PDA

View Full Version : maffe vraag



poepsnaar
18 februari 2003, 21:46
oke..

wat gebeurd er als ik gitaar elementen in me basje zou zetten ?

jaalst
18 februari 2003, 22:12
Dan heb je een gewone gitaar zonder elementen!!!
Da kan dus nie he!!!!

MikeDirnt
18 februari 2003, 22:52
volgens mij pakt hij die ferquenties niet

dikkie dik
19 februari 2003, 09:26
of je krijgt een of ander gebrom zo van brombrombrom :razz:

bassopotmus
19 februari 2003, 10:34
ik blijf het gevoel houden dat poepsnaar echte zinloze topics plaatst..

Phyrexian
19 februari 2003, 10:45
Op 2003-02-19 10:34, schreef bassopotmus:
ik blijf het gevoel houden dat poepsnaar echte zinloze topics plaatst..


:grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:
lol

AllodoX
19 februari 2003, 12:10
dan krijg je een overdriven bassgeluid, minus de sub-bassen. zijn een aantal gasten die het gedaan hebben..

Manusdr
19 februari 2003, 13:25
Iedereen zal het met me eens zijn dat poepsnaar ernstig onzinnige topics geplaatst heeft, maar dit is toch echt een zinnige vraag.

De meeste mensen op dit forum kunnen alleen maar in hokjes denken. Ik ben bassist dus ik vind ... , of ik denk.....

Onzin! Zoek nieuwe geluiden, nieuwe manieren om je bas te bespelen, sleutel net zo lang tot je JOUW geluid hebt gevonden. Dat is toch veel beter als bij een groepje mensen willen horen die allemaal BASSIST zijn. Speel gewoon op die basgitaar en maak je eigen ding.

Amen.

Poepsnaar, als je wil weten hoe klinkt probeer je het toch gewoon. Kun je later je bevindingen hier op het forum gooien. Dat doet niemand je na!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Manusdr op 2003-02-19 13:27 ]</font>

Rhinus
19 februari 2003, 14:56
En wat als je 't andersom doet? Een gitaar met baselementen?

En wat krijg je als je op een basgitaar gitaar snaren zet? Etc. Ik wil die dingen allemaal wel weten eigelijk.



Op 2003-02-18 22:12, schreef jaalst:
Dan heb je een gewone gitaar zonder elementen!!!
Da kan dus nie he!!!!


:smile:

poepsnaar
19 februari 2003, 18:14
was een aardig serieuse vraag...

maar volgens mij ben ik niet zo gewild op dit forum ?

Chris Wolstenholme
19 februari 2003, 18:22
ik vind je welkom hoor, veel vragen benieuwen mij ook wel ( zoals over bas en koud weer )

basswasp
19 februari 2003, 18:46
misschien is 't je naam ofzo...

bassopotmus
19 februari 2003, 18:57
Nou hoor es, het leek mij een beetje een rare vraag..maargoed, hey koop je wat hummers en zet ze in je bas. Zal ff wat passen en meten zijn...volgens mij zijn gitaar elem. een stukje kleiner, door de kleinere stringspacing..

Ruud
19 februari 2003, 20:54
Jaa Poepsnaar for president, leve de onzinnige types.. de grens tussen genialiteit en gekheid is soms er vaag....

dumBASS
19 februari 2003, 22:34
:grin: mee eens! :grin:

MikeDirnt
19 februari 2003, 22:37
hij word wereldberoemd met ze eigen "sound" straks :>

voor mij ben je wel welkom op het forum!

AntY
19 februari 2003, 23:03
bassopotmus de stringspacing is wel kleiner maar 4/6 snaren is toch verschil? of ben ik nu gek? ik weet niet hoe element gedraaid is per snaar of gewoon horziontaal weet ik veel

Wouter J
20 februari 2003, 01:21
[quote]
Op 2003-02-19 14:56, schreef Rhinus:
En wat als je 't andersom doet? Een gitaar met baselementen?

En wat krijg je als je op een basgitaar gitaar snaren zet? Etc. Ik wil die dingen allemaal wel weten eigelijk.

Koop je een album van Stanley Clarke om te horen hoe het klinkt als je een bas een vol octaaf omhoog stemt.

En McA van De Beasty boys speelt op een Fender Musicmaster bass die van een gitaarelement was voorzien (wat overigins het zelfde element was dat op de Musicmaster gitaar zat)

bassopotmus
20 februari 2003, 13:38
Op 2003-02-19 23:03, schreef AntY:
bassopotmus de stringspacing is wel kleiner maar 4/6 snaren is toch verschil? of ben ik nu gek? ik weet niet hoe element gedraaid is per snaar of gewoon horziontaal weet ik veel

Das weer waar... maar liggen de polepieces dan goed? lijkt me niet

basswasp
20 februari 2003, 14:02
Zoek dus een element uit zonder polepieces...

dikkie dik
20 februari 2003, 14:54
euhm Piezo??

sickpunk
20 februari 2003, 15:02
hotrail?

basbeest
21 februari 2003, 01:12
ik vind dit een stuk zinniger topics dan al die lijstjes met bassen waar iedereen op loopt te geilen. Dit is tenminste nuttige info (als iemand er een goed antwoord op weet :wink:

basswasp
21 februari 2003, 01:50
Die lijstjes met bassen vind ik anders weer leuker om door te lezen...

basbeest
21 februari 2003, 10:54
Ik vind het prima dat die lijstjes worden gemaakt maar ik vind het kansloos om te zien dat als iemand met een ander soort vraag komt hij meteen aan alle kanten wordt afgezeken.

basswasp
21 februari 2003, 11:14
Daar doe ik ook niet aan mee... maar ik moet toegeven dat het wel een _beetje_ vreemde vraag is. Aan de andere kant is het ook weereens fijn om eens een ander onderwerp te zien dan 'eerste basgitaar' enzo...

jaalst
21 februari 2003, 13:35
Dit is toch heerlijk....de onschuld van de vraag alleen al!
Misschien moet je es proberen om je versterker En basbox te integreren in de body van je bas en er (naar rechts toe, dus linkshandig) je gitaarhals op te fabrieken!!!
Je hebt best kans dat je opvalt op de buhne!!!

Ga zo door poepsnaar, dit maakt de wereld een betere plek hahaha ; )

bassopotmus
21 februari 2003, 14:57
ik zeik n iets af hoor, zeg alleen dat het op een onzin vraag leek

Ruud
22 februari 2003, 15:31
Zolang het over bas en muziek gerelateerde onderwerpen gaat moet het toch kunnen, kijk het is hier natuurlijk geen soa hulplijn ofzo... ..

en als je je ergert lees je het toch niet.....

bathmutz
22 februari 2003, 18:03
ja, dat de mensen hier ten eerste zo nieuwsgierig zijn om naar zo'n onderwerp te kijken, er dan MASSAAL antwoord op te geven, dat zegt toch wel wat! :smile:

ik bedoel moet je dat eens op een postzegelverzamelaarsforum vragen, die weten er helemaal niks vanaf waarschijnlijk.

naar onbekende geluiden zoeken is juist goed, die gitarist van RATM weet daar ook wel wat vanaf. :wink:

go poepsnaar go!

BathMutZ

p.s. het zou inderdaad de naam kunnen zijn...