PDA

View Full Version : Beste Basgitaar voor +/- 300 Euro



MJR
4 mei 2008, 12:30
Ik ben nieuw op dit forum (eerste bericht ;) ) en ik had een vraagje. Sinds enkele maanden speel ik met wat vrienden in een bandje, ikzelf ben bassist. Het probleem is dat ik zelf geen gitaar heb en dat ik speel op de bas van m'n buurman die ons bandje begeleid.
Nu wil ik dus graag zèlf een basje gaan kopen; het budget is 300 euro voor de bas en rond de 75 euro voor een oefenversterker voor thuis.

Wat is de beste basgitaar voor dit geld? Ik zat zelf te denken aan een Squier Vintage Modified P-bass, of aan een Ibanez GSR of SR. Is dit wat?

Mr.Fingers
4 mei 2008, 13:11
lees dit eens door (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=99240)

VM Precision-bass en VM Jazz-bass zijn erg goede basjes hoor!

pannekoek
4 mei 2008, 13:33
Ik ben nieuw op dit forum (eerste bericht ;) ) en ik had een vraagje. Sinds enkele maanden speel ik met wat vrienden in een bandje, ikzelf ben bassist. Het probleem is dat ik zelf geen gitaar heb en dat ik speel op de bas van m'n buurman die ons bandje begeleid.
Nu wil ik dus graag zèlf een basje gaan kopen; het budget is 300 euro voor de bas en rond de 75 euro voor een oefenversterker voor thuis.

Wat is de beste basgitaar voor dit geld? Ik zat zelf te denken aan een Squier Vintage Modified P-bass, of aan een Ibanez GSR of SR. Is dit wat?

met ibanez zit je bijna altijd goed, ga lekker testen in de winkel, dat is een stuk leuker dan op het forum blijven hangen. voor 300 euro kan je niet zo snel een miskoop doen als je bij de gitaarboer even vraagt of ie je wilt helpen!

Mr Orange
4 mei 2008, 22:43
ik heb afgelopen week de Yamaha RBX 375 (5 snaar) gekocht en vind ik echt super voor het geld !

guitartub
5 mei 2008, 08:39
Kijk ook eens naar de OLP Music Man modelletjes (MM2 en MM3 zitten rond de €300,-)

blindfaith85
5 mei 2008, 13:06
HI

kijk ook eens bij farida, ik heb een farida jazzbass model en klinkt en speelt erg goed is iets van 250 verkoop, toen ik hem spelde heb ik gelijk oude bas ingeruilt. in de gitarist hadden ze ook en zeer goede recensie.

groet ferry

Levitation
5 mei 2008, 17:50
+1 voor de OLP MM2.

Ik heb er zelf eentje op het oog. Jammer genoeg zijn ze wel discontinued, dus men moet snel wezen.

Saf
6 mei 2008, 07:01
Zo'n olp zou ik zeker eerst uitproberen ik vond het hals profiel niet zo prettig. Wel erg goede bas voor eht geld.

Die farida moet ook erg goed zijn, hoor je van alle kanten alleen maar positieve dingen over.

vincent136
7 mei 2008, 13:20
Ja, die is ook erg goed. Net zoals het merk Vintage, die timmeren ook goed aan de weg. ik heb een Vintage jazz bass, geweldige sound. Betaal je 250 euro voor. Vergelijkbaar met de mex. fender jazz basjes, echt!

MJR
8 mei 2008, 11:41
Ik denk dat ik voor de Ibanez SR300 ga kijken, omdat ik toch liever actieve elementen heb in een basgitaar. Die SR300 heeft actieve elementen en een heleboel instelmogelijkheden, zodat 'ie voor elke stijl het juiste geluid heeft. Da's wel handig in een van-alles-wat-bandje ;) .
Die SR300 ziet er in 't wit ook supergeil uit! :D