PDA

View Full Version : TOKAI gitaren?



Blend
3 mei 2008, 15:14
Een tijdje geleden zag ik deze (http://kopen.marktplaats.nl/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/new748.html?xl=1&ds=nw%3A1%3Bto%3A1%3Bpu%3A0%3Bl1%3A728%3Bl2%3A748% 3Bfs%3A2%3Blt%3Azip%3Bsfds%3A%3Bpt%3A0%3Bmp%3Anume ric%3Bosi%3A1&tb=all&ppu=0&srt=du) advertentie op marktplaats.nl staan. Betekent dat dat Tokai ook Sakai gitaren heeft gemaakt? Het is hetzelfde Sakai logo als op mijn gitaar, en dat is eigenlijk de eerste die ik zo tegenkom met die logo.
Weet iemand hoe dat zit met de Tokai fabriek?

edit; de link doet het niet meer, maar zoek ff op google op 'sakai tokai' en je ziet 'm staan (alleen link is dus dood).

Bvd,
Kris

Blend
4 mei 2008, 12:27
Nobody? Informatie over de Tokai fabrieken is sowieso schaars..

zoon van Piet
4 mei 2008, 12:40
Er is geen Tokai fabriek..
De meeste japanse merken - en trouwens ook veel amerikaanse en taiwanese en ander merken- zijn handelsmaatschappijen, die hun gitaren bestellen bij gitaarfabrieken. zodoende kunnen Tokais uit verschillende landen komen.
Mogelijk werden (sommige?) Sakai en Tokai gitaren in dezelfde fabriek gebouwd. Wie zal het zeggen? Maar Sakai had vroeger een lagere prijsstelling ( en dus kwaliteit) behoudens de duurdere modellen..