PDA

View Full Version : versterker advies



Wildchild
3 mei 2008, 16:09
Hallo,
ik heb een Marshall JCM 900 Hi Gain Dual Reverb 50 w combo maar ik zoek een nieuwe amp want ben niet meer tevreden van men Marshall.
Wat raden jullie me aan? Welke amp is ideaal voor bluesrock en stevige metal?
Budget +/- 1500 euro.

Bedankt!

Realeigo
3 mei 2008, 17:56
Ik zou een CMW Plexi + kopen :D

Lexvandoef
3 mei 2008, 17:57
hehe, sinds wanneer ben jij cmw's fanboy? :D

Realeigo
3 mei 2008, 18:02
Sinds 1989?
Zonder gein: Die 2 CMW's klinken echt onge-loof-lijk vet!
Ik heb nog niet heel veel getest, (alleen hoofdzakelijk fender en marshall eigenlijk, en een engl..(Kutamp!)) Maar deze zitten zeker hoog in het lijssie!

Lexvandoef
3 mei 2008, 18:07
Sinds 1989?
Zonder gein: Die 2 CMW's klinken echt onge-loof-lijk vet!
Ik heb nog niet heel veel getest, (alleen hoofdzakelijk fender en marshall eigenlijk, en een engl..(Kutamp!)) Maar deze zitten zeker hoog in het lijssie!

Ik weet het :), ken de plexi+ al een tijdje, en vooral 20 watter vind ik super!

Nederlandse ampbouwers maken sowieso gaaf spul:D

Chris Winsemius
3 mei 2008, 18:12
Ik weet het :), ken de plexi+ al een tijdje, en vooral 20 watter vind ik super!

Dat was de 1e en die was paars, te gek voor Deep Purple, Purple Haze en Purple Rain, de huidige zijn zwart en daar kun je ook nog Black Magic Woman, Black Betty en Black Sabbath mee spelen.

:D (sorry, saturday-melig-mode-on)

20 Watter heeft 'n wat ander karakter... vind ze allemaal wel tof :)

pannekoek
3 mei 2008, 18:12
en daar kom ik weer, maar wel terecht toch?

marshall jvm410! hahaahah

ja ik kan het niet laten

eigenlijk heeft gitaarnet een autoposter nodig als iemand vraagt om een nieuwe amp

automessage:
pannekoek zegt: marshall jvm410!

:satisfie:

Lexvandoef
3 mei 2008, 18:16
Het lijkt me trouwens ook wel handig als de ts een budget aangeeft.

Mochtie budgetloos zijn dan zeg ik natuurlijk HOOK :D (pannekoek style)

@Chris, hahaha, heerlijk melig :seriousf:

Wildchild
3 mei 2008, 18:27
[QUOTE=Lexvandoef]Het lijkt me trouwens ook wel handig als de ts een budget aangeeft.
[QUOTE]

Budget +/- 1500 euro.

Soulflyhigh
3 mei 2008, 18:27
6505's, Engl Fire/Powerball, Marshall geen verstand maar is al eerder genoemd eventueel een peavey Jsx al je het helemaal veelzijdig wilt

zitten allemaal op of onder de 1500. Wel de prijs van alleen de top natuurlijk ;)

Realeigo
3 mei 2008, 18:27
Waarom niet gewoon n popup: "CMW, Hook of Marshall!"

Lexvandoef
3 mei 2008, 18:35
Waarom niet gewoon n popup: "CMW, Hook of Marshall!"

Marshall lijkt me dan nogal overbodig gezien CMW betere marshalls maakt en de od kanalen van HOOK heel erg marshally en supervet klinken :D

Mitch
3 mei 2008, 18:36
Nou, ik denk dat de meest voorkomende antwoorden van een paar jaar terug waren:
clean "kijk eens naar een tweedehands Twin"
scheur "kijk eens naar een tweedehands JCM800"
Echt tot vervelens toe, alsof er maar twee versterkers bestonden o pde hele wereld.

Daarna: "misschien is een Koch Twintone wat voor je, mooi clean en een goeie scheur"
De ideale alleskunner van dat moment, inmiddels iets minder 'voor in de mond'.

De laatste tijd is het iets ruimer geworden met de AC15/30, de JVM etc.

Het advies "kijk eens naar een Hotrod Deluxe" is inmiddels vakkundig uitgeroeid :D

Lexvandoef
3 mei 2008, 18:39
Het advies "kijk eens naar een Hotrod Deluxe" is inmiddels vakkundig uitgeroeid :D

Met dank aan een zekere schiedammer :seriousf:

Maar over die standaard antwoorden, is dat niet gewoon een gevalletje mee gaan in de hype?

Nou heb ik toevallig 2 van die gehypte amps ;) misschien kunnen we van al mijn amps een hype maken? :D

Realeigo
3 mei 2008, 18:46
Ik heb een halve, binnenkort hopelijk een hele! (Ja ik ben bekeerd van mijn 100 watt is te luid idee..)

Mitch
3 mei 2008, 18:47
Nou, hype... ik denk dat het vooral met de conservatieve instelling van gitaristen te maken heeft. Of de beperkte kennis van apparatuur, dat kan natuurlijk ook :D Op zich wel grappig als je een paar jaar op een forum hangt en langzamerhand de 'vaste antwoorden' ziet veranderen. Maar ik dwaal af, excuseer.

Chris Winsemius
3 mei 2008, 18:47
Marshall lijkt me dan nogal overbodig gezien CMW beter marshalls maakt en de od kanalen van HOOK heel erg marshally en supervet klinken :D

Lex, hou 'ns ff op!
:D
Geintje, 2e sig in 2 dagen tijd!

Realeigo
3 mei 2008, 18:52
Marshall lijkt me dan nogal overbodig gezien CMW beter marshalls maakt
Wel duh! Ze gaan tot 11!

Lexvandoef
3 mei 2008, 19:03
Lex, hou 'ns ff op!
:D
Geintje, 2e sig in 2 dagen tijd!

haha, hoeveel klanten heb ik je nu al bezorgd Chris :seriousf:

ik heb net trouwens de HOOK naast de jmp888 gehad, dankzij de ppimv heeft de marshall tov de HOOK zonder deep wat meer oomph, met deep aan wordt het allemaal keurig gelijk getrokken :) De marshall is iets rasperig overal, de hook kan wat smoother (precies genoeg zeg maar, nog steeds wel rauw en marshall) zijn.

We hadden ook veel gemaild over een schakelbare meerkanaals jmp888, nou die heb ik nu in bezit :D inclusief een supervet clean kanaal.

guitarguru
3 mei 2008, 19:47
Ik zou een CMW Plexi + kopen :D

Helemaal mee eens!! Heb hem gisteren mogen uittesten bij NM op de Les Paul van David Hollestelle 8-) Wat een heerlijke amp, maar wel behoorlijk aan de prijs helaas. Ruim boven budget van de ts.

Realeigo
3 mei 2008, 19:48
Helemaal mee eens!! Heb hem gisteren mogen uittesten bij NM op de Les Paul van David Hollestelle 8-) Wat een heerlijke amp, maar wel behoorlijk aan de prijs helaas. Ruim boven budget van de ts.

Ik ook :cooler:

guitarguru
3 mei 2008, 19:53
Ik ook :cooler:

Was jij diegene van het lumineuze idee om de beide gitaristen van versterker te laten wisselen? Of moesten ze nou van gitaar wisselen, nee de beide gitaren moesten van versterker wisselen, daar kwam het toch uiteindelijk op neer :seriousf:

Realeigo
3 mei 2008, 19:57
Was jij diegene van het lumineuze idee om de beide gitaristen van versterker te laten wisselen? Of moesten ze nou van gitaar wisselen, nee de beide gitaren moesten van versterker wisselen, daar kwam het toch uiteindelijk op neer :seriousf:

Dat was ik zeker!
Het was de bedoeling dat er een strat werd gespeeld op de plexi plus en dan dus een de les paul op de Jr.

Wildchild
4 mei 2008, 11:18
Wat is nu een goede amp voor +/- 1500 euro voor bluesrock EN metal?

Il_Falco
4 mei 2008, 11:41
on topic: een H&K switchblade. heel veelzijdig, en enorme scheur.
indien het nog meer scheur moet hebben een warp X van H&K, maar dan verlies je een beetje veelzijdigheid, kvrees dat bluesrock dan moeilijker word.

@ ts: is het de bedoeling om enkel die amp te gebruiken of icm pedalen?

Rormo
4 mei 2008, 11:59
Wat is nu een goede amp voor +/- 1500 euro voor bluesrock EN metal?

ENGL! Totaal niet mijn ding, maar voor de muziek die jij beschrijft zijn ze heel goed.

caliban
4 mei 2008, 15:36
ENGL! Totaal niet mijn ding, maar voor de muziek die jij beschrijft zijn ze heel goed.
De invader lijkt me redelijk gepast, maar wel wat boven het budget.

Wildchild
4 mei 2008, 20:21
on topic: een H&K switchblade. heel veelzijdig, en enorme scheur.
indien het nog meer scheur moet hebben een warp X van H&K, maar dan verlies je een beetje veelzijdigheid, kvrees dat bluesrock dan moeilijker word.

@ ts: is het de bedoeling om enkel die amp te gebruiken of icm pedalen?

icm pedalen :)

Il_Falco
4 mei 2008, 20:40
en welke pedalen heb je al? het heeft geen zin als we kijken naar een amp met een goed scheurkanaal als je van plan bent om die toch uit een pedaal te halen ;)

Wildchild
4 mei 2008, 21:12
en welke pedalen heb je al? het heeft geen zin als we kijken naar een amp met een goed scheurkanaal als je van plan bent om die toch uit een pedaal te halen ;)

BOSS SD-1
DIME Crybaby From Hell
MXR Stereo Chorus

Maar die SD-1 klinkt te schel op men Marshall.
En het zou nog beter zijn moest ik helemaal geen extra pedal nodig hebben om meer scheur/gain te krijgen ;)

Il_Falco
4 mei 2008, 21:15
dan blijf ik bij mijn eerste voorstel: de switchblade.