PDA

View Full Version : Jackson rr24



davidof
3 mei 2008, 01:17
hello!

Ik ben toe aan een nieuwe gitaar, ik twijfel nog tussen Jackson rr3 / rr24 ..
Ik zou liefst voor de rr24 gaan maar ik vraag me af; aangezien ik voor rustige solos of clean ook mijn neck humbucker regelmatig gebruik zal dat niet meer kunnen met de rr24, omdat deze alleen bij de brug een pickup heeft zitten.. is het dan niet meer mogelijk om clean te spelen(zoals voordien met neck pickup) ? of is deze pickup zodanig gemaakt dat je er beiden op kan spelen..

grtz

pannekoek
3 mei 2008, 01:42
hello!

Ik ben toe aan een nieuwe gitaar, ik twijfel nog tussen Jackson rr3 / rr24 ..
Ik zou liefst voor de rr24 gaan maar ik vraag me af; aangezien ik voor rustige solos of clean ook mijn neck humbucker regelmatig gebruik zal dat niet meer kunnen met de rr24, omdat deze alleen bij de brug een pickup heeft zitten.. is het dan niet meer mogelijk om clean te spelen(zoals voordien met neck pickup) ? of is deze pickup zodanig gemaakt dat je er beiden op kan spelen..

grtz
de rr3 zit in een hele andere prijsklasse dan de rr24
de rr24 is kwalitatief veel beter aangezien de pickups van de rr3 best kut zijn en de afwerking een stuk minder, ook is de floyd van de rr3 duidelijk minder.

clean kan gewoon op elke pickup hoor, licht gewoon aan de versterker, en alle versterker hebben een clean sound!

clean klinkt best ok van de emg uit de rr24

Steven Otto
3 mei 2008, 12:01
Des noods ruil je de 81 in voor een 85 ofzo. Want ik vind de 85 wat warmer en gebruik nu met de 81 in de neck bijna geen neck pu meer :P

pannekoek
3 mei 2008, 12:11
Des noods ruil je de 81 in voor een 85 ofzo. Want ik vind de 85 wat warmer en gebruik nu met de 81 in de neck bijna geen neck pu meer :P
dat zelfde idee had ik ook, de emg 81 klinkt best schel en om dat op te lossen als je een iets warmere tone zoekt is de emg 85 een goed alternatief!

the_arod
3 mei 2008, 13:10
of een SD blakckout

davidof
3 mei 2008, 13:19
Des noods ruil je de 81 in voor een 85 ofzo. Want ik vind de 85 wat warmer en gebruik nu met de 81 in de neck bijna geen neck pu meer :P

Maar als ik alleen een 85 heb kan ik geen schelle riff's spelen ^^
Dus het is kiezen ? warmer geluid, of vette riff's :)

grtz

Tho
3 mei 2008, 13:24
Maar als ik alleen een 85 heb kan ik geen schelle riff's spelen ^^
Dus het is kiezen ? warmer geluid, of vette riff's :)

grtz

Nee nee nee. De 85 heeft wat meer body. Niet zo schel als de 81. Je kan alsnog brute riffs spelen. Ik heb zelf een SD Blackout in m'n RR24. Klinkt super! Overigens, als je wat 'lievere' solo's wilt spelen, kan je ook gewoon je volumeknop iets terug draaien of iets met je amp regelen.

@Pannekoek: De RR5 is uitgerust met een SD JB. Dat klinkt niet zo lekker in een gitaar van alder. Verder is de gitaar vrijwel even goed als de RR24. Het blijft ook altijd een exemplaartechnische kwestie

davidof
3 mei 2008, 13:40
Ok thx :)

dan nog een vraag :$
; de muziekwinkel hier in de buurt heeft geen jacksons staan, dus moet ik hem bestellen van musicstore.de en da heb ik nog nooit gedaan. Ik heb gelezen dat je die dan zelf moet afstellen etc.? daar heb ik ook nogal schrik voor aangezien ik niets van gitaren ken. of valt dit mee als je enkele afstel tutorials leest op internet ?

grtz !

Tho
3 mei 2008, 13:44
Ok thx :)

dan nog een vraag :$
; de muziekwinkel hier in de buurt heeft geen jacksons staan, dus moet ik hem bestellen van musicstore.de en da heb ik nog nooit gedaan. Ik heb gelezen dat je die dan zelf moet afstellen etc.? daar heb ik ook nogal schrik voor aangezien ik niets van gitaren ken. of valt dit mee als je enkele afstel tutorials leest op internet ?

grtz !

Shit, ik dacht dat Kees Dee beide gitaren nog had, maar ze zijn al weg zie ik. Zoek even wat Nederlandse sites af, Nederland Muziek bijvoorbeeld naar de gitaren. Helaas is Nederland nogal Jackson-arm.

Anders moet je inderdaad je gitaar in Duitsland bestellen. Dan krijg je hem inderdaad crappy binnen, maar dan wandel je even naar de dichtstbijzijnde gitaarboer, en laat je hem afstellen :)

davidof
3 mei 2008, 13:49
Shit, ik dacht dat Kees Dee beide gitaren nog had, maar ze zijn al weg zie ik. Zoek even wat Nederlandse sites af, Nederland Muziek bijvoorbeeld naar de gitaren. Helaas is Nederland nogal Jackson-arm.

Anders moet je inderdaad je gitaar in Duitsland bestellen. Dan krijg je hem inderdaad crappy binnen, maar dan wandel je even naar de dichtstbijzijnde gitaarboer, en laat je hem afstellen :)

da's net het probleem hier; we hebben nogal een gierige "gitaarboer" Ik heb men g400 er gekocht(voor 400€), heeft ie wel afgesteld & nog 30€ gevraagd. ik vrees dat hij voor gitaren (die ik niet bij hem koop) 100€durft vragen ..

thx

Tho
3 mei 2008, 14:00
welke vent is dat dan?

davidof
3 mei 2008, 14:24
welke vent is dat dan?

gewoon degeen die verantwoordelijk is voor de gitaar afdeling bij www.keymusic.be (sint-niklaas) die doet alleen vriendelijk als hij m'n ouders erbij ziet :p omdat hij weet dat ik dan iets duur kom kopen ..

Luke-wannabe
3 mei 2008, 14:54
da's net het probleem hier; we hebben nogal een gierige "gitaarboer" Ik heb men g400 er gekocht(voor 400€), heeft ie wel afgesteld & nog 30€ gevraagd. ik vrees dat hij voor gitaren (die ik niet bij hem koop) 100€durft vragen ..

thx
400 voor een Epi SG is wel veel..

davidof
3 mei 2008, 14:56
400 voor een Epi SG is wel veel..
Weet ik .. had het alleen te laat door :( & anders moet ik hem veel verder gaan halen ... of bestellen online, maar dan riskeer ik de kans dat ik hem zelf moet afstellen

grtz

Outrage
3 mei 2008, 15:42
Op offstage.be kan je wel een topic vinden over teuchneuten die je gitaar willen afstellen. Je zal wel altijd moeten betalen voor zo'n dingen.

Luke-wannabe
3 mei 2008, 16:26
Weet ik .. had het alleen te laat door :( & anders moet ik hem veel verder gaan halen ... of bestellen online, maar dan riskeer ik de kans dat ik hem zelf moet afstellen

grtz
No offence, maar dat afstellen is zo simpel, en die 100 euro is gewoon stom om extra te betalen terwijl dat helemaal niet hoeft.

davidof
3 mei 2008, 16:33
No offence, maar dat afstellen is zo simpel, en die 100 euro is gewoon stom om extra te betalen terwijl dat helemaal niet hoeft.
Kan best zijn, maar toch weet ik niet hoe .. ik weet niet eens wa er af te stellen valt ..

ben vanhoof
3 mei 2008, 16:42
Moest je in de buurt wonen mag je gerust afkomen, ik zal ze wel afstellen! Je mag kiezen; ofwel €5 betalen ofwel de gitaar een dik uur hier laten zodat ik ze uitgebreid kan testen :p

Kijk eens op forum.offstage.be , mss zijn er daar wel leden die bij jou in de buurt wonen en je gitaar willen afstellen. Ik denk dat mol wat ver is als je van temse komt...

pannekoek
3 mei 2008, 17:52
Kan best zijn, maar toch weet ik niet hoe .. ik weet niet eens wa er af te stellen valt ..
ik heb het mezelf ook gewoon geleerd en ik vind het nog leuk om te doen ook, ik heb gister mijn peavey's floyd rose afgesteld, beetje draaien aan de veren van de brug (ik heb dikkere snaren genomen) en voila, binnen een uurtje heeft mijn gitaar een ongelovelijk snelle actie!

scheelt me weer 80 euro (das een half maand salaris voor mij) !

Wizz
4 mei 2008, 10:38
Een gitaar afstellen is niet simpel. Na vijfentwintig jaar doe ik alleen al over het intoneren nog steeds een half uur, en bij een Floyd Rose nog wel wat meer. Als mensen het voor een paar tientjes willen doen, moeten ze dat helemaal zelf weten, maar het afstellen van een gitaar met Floyd Rose kost enkele uren, als je het goed wil doen. Dat mag dus best wat kosten -een loodgieter of schilder vraagt ook € 85 voor een uur.
Mensen die het binnen een uur zeggen te kunnen, mogen mijn gitaren niet eens vasthouden, laat staan afstellen, en een winkel die een goede afstelbeurt als service ziet, geeft dus heel wat meer korting dan die internet-oplichter die een paar tientjes onder de prijs adverteert.

Wizz

pannekoek
4 mei 2008, 10:45
Een gitaar afstellen is niet simpel. Na vijfentwintig jaar doe ik alleen al over het intoneren nog steeds een half uur, en bij een Floyd Rose nog wel wat meer. Als mensen het voor een paar tientjes willen doen, moeten ze dat helemaal zelf weten, maar het afstellen van een gitaar met Floyd Rose kost enkele uren, als je het goed wil doen. Dat mag dus best wat kosten -een loodgieter of schilder vraagt ook € 85 voor een uur.
Mensen die het binnen een uur zeggen te kunnen, mogen mijn gitaren niet eens vasthouden, laat staan afstellen, en een winkel die een goede afstelbeurt als service ziet, geeft dus heel wat meer korting dan die internet-oplichter die een paar tientjes onder de prijs adverteert.

Wizz

tja, als ik het naar een winkel breng zullen ze het vast iets beter doen ja, maar voor mij is 80 euro een half maand salaris hard zwoegen, echt keihard werken. dus je begrijpt hopelijk dat ik dat niet doe?

afstellen lukt me redelijk zelf wel, floyd rose afstellen lukt me wel in een uurtje, als ik het helemaal precies wil ben ik wel 3 uurtjes bezig. dan is het nog niet zo goed als bij de muziekwinkel maar voor mij werkt het prima genoeg, ik leer iedere keer meer over mijn gitaar en ik vind het leuk om te doen.

Wizz
4 mei 2008, 11:30
(...)als ik het helemaal precies wil ben ik wel 3 uurtjes bezig(...)

We zijn het dus eens ! Overigens gefeliciteerd met het behaalde resultaat bij je Rotor, en ik juich het toe dat je het zelf probeert. Mijn post was vooral een reaktie op Luke Wannabe die beweerde dat afstellen niets voorstelt.

Wizz

pannekoek
4 mei 2008, 13:25
We zijn het dus eens ! Overigens gefeliciteerd met het behaalde resultaat bij je Rotor, en ik juich het toe dat je het zelf probeert. Mijn post was vooral een reaktie op Luke Wannabe die beweerde dat afstellen niets voorstelt.

Wizz

oh haha, maarja ik denk dat het ook een beetje aan de eisen van ieder persoon appart ligt, ik ben waarschijnlijk al sneller tevreden dan u.

als ik denk: zo dat heb ik wee ns goed voor elkaar!
denkt u: shit nog steeds niet!

davidof
4 mei 2008, 13:38
ok dan, weet iemand een goede site waar ze uitleggen stap voor stap hoe je moet afstellen/intoneren ?

Kakihara
4 mei 2008, 13:44
ok dan, weet iemand een goede site waar ze uitleggen stap voor stap hoe je moet afstellen/intoneren ?
De site van medeforumlid Rinze : http://www.rinzesgitaarweb.nl/index.html
onder 'doe het zelf'

davidof
4 mei 2008, 14:18
De site van medeforumlid Rinze : http://www.rinzesgitaarweb.nl/index.html
onder 'doe het zelf'
thx, Kakihara & al de rest ;)

greetz !