PDA

View Full Version : Is het mogelijk



CarlosRocks
4 mei 2008, 12:55
Is het mogelijk om op een akoestische gitaar een slagplaat van dun hout te plakken, want het echte pickguard materiaal ben ik niet zo goed mee, ik kan hout veel beter bewerken.

Als ik er een houte slagplaat op plak heeft dat dan nare gevolgen?

G.G.
4 mei 2008, 13:08
Is het mogelijk om op een akoestische gitaar een slagplaat van dun hout te plakken, want het echte pickguard materiaal ben ik niet zo goed mee, ik kan hout veel beter bewerken.

Als ik er een houte slagplaat op plak heeft dat dan nare gevolgen?

Lijm kan problemen geven met je lak, ik weet ook niet wat het qua klankt doet met de triling van je blad. Ik zou deze vraag bij accoustische gitaren stellen.

Misschien van heel dun staal maken, en met een sterke magneet vastzetten aan de binnenkant als testje? en dan kijken wat het qua klank doet?

niekb
4 mei 2008, 13:56
Normale slagplaten zijn ook verlijmd toch? Ik denk dat een houten slagplaatje, mits niet te dik, geen schokkende gevolgen heeft op het geluid.

Mattia
4 mei 2008, 14:04
Het grootste probleem is denk ik dat hout veel makkelijker werkt/trekt/beweegt dan plastic materialen die traditioneel gebruikt worden. Qua lijm kun je ook hiervoor, net als bij de plastic dingen, dubbelzijdige 3M plakfilm gebruiken, maar ik zou wel beide oppervlaktes met schellac politoeren/finishen (is een van de beste, zo niet de beste vochtafstoter onder de finishes. Veel beter dan olie, nitro, polyurethaan, polyester, etc..)

no 1 hops
4 mei 2008, 22:07
zou hem vastzetten, als het kan , met fotolijm.
dat dringt zelfs niet in papier enje rolt het er zo weer af.
naadeel verder van een slagplaat is dat je lak niet meeverkleurd op die plek.
dus haal je he er ooit af dan is er waarschijnlijk verschil