PDA

View Full Version : Dilemma valveking of randall rg75 !!!



dennis_rhcp
4 mei 2008, 14:25
ik ben de laatste tijd op versterker jacht
ik ben laatst naar de muziek winkel op de hoek
geweest en heb wat amps getest nu was er een die
ik echt heel lekker vond klinken (koch's en mesa uitgezonderd maar met blik in portomonee :) ) ik speel vooral veel metal maar ook funk en voor mij is het heel belangrijk dat een versterker makelijk de boven tonen pakt ik was helemaal verkocht aan de peavey valveking

nu kwam ik op marktplaats een Randall rg75 tegen voor maar €200,00 en dat is 2x zo goed koop (bijna drie keer) dan de valveking (€550,00 exl footsswitch) De gitaarist van mijn bandje zegt dat randall de metalverstekers zijn en gewoon heel goed is. en om de beslissing nog moelijker te maken is de randall ook nog uitgeroepen tot de amp van het jaar (2007 http://www.rockpalace.com/nieuws/Randall-RG75-G3-versterker-van-het-jaar!)

dus ik zit te twijfelen ga ik voor een goede buizenversterker of voor een goedkope maar wel een goede transistor versterker

even de + en - punten op een rijtje

Valveking:
+ buizen
+ warme clean
+ 2 speaker 100 watt
- Duur (€550)
- zwaar
- veel onderhoud

Randall rg75
+ 3 kanalen
+ onderhoud vrij
+ GOEDKOOP
- transistor
- 1 speaker 75 watt

heben jullie suggestie's ?
of handige tips

ik wou nog binnekort de randall uitproberen maar die moet nog binnen komen
dan kan ik ze naast elkaar vergelijken

alvast bedankt,
dennis

arjanb01
4 mei 2008, 14:37
Ga voor die Valveking 100 watter ! Die blaast die transistor Randall echt helemaal naar zn gootje. En meer dynamiek en meer ballen dan met die transistorbak van Randall, heb hem ooit getest lang geleden en het klonk echt nergens naar.

En dat van dat onderhoud valt mee voor die Valveking, 100 watt gooi je toch nooit ver open dus de buizen gaan des te langer mee dan.
Ff zoeken op youtube en je hebt de soundclips van een Valveking. Toffe amp voor heel weinig geld. Ik geloof dat die 100 watter 479 euro ofzoiets kost, heb je wel een top, leuke speakerkast erbij en gaan met die hap.

En de valveking is er ook in 1x12 versie voor 449 euro. de 50 watter, en die is minder zwaar te tillen.

Mn advies dus, kies voor buizen !

Lexvandoef
4 mei 2008, 14:57
Mijn advies: ga voor de versterker die je mooi vind klinken, dan krijg je er sowieso ook geen spijt van. :)

Danieldg
4 mei 2008, 23:05
De Peavey prikt wel meer door de mix dan de Randall, die verzuipt wat.

stevie_vp
5 mei 2008, 00:05
Speelde laatst op de peavy head 100 watt...
Vond t dist. kanaal echt bagger. Heel erg gruiserig en een fuzzy achtige
korrel erin... totaal geen stabiele duidelijke dynamische textuur vond ik....

Geen ervaring met de randall

comzero
5 mei 2008, 00:11
ik speel nu enkele maanden op een valveking head. best wel goede kwaliteit voor een redelijk lage prijs.

TimmU
5 mei 2008, 01:58
Valveking. En nu een slotje.

dennis_rhcp
5 mei 2008, 22:09
iemand nog ideeën of ervaringen?

Dribbel_
5 mei 2008, 22:12
Ik heb ook de valveking maar geen ervaring met de Randall dus daar kan ik je niet mee helpen. Heb mijn head gekoct via guitarbargains. is toch een stuk goedkoper dan overal hier in NEderland (380e)