! en zo ja, is dat ook eenvoudig zelf te bakken?!

Ja die bestaat en ik heb het ding.
De Boss Distortion Feedbacker. Een vervormer van 15 jaar terug of zo. En ik gebruik hem ook nog met enige regelmaat. Niet om de feedback meer , maar om de scheur. De feedback klinkt namelijk niet natuurlijk. Dat is wel te gebruiken voor maffe geluiden in combinatie met een delay als je wild aan de knoppen gaat draaien.
Of het simpel te bouwen is weet ik niet.

Nielsje
19 februari 2003, 17:05
aha oke, weet ik dat ook.. mm toch maar es verder zoeken dan...

EdJ
19 februari 2003, 17:44
Bouw de Insanitybox!Is heel veel beter dan dat boss ding en heeft eindeloze sustain.

Nielsje
19 februari 2003, 17:59
insanity box? welke site staat die?
is het trouwens alleen een sustain of ook distortion...?

alvast bedankt

EdJ
19 februari 2003, 19:40
Op Aron Nelson`s site.Distortion.

Nielsje
19 februari 2003, 19:45
het is geweldig, ik ga meteen kijken!