PDA

View Full Version : opzoek naar een epiphone



YannickH
4 mei 2008, 15:27
ik ga over paar weken een nieuwe gitaar kopen.
1ding is al zeker,het word een epiphone maar...
hier zijn er een paar die ik wou..

-epi lespaul standart(zwart)
-epi lespaul custom:de zwarte met gouden hardwear maar dan stop ik er2 emg 81 erin
-epi Zakk Wylde Bullseye LP Custom Antique Ivory

de meeste heb ik al uitgetest dus ik wil alleen weten welke jullie het meest positief over denken,en wat de voordelen en nadelen zijn..

bedankt

JohnLord
4 mei 2008, 15:38
De custom is natuurlijk het mmoist! :)

JeanPaul du Vinnie
4 mei 2008, 15:41
Misschien is dit (http://www.thomann.de/be/epiphone_lp_custom_emg_eb_ltd.htm) wel iets voor jou?

Wat die Zakk custom betreft... dat moet je natuurlijk zelf weten, maar ik zou nooit zelf het extra geld eraan hangen, enkel voor de naam en het eigenaardige ontwerp. Dan zou ik nog eerder voor een tweedehands Gibson Studio gaan.

YannickH
4 mei 2008, 15:45
Misschien is dit (http://www.thomann.de/be/epiphone_lp_custom_emg_eb_ltd.htm) wel iets voor jou?

die is inderdaad mooi alleen ik vind het spijtig dat er geen goude hardwear opstaat:p
ik ben wel helemaal gek van die zakk wylde maar niet die knalwitte,die yvoor is mooi

JeanPaul du Vinnie
4 mei 2008, 15:46
't Is alleszins goedkoper om deze te kopen en er gouden hardware op te laten zetten dan een Custom te kopen en daar EMG's in te steken. Maar goed, 't is jouw gitaar. :)

YannickH
4 mei 2008, 15:48
't Is alleszins goedkoper om deze te kopen en er gouden hardware op te laten zetten dan een Custom te kopen en daar EMG's in te steken. Maar goed, 't is jouw gitaar. :)

ja :p ik ben er nog niet helemaal goed uit.
en die slash signature...is die zijn prijs waart of niet??

LP_CL
4 mei 2008, 16:20
Dikke vette +1 voor slash sig. Al zou ik dan misschien toch weer eerder een Gibby Studio 2de hands kopen als je er een vind voor die prijs. Maar die slash is echt een HEEEEEEEEL goede epiphone.

davidof
4 mei 2008, 16:45
Zoveel ken ik niet van epiphone; ik heb de g400 & kan alleen zeggen dat het een super gitaar is =]

YannickH
4 mei 2008, 16:51
Zoveel ken ik niet van epiphone; ik heb de g400 & kan alleen zeggen dat het een super gitaar is =]

ik vind een sg lelijk :sssh:
men droom is een lespaul:p

ik heb nog een epi gevonden die supermooi is:
http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=GIT0002826-002&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList#

davidof
4 mei 2008, 17:02
ik vind een sg lelijk :sssh:


shame on you :o

Squier4ever
4 mei 2008, 17:05
beetje kortzichtig dat je alleen epi wilt, er is meer te krijgen. niet dat het slechte gitaren zijn ofzo.

YannickH
4 mei 2008, 17:05
beetje kortzichtig dat je alleen epi wilt, er is meer te krijgen. niet dat het slechte gitaren zijn ofzo.

ja maar ik wil zoooooooooooooo graag een lespaul

Kaïn
4 mei 2008, 17:08
ik vind een sg lelijk :sssh:
http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=GIT0002826-002&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList#
Ik ben het met je eens hoor.

Squier4ever
4 mei 2008, 17:08
nogmaals kortzichtig, er zijn meer merken die LP's maken, en die je met goed zoeken voor een goede prijs kunt krijgen.

LP_CL
4 mei 2008, 17:13
Tokia, Burny, Orville, Maya, ...
Veel beter dan epi!!

YannickH
4 mei 2008, 17:16
Tokia, Burny, Orville, Maya, ...
Veel beter dan epi!!

ja en waar kun je die dan kopen?

Kakihara
4 mei 2008, 17:17
ja en waar kun je die dan kopen?
Voornamelijk op ebay

LP_CL
4 mei 2008, 17:24
Kijk op 2dehands.nl of 2dehands.be, marktplaats.nl, gitaarmarkt.nl of idd op ebay

nevyn292
4 mei 2008, 17:55
hagstrom swede of superswede!!

marter544
4 mei 2008, 18:01
Oke, ik vind ze niet zo geslaagd, maar het zijn wel goede gitaren, en als ik het zo lees is dit wel wat voor je, LTD EC400/EC500/EC1000:

http://www.espguitars.com/images/guitars/EC-1000_VB.jpg

YannickH
4 mei 2008, 18:02
ja ik zat ook effe te denken aan een ec-500

GeofJackon
4 mei 2008, 18:40
Kweet niet of het goede gitaren zijn, maar die Fame les pauls (musicstore) zijn alles behalve lelijk. K geloof trouwens dat het eigenlijk gerelabelde mayones gitaren zijn.

josszee
4 mei 2008, 19:07
Koop een goede ouwe (jaren 90) jappaner van epiphone liefst een limited edition. Mischien ligt het aan mij maar ik vind ze net iets beters en ze hebben toch iets speciaal. Binnekort komt er bij mij ook een epiphone (of iets anders) zodra mijn melody maker verkocht is. :hippie: :hippie:

YannickH
4 mei 2008, 19:19
Kweet niet of het goede gitaren zijn, maar die Fame les pauls (musicstore) zijn alles behalve lelijk. K geloof trouwens dat het eigenlijk gerelabelde mayones gitaren zijn.

fame zijn goede gitaren maar die lespaul zijn mooi ZONDER DIE BEGAAIDE HEADSTOCK!!!

nu gaan er een paar posten over de epiphone headstocks...
met die epiphone headstock heb ik helemaal geen problemen maar die van fame zijn echt lelijk

Gitaar4LifeDude
4 mei 2008, 19:24
die ltd is veel duurder dan die epi's die hij opnoemt die ltd is rond de 1000 euro he.

GeofJackon
4 mei 2008, 19:24
Ow ja. Had ik nog niet op gelet, maar nu je het zecht, die headstocks zien er echt niet uit.

dit is trouwens meer mijn ding:
http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgS6SfaObm000000000000000095u2HUz4?Ca talogVideo=&ProductUUID=_YHVqHzmIpMAAAEXmbNgyFiq&CatalogCategoryID=4zfVqHzlSHgAAAEVdhxWf70R&JumpTo=OfferList#

JeanPaul du Vinnie
4 mei 2008, 19:25
ja ik zat ook effe te denken aan een ec-500
De 400VF's zijn anders ook niet mis hoor.

http://i11.photobucket.com/albums/a195/jeanpaul_du_vinnie/gitaar/IMG_0392.jpg

:satisfie:

Je moet wel chance hebben met de afwerking. 't Is blijkbaar een model dat heel gevoelig is voor fabrieksfouten, ook de mijne. Voor de rest, wat speelcomfort en klank betreft, een absolute topper.

GeofJackon
4 mei 2008, 19:25
die ltd is veel duurder dan die epi's die hij opnoemt die ltd is rond de 1000 euro he.
Yup. K geloof nooit dat een epi die LTD gaat evenaren

YannickH
4 mei 2008, 19:43
de ec-500 zijn 729 euro en de ec-1000 zijn 999euro

ik denk dat ik voor de slash signature ga

Squier4ever
4 mei 2008, 19:49
de ec-500 zijn 729 euro en de ec-1000 zijn 999euro

ik denk dat ik voor de slash signature ga

je zou eens moeten gaan testen ipv denken....

Robble
4 mei 2008, 19:55
pssst c0b alexi, kijken even in je PM :)

YannickH
4 mei 2008, 19:59
je zou eens moeten gaan testen ipv denken....

ik heb al de epiphones uitgetest die ik opgenoemt had en een ec 1000 ook maar dat is al 3jaar geleden...
alleen die slash heb ik niet uitgetest en ik zou niet weten waar ik hem zou kunnen uittesten.
ik heb hem nog niet tegen gekomen..

Speeddemon
4 mei 2008, 20:34
en soms is een Burny Les Paul Custom een stuk dichterbij dan je denkt. :hippie:

Lexvandoef
4 mei 2008, 20:37
en soms is een Burny Les Paul Custom een stuk dichterbij dan je denkt. :hippie:

+1, niet om speedy te promoten ofzo, maar als je op zoek bent naar een goeie les paul loont het om eens in de richting te kijken van een japanse remake ala Tokai, Greco, Orville, Orville by Gibson, Burny, etc. :)

YannickH
4 mei 2008, 20:41
en soms is een Burny Les Paul Custom een stuk dichterbij dan je denkt. :hippie:

en wat zijn de prijzen van burny want die vind ik wel mooi(vooral de headstock :cooler:

Lexvandoef
4 mei 2008, 21:00
en wat zijn de prijzen van burny want die vind ik wel mooi(vooral de headstock :cooler:

kuch*sigSpeeddemon*kuch

grayfink
4 mei 2008, 23:51
en soms is een Burny Les Paul Custom een stuk dichterbij dan je denkt. :hippie:

Je wilt hem zeker niet ruilen voor een Variax met Workbench?
Excuses aan de mods voor de hoge mate van offtopic-heid :)

Levitation
4 mei 2008, 23:57
Ik ben nooit fan geweest van een Les Paul met EMG's.

Op die Zakk Wylde heb ik ooit nog gespeeld. EMG's die erin zaten waren toen wel vervangen door actieve.

Geluid was natuurlijk wel lekker warm en zeer punchy, maar dan kan je beter een Les Paul Standard(met een d trouwens)/Custom kopen en hier EMG's in zetten.

Signature modellen vind ik eerder iets om aan te muur te hangen als je teveel geld hebt ofzo.

comzero
5 mei 2008, 00:20
als je EMG's in je lP wilt hebben zou ik idd voor een standard gaan en daar dan EMG's insteken. dan breng je de gitaar wat eigen stijl aan ipv die van een ander te kopen :)

Speeddemon
5 mei 2008, 18:47
Je wilt hem zeker niet ruilen voor een Variax met Workbench?
Excuses aan de mods voor de hoge mate van offtopic-heid :)
Nee helaas.

Er zijn zeer weinig gitaren, waartegen ik 'm zou ruilen. Een Hamer Vector XT (Flying V) in honeyburst is er 1 van (uiteraard met geld bij van de andere zijde). BC Rich Mockingbird ST... Ibanez Destroyer (originele 80's serie, de grote!), of een Ibanez Rocket Roll... Greco Flying V met DRY elementen...

grayfink
5 mei 2008, 23:09
Ah ok, had het ook niet verwacht, maar ja: niet geschoten is altijd mis. Vind het een prachtige gitaar die Burny, en mijn variax die helemaal niet zo slecht is en ik ook eigenlijk niet weg moet doen staat eigenlijk alleen maar stof te verzamelen de laatste tijd :)