PDA

View Full Version : EHX nano serie = PLOP?



Samder
4 mei 2008, 10:17
Hallo allemaal,

Ben zaterdag naar de feedback geweest om wat pedalen uit te testen. Heb toen de MXR dynacomp met de EHX soul preacher nano vergeleken. Ik ben DUIDELIJk voor de MXR gaan. Die EHX gaf een enorme *PTAK!!* bij het aan- en uitschakelen. Als ik ergens een hekel aan heb is het bijgeluiden bij het on/off switchen...

Dus ik dacht ik gebruik de zoekfunctie even--> 1ste hit: ´Mijn Nano Small Stone plopt als gek als ik 'm aantrap... Ook in een loopertje, dan plopt de looper. Paar keer aan- en uittrappen helpt niet´

Nu mijn vraag, zijn er hier nog meer mensen met EHX nano pedalen die hier ook last van hebben? Of juist totaal niet?

Ik hoor het wel

imlikeajungle
4 mei 2008, 14:40
Dat topic was het mijne. Eén weerstandje gesoldeerd & hij was muisstil - maar ik vind het in feite ook niet kunnen...

.Stax.
4 mei 2008, 17:17
Yup! Een big muff, maar niet uit de nano serie, zeg maar de gewone grote lompe ouwewetse. Geeft een aardige knal, maar niet in de loop, dus voor mij geen probleem maar eigenlijk zou het niet moeten nee...

ChazyChaz
5 mei 2008, 01:50
heb eerlijk gezegd zelf geen ervaring(dat wil zeggen ik bezit zelf geen EHX pedalen), maar een vriend van me heeft de
russische small stone en jawel.. ook die geeft een enorme knal bij het aantrappen
bij het uittrappen overigens niet..!?

interresant detail: wanneer hij hem met adapter gebruikt duurt het bij de eerste maal intrappen
altijd zo'n 2/3 seconde voordat hij uberhaupt werkt!

JvD.
5 mei 2008, 03:12
volgens mij is die crapheid van het ploppen bij alles van EH wat de laatste jaren over de toonbalk rolt. dat is mijn ervaring.

schizo910
5 mei 2008, 09:47
Ik heb een Small Stone, Een Pog en een Metalmuff van EH en geen van allen ploppen ze....

amon
5 mei 2008, 10:31
Ik heb een small clone (niet nano) en had een Doctor Q (nano), bij beiden geen last van ploppers.

Samder
5 mei 2008, 10:47
Dus het komt er eigenlijk op neer dat je maar geluk moet hebben dat je een pedaal krijgt zonder plop bij het intrappen, als je bijvoorbeeld iets online koopt. :/

drap
5 mei 2008, 10:57
Dus het komt er eigenlijk op neer dat je maar geluk moet hebben dat je een pedaal krijgt zonder plop bij het intrappen, als je bijvoorbeeld iets online koopt. :/

Nee, die plop hoort uberhaupt niet. Misschien terug sturen?

Mijn EHX Holy Grail doet het heel licht moet ik toegeven, maar het stoort me niet, omdat ie altijd aan staat. Een andere EHX Dr. Q plopt weer niet bij het intrappen.

hugo123
6 mei 2008, 10:57
Mijn LB-1 plopt ook niet.

Valoosj
6 mei 2008, 14:08
Soldeer snel een 1M weerstandje tss ground en hot van je input en dan moet het opgelost zijn.

Fuhgawz
6 mei 2008, 15:10
Mijn Small Clone plopt enkel de eerste keer nadat ik hem aan heb gesloten, daarna is hij ook muisstil. Hier stoor ik me niet bepaald aan, gewoon een kwestie van preventief klikken, hetgeen ik sowieso altijd doe om te checken of al mijn pedalen nog leven. Daarbij vind ik het een prachtig klinkend apparaat. Ik denk toch dat ik eens ga proberen die 1M weerstand over mijn input te solderen. Thanks voor de tip!
Verder ben ik het wel met jullie eens dat het eigenlijk niet zo mogen en dat ze dit bij EHX goed zelf op hebben kunnen lossen.