PDA

View Full Version : New kid in town



Liquid_Metal
4 mei 2008, 14:32
Dag lieve medegitaristjes,

Ik ben al langer aan het rondsnuffelen op dit forum maar heb eergisteren maar besloten me aan te melden.
Even wat over mezelf:

Op mn 8e begonnen met gitaarles (akoustisch) en ben nu 21. Reken maar uit ;). Pak nog steeds geregeld de akoustische gitaar op, maar ben sinds mn 14e bezig met elektrisch gitaar en dat ligt me nog meer.
Ik speel een Fender Highway One Stratocaster. Deze is geshield (custom) omdat ik thuis een lamp met dimmer heb hangen die op precies dezelfde frequentie zit als mn gitaar. 's avonds heb ik dus nogal brom... (nog steeds). Als iemand een shotgun te leen heeft...?
Een relatief nieuwe aanwinst is mijn Ibanez RGR met passieve EMG's. Lekker scheurgitaartje en aangezien we met mijn band steeds harder gaan vond ik dit wel gepast.
Mijn band bestaat uit 4 personen: ik doe de 1e zang en 2e gitaar, we hebben een 1e gitarist (inc. 2e stem), basist (3e stem) en drummer (4e stem). Stijl: progressieve hard-metal (of zoiets :P)
Sinds een half jaar bezig met de Boss GT-8. Daar haal ik mijn preamp uit en ook het gros van de effecten. Per nummer (we schrijven eigen muziek) gebruik ik 1 patch, want elk nummer vraagt andere effecten.
Alleen over de distortion ben ik niet zo te spreken, dus op dit moment staat een Blackstar Distortion X in de bestelling. Da's een metal-scheurdist met 12AX7 buis. Heb alleen de Blackstar Distortion getest maar die klonk erg lekker. Alleen moest de gain niet op 10 maar op 15. Dan ga je al gauw naar de X.
Op dit moment ben ik veel aan het experimenten met wahwah (gebruik de GT-8) en ik ben nog op zoek naar een tweede poweramp (of een tweede Marshall 8080). Ik speel nu dus ook op een 8080, maar speel graag stereo (ook ivm de preamp in mn GT-8).

Naast gitaar speel ik ook toetsen, basgitaar en drums. Er komt vast nog wel meer bij :P. Verder ben ik 2ejaars student biologie aan de VU te Amsterdam.

Mr.Fingers
4 mei 2008, 15:45
Highway1 :rockon:

Wees welgekomen!!! :D

pannekoek
5 mei 2008, 02:16
welkom nog zo een metalhead op het forum? :D