PDA

View Full Version : nieuw mixje



R.W.
2 mei 2008, 23:06
hallo mensen,

een tijdje geleden heb ik hier een nummer gepost en daar een aantal kritieken op gekregen.....

zoals slechte gitaartone en wat tips over de mix van mijn opname.

hier heb ik geprobeerd iets van te leren, om bij het volgende projectje(deze dus) dingen te kunnen verbeteren

verder is dit de eerste opname met "serieuze" mics

shure sm57 voor de elect. gitaarpartijen
en studio projects C1 voor de zangpartijen

graag wederom tips, ideen en suggesties om me wederom wat meer te laten leren over het mixen van muziek...

Nog steeds ben ik geen geweldige, strakke, foutloze instrumentalist maar ik hoop dat jullie daar doorheen kunnen luisteren....


(laatste refrein mist nog zang... word binnenkort af gemaakt.


covertje
http://www.speedyshare.com/203647724.html

R.W.
5 mei 2008, 12:35
heeft niemand positief of minder positieve feedback op deze opnamens? ik wil graag leren!
dingen die raar klinken of die je anders gedaan zou hebben?
m.v.g. Rimko

jw009
5 mei 2008, 12:56
Klinkt best goed. Ben niet echt weg van de zang, maar dat zal persoonlijke smaak zijn.

Ik zou verder bij het solo gedeelte, de rhythem gedeeltes links en rechts pannen en het solo geluid centraal.

harrie-beton
5 mei 2008, 14:25
Lastig nummer van Gun and Roses. Ik hoor dat er veel tijd in heeft gezeten, ik hoor veel leuke laagjes. De zangeres heeft de beste stem van de stemmen die ik hoor, misschien moet je haar de lead geven en de backing zachtjes doen.

Moet zeggen dat ik niet zo kapot van het geheel, met name 3 dingen:

- zang is ingehouden, niet altijd gelijk L R qua timing en ook niet altijd zuiver.
- Drums klinkt als kartonnen dozen. Met name de toms.
- gitaartoon. Iets te veel overdrive waardoor de toon iel wordt en weinig vibrato in het spel. Als je lange toon aanhoudt dan is hij een beetje kil en klinkt als een pieptoon. Slash speelt met minder overdrive waardoor je meer "tone" hoort. De solo is ook wat hakkelig, hij stopt zomaar en vallen er gaten in de mix. Delaytje op de solo doet wonderen voor de ruimtelijkheid.

Is de bas met een octaver gedaan? Hij is soms even vals.