PDA

View Full Version : Crafted in Japan



Vickman
4 mei 2008, 15:18
Ik kan het zelf niet vinden, maar vanaf 2007 is bij Japanse Fender gitaren het 'Crafted in Japan' vervangen voor 'Made in Japan'. Nu heb ik een Jazzmaster 2e hands aangeschaft (vrijwel in nieuwstaat). Het is een 'Crafted in Japan' versie die begint met serienummer S007.
Moet ik er nu vanuit gaan dat de Jazzmaster uit 2006 komt aangezien de gitaren tot 2005 die 'Crafted in Japan' zijn allemaal niet met een S beginnen en vanaf 2007 staat er geen 'Crafted in Japan' meer op de hals?

Op de Fender site kan ik er niets van vinden.

Mr.Fingers
4 mei 2008, 15:29
Ik kan het zelf niet vinden, maar vanaf 2007 is bij Japanse Fender gitaren het 'Crafted in Japan' vervangen voor 'Made in Japan'. Nu heb ik een Jazzmaster 2e hands aangeschaft (vrijwel in nieuwstaat). Het is een 'Crafted in Japan' versie die begint met serienummer S007.
Moet ik er nu vanuit gaan dat de Jazzmaster uit 2006 komt aangezien de gitaren tot 2005 die 'Crafted in Japan' zijn allemaal niet met een S beginnen en vanaf 2007 staat er geen 'Crafted in Japan' meer op de hals?

Op de Fender site kan ik er niets van vinden.

Ik heb zelf recentelijk een NIEUWE Jazzmaster gekocht, serienr S097xxx, en daar staat ook "Crafted in Japan" op. De overgang tussen Made in Japan en Crafted in Japan gebeurde ergens midden jaren '90 (ik dacht 1996), en vanaf dat is alles CIJ. Jouw gitaar zal waarschijnlijk ergens 2006 gemaakt zijn (de mijne kwam "straight-out-of-factory", en is een late 2007, vroege 2008 )