PDA

View Full Version : Phase in/out inbouwen



QueenSRVJW
3 mei 2008, 09:15
Iedereen kent Brian May wel, met zijn Red Special en daarin heeft hij bij elk element een phase in/out knop. Nou lijkt het me ook wel leuk om dat te proberen in te bouwen in mijn gitaar. Heeft iemand hier misschien ervaringen mee of andere info??

pasqual
3 mei 2008, 09:40
ik heb hier geen ervaring mee, maar kijk eens bij zelfbouw of de zoekfunctie of kijk eens voor een schema op www.seymourduncan.com en klik op "support" en dan "wiring diagrams".

groeten Pasqual.

QueenSRVJW
3 mei 2008, 10:12
Dankje, ik heb even op die site gekeken en dit gevonden>http://www.seymourduncan.com/images/support/schematics/phase_reversal_singlecoils.jpg
Het probleem is, ik begrijp hem niet echt goed. Kan iemand het voor me ontcijferen;):P

Nocki
3 mei 2008, 10:55
Hoi,

Ik heb zo;n schakeling gehad in mijn Lp mmaar heb m er weer uit gehaald. Ik kon er weinig mee. het verschil was niet groot genoeg... Wel de SC/HB switch werkt voor mij. Ook paralel / serieel schakeling was niet handing voor mij.
Ben altijd een grote fan geweest van brian may en door hem heb ik dit geprobeerd maar ook op de brian may gitaren klonk het niet zoals ik wou of zoal ik het kon...

QueenSRVJW
3 mei 2008, 11:02
Wat voor soort geluid kwam er toen uit, wat veranderde precies??

Mr.Fingers
3 mei 2008, 11:03
Ik heb een fase-schakelaar in m'n strat gebouwd, zo dat het middelste element in-uit fase gezet wordt, en de klankmogelijkheden zijn enorm, hals-mid gecombineerd uit fase levert een erg dun, iel geluidje uit, bijna als een Fender Jaguar (je kan het proberen te imiteren door op je versterker je hoog op 10 en laag op 0 te zetten, en er dan een lichte chorus door te jagen).

Ik heb gewoon met een 6-polige push-pull (on-on) schakelaar gewerkt; die ik zo bedraad heb

http://www.has-sound.com/wiring_diagrams/Phase.jpg

Braindead
3 mei 2008, 11:19